خبری خوش برای جوانان حاشیه‌نشین کردستانی؛

استفاده از اماکن ورزشی کردستان رایگان شد

خروجی جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان این بود که استفاده از اماکن ورزشی مناطق حاشیه‌نشین برای جوانان کردستانی «رایگان» شد.

استفاده از اماکن ورزشی رایگان شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حامد جولایی مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان اظهار داشت: در طول سال ۶ جلسه با حضور استاندار یا معاون سیاسی-امنیتی در خصوص بررسی مشکلات حوزه جوانان تشکیل می‌شود.

حامد جولایی با یادآوری اینکه آسیب‌های اجتماعی معضل بسیار بزرگی است که تنها با یک دستگاه قابل حل نیست، افزود: تمامی دستگاه‌های متولی و عضور شورای ستاد ساماندهی، برنامه‌ریزی و پژوهش‌های لازم برای حل مشکلات انجام داده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان با ابراز گله‌مندی از عدم حضور خود مدیران در جلسات ستاد ساماندهی جوانان تصریح کرد: ستاد ساماندهی جوانان تنها در شهرستان سنندج ۳۱ جلسه با حضور فرماندار برگزار کرده و خوشبختانه از نظر رتبه‌بندی در حوزه جوانان، رتبه دوم کشور را داریم.

جولایی گفت: با هدف تشویق جوانان حاشیه‌نشین به ورزش، مکان‌های ورزشی در حاشیه شهر‌های استان به صورت رایگان در اختیار جوانان قرار داده می‌شود.

پیشگیری از وقوع جرم اولویت کاری دادگستری کردستان است

محمد صدیق محمدی، سرپرست اداره پبشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی دادگستری کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه «پیشگیری از وقوع جرم» اولویت کار دادگستری و این حوزه است، اظهار داشت: پژوهش‌های لازم در مورد علت آسیب‌ها و مسائل اجتماعی انجام و ارائه شده است.

او افزود: براساس پژوهش‌های انجام شده، مردم استان کردستان قربانی خشونت ساختاری هستند که از ساختار‌ها و بستر‌ها به ارث می‌برند و این وضعیت از شاخص‌هایی همچون تورم و بیکاری نشأت می‌گیرد.

محمدی اذعان کرد: استان کردستان در اکثر از شاخص‌های توسعه، کیفیت زندگی، امید به زندگی و مرگ و میر نوزادان جزو استان‌های آخر کشور بوده، اما به‌دلیل فرهنگ بالای مردمان این دیار به مرحله بحران نرسیده، اما اگر این روند کنونی تداوم داشته باشد، براساس نظریه‌های آسیب‌شناشی، آسیب‌های اجتماعی وخیم‌تر دور از انتظار نیست.

سرپرست اداره پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی دادگستری کردستان تصریح کرد: همچنین در کنار مباحث ساختاری، آمار‌ها نبود سازگاری، کند بودن تلاش برای تغییر شرایط و انحراف به صورت آسیب اجتماعی، خشونت، اعتیاد و سرقت را نشان می‌دهد.

او گفت: باید مهارت‌های زندگی، مهارت حل مسئله و مهارت گفتگو افراد تقویت شود و فرهنگ‌سازی در این راستا کمک‌کننده و مانع از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

محمدی با بیان اینکه اکثر طلاق‌های زوجین کردستانی مربوط به ۵ سال اول زندگی است، خاطرنشان کرد: امروزه به‌دلیل افزایش طلاق توافقی، آموزش‌های قبل از ازدواج در استان کردستان ضروری است.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.