سردار شکارچی در نشست خبری:

رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین برگزار می‌شود/ تاکید بر نقش نیرو‌های مسلح در تامین امنیت تجارت آب راه‌های بین المللی

رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین برگزار می‌شود/ در تجارت جهانی شمال اقیانوس هند و دریای عمان نقش کلیدی داردسخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه از روز جمعه به مدت چهار روز در آب‌های شمال اقیانوس هند و دریای عمان برگزار می‌شود.


به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح کشورمان صبح امروز چهارشنبه در نشست خبری که برگزار شد، گفت: در دو یا سه روز آینده یک رزمایش با اهمیت بین کشورهای ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند و دریای عمان آغاز خواهد شد. 

او ادامه داد: اقیانوس هند و دریای عمان در عرصه تجارت بین المللی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و در این زمینه نقش کلیدی دارد و کشورهای بسیاری در این منطقه حضور داشته و تردد می‌کنند که بایستی امنیت تجارت آنها تامین شود.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون ثابت کرده که در جهت ایجاد امنیت آبراه‌های بین‌المللی به‌ویژه در این منطقه کلیدی همواره تلاش کرده است. البته این رزمایش هم در جهت تقویت و افزایش امنیت تجارت بین‌المللی در این منطقه برگزار می‌شود.

سردار شکارچی تبادل تجربه میان کشور‌های ایران، روسیه و چین را از دیگر اهداف مهم این رزمایش برشمرد و اظهار کرد: مقابله با تروریسم و دزدی دریایی هم از دیگر اهداف این رزمایش است.

او افزود: هدف دیگر این رزمایش کسب و تبادل تجربه در حوزه عملیات امداد و نجات است که از زمان شروع این رزمایش نیز انجام می‌گیرد.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح در پایان تاکید کرد: پیامد‌های امنیتی این رزمایش برای کل جهان خواهد بود؛ چراکه ثبات امنیتی را در سطح جهان در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار