معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا مطرح کرد؛

۴.۵ درصد از هزینه‌ خانوار ایرانی صرف محصولات آرایشی می‌شود

هندیانی گفت: ۴.۵ درصد سبد هزینه‌ای خانوار در حوزه آرایشی است که می‌توانیم از این ظرفیت برای افزایش اشتغال استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،عبدالله هندیانی معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا در افتتاحیه دومین همایش و نمایشگاه ایران کازمتیکا با بیان اینکه وظیفه ستاد مبارزه با قاچاق کالا سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت است، اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا این حوزه‌ها با سلامت مردم در ارتباط هستند.

او با اشاره به حجم قاچاق کالا در سال ۹۶ اظهار کرد: حجم کالای قاچاق سال گذشته حدود ۱۲.۶ دهم میلیارد بوده که بخشی از این قاچاق مرتبط با فراورده‌های آرایشی و بهداشتی است.


بیشتر بخوانید: رشد صنایع بهداشتی با کمک شرکتهای دانش بنیان


هندیانی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه رخ داده علیه ایران، تصریح کرد: ما در حوزه آرایشی و بهداشتی با ۲ مقوله قاچاق و تقلب مواجه هستیم و می‌توانیم با ظرفیت‌های داخلی ضمن جلوگیری از این دو پدیده اشتغال زایی هم ایجاد کنیم.

او گفت: ما باید با اقدامات پیشگیرانه رویکرد جامعه را نسبت به استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی تغییر دهیم؛ از رویکرد مقابله‌ای فاصله بگیریم و به سمت فرهنگ سازی حرکت کنیم، چرا که ۴.۵ درصد سبد هزینه‌ای خانوار در حوزه آرایشی و بهداشتی است و می‌توانیم از این ظرفیت برای افزایش اشتغال و مقابله با تهدید‌های اقتصادی، اجتماعی و بیوتروریسم استفاده کنیم.

کاهش صادرات مواد آرایشی و بهداشتی در سایه تحریم‌ها

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای مبارزه با قاچاق کالا با بیان اینکه محدودیت در واردات مواد آرایشی و بهداشتی با هدف رشد تولید داخل رخ داده است، گفت: باید توجه داشت که در شرایط تحریم‌ها به دلیل مشکل ورود مواد اولیه صادرات کاهش پیدا کرده است.

هندیانی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری همه دستگاه‌ها باید مقابله با قاچاق را وظیفه خود بدانند، گفت: در سند راهبردی ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای مصرف کالای ایرانی باید نگاه‌ها تغییر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار