در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رقم آورده اولیه متقاضیان مسکن ملی اعلام شد/ هر واحد مسکن ملی چقدر تمام می شود؟

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه گفت: قیمت تمام شده یک واحد ۱۰۰ متری در طرح اقدام ملی مسکن ۲۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

رقم آورده اولیه متقاضیان مسکن ملی اعلام شد / هر واحد مسکن ملی چقدر تمام می شود؟محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه  اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با تکذیب آورده اولیه ۱۵۰ میلیون تومانی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن، گفت: طبق جدولی که برای طرح مسکن ملی در سایت منتشر شده است، متقاضیان در مرحله اول تنها ۳۰ درصد کل بهای تمام شده را پرداخت می‌کنند و در مراحل بعدی مطابق با پیشرفت واحد‌های مسکونی آورده‌های خود را پرداخت می‌کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آورده متقاضیان برای واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های مختلف ۳۰  تا ۴۰ میلیون تومان است، گفت: در صورتی که پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن ۹۹ ساله باشد و متقاضیان به صورت گروهی واحد‌های خود را تحویل بگیرند، قیمت تمام شده ساخت واحد‌ها بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود.

واریز اقساط خریداران مسکن ملی به چه صورت است؟

محمودزاده افزود: در صورتی که متقاضیان به صورت گروهی و پلاک به پلاک در قالب گروه‌های زیر ۱۰ نفر واحد‌های خود را بسازند، ممکن است آورده متقاضیان زیر ۱۰۰ میلیون تومان تمام شود. متقاضیان برای این پروژه‌های ۹۹ ساله ۱۰۰ میلیون آورده باید داشته باشند و ۱۰۰ میلیون تومان هم تسهیلات دریافت می‌کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در ابتدا متقاضیان ۳۰ میلیون تومان به حساب واریز می‌کنند و مابه‌ التفاوت قیمت تمام شده را طی جدولی در مراحل مختلف مطابق با پیشرفت واحد‌ها واریز می‌کنند.

محمودزاده درباره قیمت واحد‌های مسکونی طرح اقدام ملی مسکن برای استان تهران هم گفت: آپارتمان‌هایی که ۳ یا ۴ طبقه ساخته می‌شوند متری ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تمام می‌شود. به این مفهوم که اگر فردی واحد ۱۰۰ متری را انتخاب کرده باشد قیمت تمام شده ساخت این واحد با دریافت تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومان برای آن تمام می‌شود.
بیشتر بخوانید: طرح اقدام ملی تأمین مسکن چیست و به کجا می‌رسد؟

او افزود: تمامی واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دارند که متقاضیان مطابق با نیاز خود این تسهیلات را دریافت می‌کند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: برای یک واحد ۱۰۰ متری در استان تهران ممکن است کل آورده متقاضیان تنها ۱۵۰ میلیون تومان باشد.

اختصاص زمین رایگان برای ساخت واحد‌های ۹۹ ساله طرح مسکن ملی

محمودزاده درباره قیمت زمین‌های واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن هم گفت: اگر اراضی ۹۹ ساله باشد که این زمین‌ها رایگان و یا با قیمت بسیار پایین برای متقاضیان تمام می‌شود، ولی اگر در قالب طرح‌های ۹۹ ساله نباشد متقاضیان پس از ۲ سال استراحت و تحویل گرفتن واحد‌های خود اقساط این اراضی را پرداخت می‌کنند که قیمت آن به نرخ امروز است، اما اقساط آن به صورت طولانی مدت در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه در شهر‌های استان تهران در طرح اقدام ملی مسکن میانگین یک متر  مکعب زمین بین ۳ و نیم تا ۴ میلیون تومان است گفت: برای  آپارتمان‌های پر تراکمی که مساحتی حدود ۳۸ تا ۴۳ متر دارند قیمت زمین حدود ۱۲۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود که متقاضیان این مبلغ را می‌توانند در اقساط ۱۲ ساله پرداخت کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: تمامی این مبالغ به صورت علی‌الحساب است و با نرخ‌های همان دوره از متقاضیان دریافت می‌شود.

محمودزاده با اشاره به اینکه برای استان تهران ۷۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در نظر  گرفته  شده است، گفت: در ۳۰ آذر ماه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران آغاز شد که در این دوره تمامی  واحد‌ها در شهر‌های پردیس و پرند در همان ساعات ابتدایی پر شد.

او یادآور شد: ما در طرح اقدام ملی مسکن برای استان تهران از تمامی ظرفیت‌های خود با وجود مشکلاتی که وجود داشت استفاده کردیم و ممکن است در مرحله دوم برای پردیس، پرند و هشتگرد ظرفیت‌های کمتری در نظر گرفته شود یا اصلا ظرفیتی در نظر گرفته نشود، اما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا پایان سال بتوانیم برای استان تهران ظرفیت‌سازی کنیم.

گفتنی است طرح اقدام ملی مسکن به عنوان بزرگترین و مهمترین  طرح مسکنی در دولت دوازدهم از پایان سال گذشته کلید خورد و ثبت‌نام متقاضیان برای ۴۰۰ هزار واحد مسکونی که در نظر گرفته شده بود از ۲۱ آبان ماه آغاز و  تا ۳۰ آذر ادامه داشت در مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن ۲۶۰ هزار نفر در ۵۳۸ شهر  ثبت‌نام کردند که ۲۰ هزار نفر از آن‌ها در بافت‌های فرسوده و ۲۴۰ هزار نفر از آن‌ها در سایر بخش‌ها و شهر‌های  جدید ثبت‌نام کردند.

طبق گفته وزیر راه و شهرسازی پس از پالایش و راستی آزمایی شرایط متقاضیان مجدد مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن آغاز می‌شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی راستی آزمایی شرایط متقاضیان حدود یک تا ۲ ماه به طول می‌انجامد و در این دوره بسیاری از متقاضیان به دلیل نداشتن شرایط لازم حذف خواهند شد که همین موضوع باعث ایجاد ظرفیت‌های جدید در شهر‌های مختلف خواهد شد.

شرایطی که متقاضیان در این دوره برای ثبت نام باید داشته باشند از ابتدای انقلاب تاکنون هیچ تسهیلات دولتی از جمله دریافت زمین، ملک و یا تسهیلات خرید مسکن دریافت نکرده باشند و سابقه ۵ سال سکونت در شهر انتخاب  شده را داشته باشند و متقاضیان باید متأهل، سرپرست خانوار و بانوان باید بالای ۳۵ سال را داشته باشند.

همچنین متقاضیان باید فرم "ج" آن‌ها سبز باشد که طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در مرحله اول  بیش از ۴۰ درصد از ثبت‌نام کنندگان به دلیل آنکه فرم جیم آن‌ها قرمز بوده  از همان اول حذف شده‌اند.

همچنین متراژ واحد‌هایی که برای طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده به صورت میانگین ۷۵ تا ۱۰۰ متر است که کمترین آن حدود ۶۵ متر یک خوابه و بیشترین آن حدود ۱۰۰ متر در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۴۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
چرا در مسکن ملی40میلیون اولیه را گرفتن ولی خبری از زمین و مسکن و بقیه کاراش نیست.روز به روزم داره پول بی ارزش میشه.خب حداقل پول مارو تا تعیین تکلیف نهایی به ما پس بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۹ تير ۱۴۰۱
اینها همش کلاهبردار به پولم به بهانه های مختلف از مردم فقیر فقط می‌تونه پول بگیره.خیلی از مردم با تبلیغات پولهاشوون رو توبورس از دست دادند حالا هم چندنوع طرح مسکن.اول وعده های احمدی نژاد رو عملی کنید بعد یک طرح دیگر بدید .مردم گول حرفهای خوشمزه را نخورید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۴۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعا ننگ بر شما مسولین فقط به فکر خودتون جیب وسود خودتون هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
محمود احمدی
۰۵:۴۵ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
توروخدا به داد مردم برسید
الان یکی خودم با ۳ تا بچه ماهی ۳ ملیون اجاره میدم
خودم ۶ تومن حوقم هست خوب خودتون بگید الان من چه خاکی یا چ گلی به سرم بگیرم بسته دیگه مغز
مردم دیکه نمیکش تو روخدا به مقدسات قسم کمی
آسان بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
با سلام خدمت شما ببخشید سوالی داشتم منظور از اینکه آورده اولیه مسکن ملی چهار مرحله دارد یعنی چی یعنی باید چهار مرحله چهل میلیون تومان بدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۵ فروردين ۱۴۰۱
یکی محض رضای خدا بگه کلا ما چقدر پول بدیم چقدر وام داره
United Arab Emirates
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
آخه اگه من ۲۵۰۰۰۰۰۰۰ملیون پول داشتم نمومدام مسکن ملی سپت نام کنم به داد مستجرهابرسیدچراانقدرشرایت روسخت کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
کلا چقدر پول باید واریز بشه بجز قسط ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۵ دی ۱۴۰۰
سلام
من الان مستاجرم۴۰تومان ودیعه دادم از کجا باید ۴۰ تومان دیگه بیارم با این همه گرونی خرج زن وبچه وووووووووووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۲ دی ۱۴۰۰
سلام اگر پول برای واریز مسکن نداشته باشم از ان محرم مشویم ما ۲۴سال زندگی میکنم به خدا نداریم وهنوز مستجر هستم با دو فرزند ۲۳سال ۱۲سال به خدا نمدونم چکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۰ دی ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید آقا ما این ۳۰ ۴۰ تومن پول رو .با هزار بدبختی جور کردیم . بعد چطور بیایم اعتماد کنیم که شما واحدو به ما تکمیل تحویل میدیت نشه که پولو واریز کنیم واحد نصف نیمه بودجه نرسه بعد دباره یه طرح بدید باز ۳۰ ۴۰ تومن دباره بخوایم بدیم اونم معلوم نیست شاید واحدی بما نرسه شاید بودجه نرسه تکمیل نکرده بمونه شاید هزار تا بدبختی دیگه آقا تورو خدا یکی جواب درست به ما بده ما میخوایم صاحب زن و زندگی شیم میخوایم خونه داشته باشیم میخوایم زندگی تشکیل بدیم نشه مثل مسکن آقای احمدی نژاد که هنوزم که هنوزه خیلیا نتونستن تو خونهاشون بشینن یه کاری کنید ما جوونا بتونیم بهتون اعتماد کنیم بتونیم هدف داشته باشیم بتونیم ریسگ کنیم آقا جوابگو ما باشید
Iran (Islamic Republic of)
کیوان احمدیان یزدی
۱۰:۴۷ ۱۶ دی ۱۴۰۰
سلام من ساکن مشهد هستم موقع ثبت نام مسکن ملی اشتباهی بجای گلبهار طرقبه را انتخاب کردم حالا کی باید اصلاح از طرقبه به گلبهارو انجام بدم باورکنین سر سال خونه ای که درآن هستم برج ۱۱اجاره هست واجاره روبه ماهی ۳میلیون تومان افزایش میخواد بده واقعا سختمه ندارم حقوق قانون کار چطوری بدم ازکجابیارم
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۲:۰۴ ۱۵ دی ۱۴۰۰
آخه ۴۰ میلیون از کجا بیاریم،گیرم که این پول رو با ی بدبختی جور کردیم ،حالانشه مثل واحدهای احمدی نژاد که وقتش تموم شده
خیلی‌ها شون نیمه کاره مونده دولت بعدی هم ادامش نداد،هردولتی کار خودشو میکنه تروخدا به وعدهاتون عمل کنيد این مردم بازیچه نیستند
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۰۱:۳۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
به اون کسایی قسم که اینا باور ندارن کار برسه به ساختم
ملت رو مجبور میکنن کلی پول بیارن چون مجبورن
پس خیلیا منصرف میشن پولشون همون جا میمونه دولت استفاده میکنه دولن ور شکسته میخواد خونه بده به مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
با سلام، بنده یک بازنشسته هستم که سال 83 باز نشسته شدم. در طول خدمتم ولخرجی نداشتم و تونستم مسکنی ب ای خودم داشته باشم و مقداری پس انداز، چون چهار تا فرزند داشتم و میبایستی بفکر اونها میبودم، و اینکار را هم کردم، آپارتمان خود را که حدودا 100 متر بود را تبدیل بدو آپارتمان کوچکتر کردم، یکی خودم و یکی را هم بفرزندم دادم که الان سر زندگیست و دو تا بچه داره، و یکه آپارتمان دیگر هم در جنوب شهر برای یکی دیگر تهیه کردم تا توانست ازدواج کند و الان یک فرزند دارد، تا اینجا بنده جور دولت را کشیدم برای جوانها، ولی خودم و همسرم از لحاظ وسیله نقلیه و مسافرت در مضیقه ایم آخر عمری، چاره ای نیست بخاطر فرزندانمان، لعنت به سردمدارانیکه احساس مسئولیت نمی کنن و اکثر طبقات پایین در فلاکت و بد بختی بسر میبرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
سلام مگه زنان زیر 35 سال ادم نیستن مگه میشه من سر پرست خانواده هستم زیر 35 سال سن دارم باید صبر کنم تا 35 ساله بشم چ ربطی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
سلام وقتتون بخیر.تو رو خدا شرایط و آسون کنید واسه ما بد بختا تا صاحب خونه بشیم ....
Iran (Islamic Republic of)
زهره محمدی
۱۳:۰۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
سلام خدمت مسُولین تورا خدا پول پیش کم بگیرین تا ما اجاره نشینها بتونیم صاحب خانه شویم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
علی ایمانی
۱۷:۴۷ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
واسه مسکن ملی کلا چقدر باید واریز کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
من مستأجر هستم و کلا 20میلیون دارم....واقعا از کجا بیارم بدم حداقل قسطی کنین آدم بتونه کاری کنه تا کی حسرت بخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
کلا این هم کلاهبرداریه اگر ۲۵۰ میلیون داشتن که خودم خونه می خریدم
Iran (Islamic Republic of)
sadeieh
۱۲:۵۷ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
من مستاجرم تمام داراییم چهل ملیونه که رهن خونمه ازکجابیارم چهل ملیون واریزکنم تازه برای وامش هم سودهیجده درصدمیگیرن اخه این انصافه وجدانه؟این همه شرایط سخت برای قشرکم درامد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
مجبورید وعده میدیدما چهل میلیون از کجا بیاریم من 2 میلیون هم ندارم درود بر احمدی نجات عشق است احمدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
چطور ۲ ملیونم نداری خب کار کن تلاش کن هیچی مفتی نیس
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۰۹:۱۵ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
از کجا یک نفر از کار افتاده 150ملیون را بیاره اول کار چرا اقساطی نمیکنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۱۷ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
سلام خسته نباشین تورو خدا واسه مجرد ها هم کاری کنین مسکن ملی تعلق بگیره منه مجرد باید خونه داشته باشم تا زن بتونم بگیرم منه مجرد پول وقتی دستم هس باید بتونم ی جوری خونه بگیرم دیگه کاری کنین مجرد ها هم خونه داشته. باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۷ تير ۱۴۰۰
سلام شما مسئولین مردم مسخره کردین من اگر 100 میلیون داشته باشم چرا بیام طرح ملی ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا محمودی
۰۲:۱۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
با سلام من اجاره نشینم سه تا هم دختر دارم هیچ پولی ندارم بعد م ثبت نام کنم خودشم قالی بافم من چه خاکی تو سرم کنم بچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
خدا ازتون نگذره یه مستجر این همه هزینه های گرون از کجا این همه پول بیاره
Iran (Islamic Republic of)
فرشید
۱۸:۳۵ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
سلام لطفا بگین کلن چقدر پول باید واریز کنیم واسه مسکن ملی هشتگرد کرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
این آقایون حضرات که نظر در مورد مسکن میدند که چه جور پول بیاریم خواهش میکنم لااقل شش ماه مستاجری کرده باشند یا شش ماه با حقوق اداره کار زندگی کرده باشند تا ببینند میشه اینجوری پول مردم بدند یا اصلا پس انداز با این حقوقا میشه کرد اینا صددرصد رو حقوق که خودشون دارند میگیرند اینجور نظر میدند بابا رو حقوقی که مردم میگیرند خواهشا نظر بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
با سلام به حضور مسئولین محترم بنده خانم سرپرست خانواده هستم درآمدم خیلی خیلی کم واقعا کمتر از یک میلیون و40میلیون قرض گرفتم دادم به مسکن ملی لطفاً در مورد قیمت واقساط را تجدیدنظر کنید
Netherlands
هادی جلیلی
۲۲:۴۱ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
بنده تمامی دارئیم را گذاشتم برای پرداخت اولیه مسکن ملی
پرداختیه بعدی را نمیدانم به چه طریق است
لطفاً راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
بهتره قبل از پول گرفتن کاملا شفاف توضیح داده بشه برای هر شهری چی و کجا و با چه شرایطی میخان بسازن.واین مبالغی که من تا الان شنیدم و خوندم واقعا برای قشر کم درامدی که تا الان صاحب خونه نشدن واقعا سنگینه.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۱:۰۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
سلام اولش علام کردن با ۳۰ یاچهل میلیون صاحب خانه شویدبعد شد ۱۰۰میلیون الانم شده ۵۰۰میلیون هر۴ماهی ۴۰میلیون واریزکنید اخه ازکجابیاریم این مسکن ملی نشد این شد مسکن آزاد اگه کسی ۴۰۰میلیون داشته باشه واسه خودش خونه میخره
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۰۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
سلام ما ساکن زنجانیم تمام مراحلو تکمیل کردیم فرم ج هم سبزه ولی اس ام اس واریز نیومده حسابی باز نشده
چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۰:۰۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
سلام ما اهل شهرستان میاندواب هستیم ودر روستا زندگی میکنیم خونه ما همه جایش شکسته و ترک برداشته است وچهار نفریم پدرم کارگر است همین روز هاست که خانه ما اوار بشه سرمان با فروش 3 تا گاو و پنچاه ملیون وام 100 ملیون جمع کردیم گفتم اگه از این خانه ها هم یکی به ما داده شود خانه ما همه جایش شکته است 100 ملیون بدیم یکی به داده میشود یانه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۳۱ ۲۶ دی ۱۳۹۹
سلام ماکه دوسال درشهرمادری سکونت داریم شامل حال ماهم میشه مسکن ملی.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۴ دی ۱۳۹۹
سلام من ثبت نام کردم ولی پول ندارم همینطوری باامیدبه قرض گرفتن ۴۰ ملیون اولیه ولی خودم هیچ پولی ندارم وهمین روهم مطمعن نیستم بتونم جمع کنم یعنی الان وقت پولداراروگرفتم وامیدالکی دارموالا نظرتان دوستان روخوندم والبته توضیحاتشون روبه این نتیجه رسیدم میشه راهنمایی کنیدلطفا
Iran (Islamic Republic of)
محمدمهدی
۲۱:۱۶ ۲۴ دی ۱۳۹۹
سلام میشه لطفا درباره مسکن مهرتوضیح بدید من تازه ثبت نام کردم وتا حالانه خونه داشتم ونه زمین یعنی پولشونداشتم الانم پول ندارم به امیداینکه شایدیک درصدتونستم ۴۰ملیون اولیه روجورکنم یعنی بعد۴۰ ملیون وام نمیدن بایدبازم خودم پول جورکنم واقعا نمیتونم که الانشم پول ندارم فقط نت حروم کردم ثبت نام کردم واقعا یعنی مزاحم کارپولداراشدم الان یکی منو روشن کنه من به امیداینده داشتن ثبت نام کردم یعنی سرابه
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۰۲:۲۹ ۲۴ دی ۱۳۹۹
اگه به فکر مردم بودین سود نمیگرفتین یا ۴ درصد میگرفتین و حداقل مبلغ رو میگرفتین بقیه بصورت اقساط در پایین ترین پرداخت نسبت به درامد که تقریبا یک به پنج یا یک به شش درآمد نه بالاترین سود با پیش پرداخت حداکثر هرچند هیچکس اهمیت نمیده به نظر ما فقط دزدیشونو میکنن میفرستن واسه فرزندانشون اونور آب پس فقط میتونم بگم دزدی از بالا رفتن خونه همسایه نیست دزدی کار این افراد هست که نماز میخونن به اسم اسلام به اسم کمک به افراد نیازمند دست به چنین کاری میزنن اسمشونم گذاشتن مسکن مهر البته باید گذاشت مسکن خون چون خون نیازمندو میمکن تا خودشون زندگی مثلا لاکچری داشته باشن
Australia
شهرام
۱۷:۰۴ ۲۰ دی ۱۳۹۹
ازکجا سی ملیون بیارم که بدم شما اگه داشتم میدادم به صاحب خونه خداازتون نگذره بااین همه گرونی که ایجاد کردین
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۴:۱۰ ۲۰ دی ۱۳۹۹
چرا پس توی قزوین میگن ۲۵۰ ملیون باید نقد واریز کنین ۱۰۰ تومن هم وام؟؟درصورتی ک توی تلویزیون میگن کل آورده ۱۵۰ ملیون تومنه..
Netherlands
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۸ دی ۱۳۹۹
همه چیز رو ارزان کنید خونه نمیخاییم فکر نون باشیم یا فکر خونه یا فکر بیکاری از این همه گرانی خجالت بکشید همه چیز ارزون کنید خونه راهم برای خودتون نگه دارید چون با این پول هیچ کسی مثل ما نميتونه بخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۸ دی ۱۳۹۹
این خونه که میخواید بدید ماپولشو نداریم داشتیم که میخریدیم مستا جر نبدیم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۲:۳۵ ۱۷ دی ۱۳۹۹
سلام به سایت خبرنگاران جوان بنده 43سال سن دارم کارگرساده یک مغازه هستم دوتابچه دارم 20ساله مستاجرم درحال حاضریک میلیون 500حقوق میگیرم بیمه هم ندارم کل داروندارم 40میلیون پول هست دست صاحبخونه ماهی 200هرارتومن درپایین ترین منطقه شهر زندگی میکنم واجاره خونه میدم لطفن به مسئولین بفرمایید چطوراین پول رو وازکجا بیاریم بدیم وبقیه اش روجورکنیم به قول دوستان اگراین پول روداشتیم که خونه میحریدیم انقدربدبختی نمیکشیدیم خداخودش بدادمون برسه یاعلی.
Iran (Islamic Republic of)
کیهان سلیمانی از شهرکرد
۱۰:۲۴ ۱۵ دی ۱۳۹۹
سلام ۴۰میلیون واریز کردم با مکافات بقیه اش از کجا بیارم
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۸:۲۹ ۱۳ دی ۱۳۹۹
این طرح مال پولدارها هست این چه طرح هستی خودتون میزنین و میرقصین اگه پول داشتیم ثبت نام نمیکردیم میرفتیم خونه با زمین میگرفتیم شما برای چی نمی فهمید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۷ دی ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر...این مسکن ملی اگه برای مستاجرا ساخته میشه باید طوری پول بگیرید که بتونیم بدیم ۴۰میلیون دادیم الان گفتن ۶۸میلیون بیارید ما اگه این همه پول داشتیم میرفتیم خونه میخریدیم فکر مردمان سیستان وبلوچستان باشید ممنطقه محرومیم این همه پول از کجا بیاریم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۱۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
بنظرمن ودیعه اول که تا۲۵۰میلیون بایدتادوسال پرکرد برای یه کارگر واقعاسخته نمیتونه من خودم ازجمله ازاین دسته افراد هستم که نمیتونم من خودم مستاجر هستم و دوست دارم صاحب خونه شم ولی شرایطی که پیشه پا گذاشتن نمیتونم اگه امکانش هست شرایط رواسان ترکنیدبذاریدیکارگرهم بتونه صاحب خونه شه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۵:۳۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
با تشکر از خبرنگاران جوان
اول مسکن مهر تحویل بدین که ۷ الی ۸ ساله پولشون دست شماست و واحدی تحویل نمیدین بعد مسکن ملی پیشکش
مردم چه دل خرمی دارن خوب یه سر برو دم عمران پرند بعد پولتو بریز تو دامن این عزیزان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
اون ۴۰تومن و به هر بدبختی بود جور کردیم حالا بعد از ۳ماه چطور ۸۰ میلیون رو بدیم ازکجا تو کرایه خونه خودمون موندیم
Iran (Islamic Republic of)
بی بی حبیبه عمرانی نسب
۰۰:۰۰ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
مبلغ اولیه برای مسکن ملی در خراسان رضوی چقدر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
سلام.خسته نباشید خودتونو اذیت نکنید،مسکن ملی برای طبقات متوسط به بالا طراحی شده ،خودشون تو مصاحبه میگه کسی که می خواد ثبت نام کنه پول داشته باشه،برای قشر ضعیف نیست این خونه ها
France
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
سلام وقت تون بخیر خداقوت من سوال داشتم خدمتتون و اونم اینه که من مدارکمو تحویل دادم میخواستم ببینم ما اول باید ۴۹ میلیون تومان پرداخت کنیم بعدش ۱۵۰میلیون تومان باید پرداخت کنیم به چه شکل پرداخت کنیم من امروز از کارمندها موقع تحویل مدارک پرسیدم گفتند که ۱۵۰میلیونو طی زمان ۲ سال به صورت قسط بندی باید پرداخت کنید میخواستم ببینم این درسته؟لطفا مراحل پرداخت قسط و پول آورده اولیه توضیح بدید
Iran (Islamic Republic of)
بابازاده
۱۵:۳۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
سلام خواهشا یه فکری برای مسکن زنان سرپرست که آورده ندارند بکنید که صاحب خانه شوند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۴۱ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
یادش بخیر،،تازه رفته بودم سرکاربهم گفتن ۵۰۰هزارتومن،آره ۵۰۰تومن بده واسه ثبت نام مسکن مهرحقوقم ۲۰۰بودگفتم فعلا خونه نمیخوام دارم درس می خونم وخونه ی پدری ام همه فامیل ب۵۰۰تومن و۱تومن ۲تومن به تدریج پرداخت کردندخونه دارشدند.حالاااین دولت گفته بیایید۴۰تومن بدید.کارگرساده چه کارکنه ،من معلم وام گرفتم خودم ضامن شدم وپول روجورکردم ولی الان میگن ۳۰۰تا۴۰۰میلیون آورده اولیه بایدتوی دوسال باشه...یعنی عملا بای بای خونه
Iran (Islamic Republic of)
اسدمحمدی
۰۰:۴۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
سلام ببخشیدماباگفته های شمادلخوش شدیم که بعده 28سال خدمت تویه ارتش بلاخره میتونیم خونه داربشیم 40میلیونه اولیه روواریزکردیم ولی الان هرکسی چیزی میگه یکی میگه بایدکل واریزیه نقدچندماه یکبارواریزبشه تابرسه به مبلغ200،300میلیون بجزتسهیلات بانکی خوب خداییی مااگه داشته باشیم این مبلغ رونقدبدیم چراثبت نام میکردیم واسه مسکن ملی لطف میکنیداگه شفاف سازی کنید(استان همدان)
Iran (Islamic Republic of)
کرامت اسفندیاری
۱۳:۲۶ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید ببخشید من وام پنجاه میلیون تومانی میخوام باید چکار کنم به کجا برم بی زحمت راهنماییم کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
سلام ایا باید چهل میلیونو یجا واریز کنیم یا خورد خورد هم طی پانزده روز واریز کنیم مشکلی پیش نمیاد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
پروانه عسکری
۱۰:۰۱ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
سلام خسته نباشیدمن میخوام برای ثبت نام مسکن مهربایدبه کجابرم واقعانیازدارم کمکم کنیدباتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۹
تو استان همدان میگن کل آورده هاتون باید بشه 400میلیون تومان که از عهده هیچکسی بر نمیاد.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۵:۰۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
سلام یه سوال
اگر کسی 30 ملییون اولیه را داشته باشد پرداخت کند
ولی برای پرداخت های بعدی پول نداشته باشه پرداخت کنه تکلیف چیه؟؟.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
من 40میلیون رو دو ماه ریختم حسابشون الان قرعه کشی کردن اسمم درنیامد میگن برو 40میلیون رو یه ماه دیگه برداشت کن دیگه بماند چقد ضرر کردم
اینم از خیرشون
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۹:۲۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
سلام مسولان عزیز والا نداریم اینقدر پول از کجا بیاریم بااین وضعیت اقتصادی نون شکمون رو به زور در میاریم از کجا بیاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
ملت بیچاره بدبخت فلک زده .تا کی باید بسوزیم و بسازیم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۲۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
دوستان اسمش مسکن ملیه برای افراد کم درامد ولی در عمل برای ادمای پولداره یه ادم مستاجر متاهل دارای دو بچه از کجا بیاره ۱۰۰ الی۱۵۰ میلیون پیش بده اگه دولت واقعا میخواد برای افراد کم درآمد خونه بده باید اونایی رو تو اولویت قرار بده که واقعا در شرایط سخت دارن زندگی میکنن نه اونایی رو که دارن ومیتونن ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون پول پیش بدن.این دولت به فکر ملت نیست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۴۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
با سلام . دوستان مطالب رو که میخوندم افراد مختلف قیمت های مختلف رو برای مسکن ملی بیان کرده اند. واقعیت این هست که برای دریافت مسکن ملی شما باید مبلغ ۲۰۰ الی ۲۵۰ میلیون طی مدت دوسال پرداخت کنیدو بعد از دوسال یک واحد اپارتمانی نوساز دریافت کنید وقتی واحد اپارتمانی تحویل گرفتید به مدت ۱۵ سال مبلغ وام ۱۰۰ میلیونی را به همراه سود بانکی پرداخت کنید که این وام هم میتوانید به صورت پلکانی پرداخت کنید یعنی چند سال اول مقدار کمتر و چند سال اخر مقدار بیشتری پرداخت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۱:۵۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام برای این مسکن ملی چقدر اولش پیش پرداخت واریز کنن چقدر بعدش؟؟ وامش چند سالس چقدر وام میدن اصلا؟
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۱:۴۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
با سلام کسی در مورد مسکن ملی پرند اطلاعات کامل داره ممنون میشم راهنمایی کند 47 میلیون واریز کردیم زنگ میزنیم عمران پرند میگن ما از هيچی خبر نداریم فکر کنم بابام خبر داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۲۱:۵۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
خدایاااااااااا همه وهمه بندگانت صاحب خانه شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
توروخدابه فکر مردم هم باشین آخه اگه مااینهمه پول داشتیم که واسه مسکن ثبت نام نمیکردیم
Iran (Islamic Republic of)
سطحی
۱۶:۰۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
باسلام خواهشااینهمه انتقادشده یکی جوابگوباشه الان من ۴۰میلیون ریختم بلاتکلیفم بالاخره چقدبایدواریزکنیم کی میسازن کی تحویل میدن مردم اگه پول داشتن ۵۰مترخونه وبلایی میخریدن دبگه چرامسکن ملی ثبت نام کردن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۴۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام دوستان این مبلغ رو میگیرن کی مسکن میدن اصلا ببین زمینش مهیا هستش برا واحد ها
Iran (Islamic Republic of)
امیر امامی
۰۳:۴۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام پس چرا در بهارستان اصفهان شرکت عمران مگویند قیمت تمام شده ۴۰۰ میلیون مشود
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۱:۰۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
با سلام کسی میتونه بگه برای پرند چقد باید بدیم واریزی هاش کیه و مبلغش چقده.
Iran (Islamic Republic of)
ماریا
۱۲:۲۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام عزیز ای من دیگه دولت مفته هم نمیتونه بیاد خونه بده که یکم آدم خودشم باید تکون بخوره همه بدهکارن پول دارم گرفتار فکر نکنید من پول دارم نفسم از جای گرم میاد نه بخدا یه زن تنهام با یه بچه مریض
Iran (Islamic Republic of)
غلی
۱۶:۰۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
با سلام مسکن ملی همش مبهمه. نمیگن متری چن کی تحویل میدن که باید واریز کنیم. اونجا رو دارن میدن متری چنده اینها چند میدن. مگه نگفتن برا قشر ضعیفه. حالا اگه فقیر 300 م داشته باشه که فقیر نیست. تازه وامش هم 100 تومنه با سود 18 درصد تنفس هم نداره وای بر ما.....
Netherlands
هواسی
۰۹:۳۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
اول گفتن مبلغ اولیه ۱۰۰ میلیون الان میگن ۳۰۰ میلیون این چه انصافیه ما اگه ۳۰۰میلیون داشته باشیم خوب یه واحد میخریم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۲۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
مردم اگر چهل تومن پول داشتن میدادن همون مسکن مهر که چهل وپنج تومن بود میخریدن وماهی دویست هم قسط وام چهار درصدش میدادن.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۲:۵۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
خداوکیلی ته موتور خونه جهنم لونه ميدين به مردم به متری 2/5 مثلا تعاونی هم حساب ميشه بابا ما بدبخت بیچاره ها به خدا از غزه و فلسطین و لبنان و یمن بیچاره تریم خودتون محاسبه کردین یک کارگر 60 سال باید کار کنه تا بتونه پس انداز کنه تا بشه یک 50 متری بخره
Iran (Islamic Republic of)
احمدی نژاد
۱۲:۴۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
خداوکیلی دم احمدی نژاد گرم..

مثل مرد گفت مسکن میدم،خیلی راحت و مردونه مسکن داد
فقط ای کاش هدفمند میشد...
کسایی رو دیدم که ۲تا بلوک خونه خریده بود...
Iran (Islamic Republic of)
Zahra
۲۲:۰۹ ۲۲ شهريور ۱۴۰۱
واقعاااا خوش به حال اونایی که زمان احمدی نژاد خونه خریدن خدا خیرش بده خیلی هارو منم دیدم خونه دار کرد الان ماهم ثبت نام کردیم پیام اومده پولو بریزید ولی نداریم.
دوتا آدم سی ساله ایم بخاطر بی خونه بودنمون به هیچ عنوان بچه دار نشدم منه زن سی ساله دیگه کی مادر بشم چهل سالگی؟؟؟هههه.
Iran (Islamic Republic of)
جعفررضایی
۰۲:۰۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
باگفتن واریز 40 میلیون یکجا یعنی رفع تکلیف و مستاجر ماندن مستاجرین . عملا این طرح مال پولدارهاست نه مستاجرین.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۳۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
لطفا تکلیف واریز کننده ها مشخص شود.نزدیک یکماهه پول واریز کردیم
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۳:۳۳ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
آدم کارگر همیشه کارگره.یعنی در حسرت خونه دار شدن بمونیم و بمیریم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۳۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
خدا لعنت کنه اونایی که سنگ جلو پا مردم میزارن
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۱۶:۲۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام من یه سوال دارم من از دیروز میخوام پول واریز کنم گفتن غیر حضوری باید واریز کنیم ولی هر کاری میکنم نمیشه واریز کنم از طریق موبایل.لطفا راهنمایی کنید میترسم حذف بشم چون تا دیروز وقت داشتیم.....ممنون
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۲:۲۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
سلام برو بانک چهل تومن بریز حساب بانک مسکن
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۱۶:۱۳ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام من یه سوال دارم من از دیروز میخوام پول واریز کنم گفتن غیر حضوری باید واریز کنیم ولی هر کاری میکنم نمیشه واریز کنم از طریق موبایل.لطفا راهنمایی کنید میترسم حذف بشم چون تا دیروز وقت داشتیم.....ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مهراب
۰۹:۲۲ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
شما با این قیمت گزاری روی یه مسکن مهر گران شدن مسکن روتضمینی برچسب میزنید...!!.
یه کارگر با دوتا بچه و زن از کجا ۴۰ ملیون بیاره و بعدشم ۱۲ سال اسیر قسط مسکن باشه ...؟؟
ما قشر ضعیف جامعه هستیم که تا الان هیچ خونه ای نتوانستیم بخریم لطفا ملاحضه ما قشر بشود ...در پناه حق
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۱۹:۳۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
این چه وضعیه خداوکیلی، پول زمینها و بیابونای مملکت خودمونم ازمون میگیرین، یعنی این همه شما خوردین و بردین اونور خرج کردین ما حق داشتن یه خونه با قیمت مناسب رو هم نداریم خوبه اجنبی نیستیم و مال همین آب و خاکیم، البته سهم ما از آب و خاکمون همین گلِیه که بر سرمون گرفته شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
باید سهام عدالت مردم رو بابت آورده مسکن ملی قبول کنن به قیمت خوب مشکل قشر کم درامد هم حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
والا کارمندا هم نمیتونن ثبت نام کنند با این وضعیت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۴۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
250میلیون یا 550 میلیون؟!!!! یه سایت رسمی لااقل نیومده دقیق و صریح تمام شرایط و جزئیات رو برا مردم روشن کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
40 میلیون کجا بود!!!!
بنیاد مسکن میگه 40 میلیون اول کار باید بدی، 360 میلیون توی دو سال و 100 میلیون وام. پول زمین هم بعدا باید بدی. یعنی 500 میلیون برای یه خونه توی شهر کوچیک!!!!
اینجا با 300 میشه خونه خرید.
کسی که بتونه توی دو سال 500 تومان پول بده، مسکن ملی میخواد چیکار!!!!!!!!!!
United States of America
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
الان با ده میلیون شروع میکردین اگه واقعاماهمه مستاجرها چهل میلیون داشتیم فکرنکنم الان اسیرمستاجری بودیم.
Iran (Islamic Republic of)
منير
۱۰:۴۲ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام
من پس از ثبت نام ، تمام مدارك مربوطه را هم اسكن كردم ولي تااين تاريخ پيامكي براي واريز پول ارسال نشده ، بايد منتظرباشيم ؟
Germany
میثم
۲۲:۰۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
چقدر پول باید طی ۱۵ روز واریز کنیم رفتم بانک مسکن میگه اطلاع نداریم چرا اطلاع رسانی نمیکنید الان که فرستش تمام شد خیلی را خودتون دارید که جای گذین کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۴:۴۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
شما اول برو دیکته نوشتن یاد بگیر بعدا پیام بگذار چون فرصت را فرست نمینویسن. همینطور جایگزین با "ز" نوشته میشه نه با "ذ" و نه به اینصورت: "جای گذین"!
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۹:۴۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
شما چکار به دیکته مردم شدید، اینجا نه شما معلمید و نه بقیه دانش‌آموز شما؛ لطفاً اگر نمی‌تونید گره‌ای از کار کسی باز کنید، حداقلش اون دهن و انگشتان مبارکتون رو با کنایه برای مردم باز نکنید
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۰:۰۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
با سلام و خسته نباشید اگه سی، چهل میلیون داشتیم که میدادم به صابخونه که اجاره کم بدم نه پولی داریم نه پس اندازی فقط پنج تومن به زور جور کردیم دادیم به صابخونه برا پول پیش اونم نشستیم تو یه خونه گلنگی .خوب از کجا بیاریم این پولو بدیم که از لیست حذف نشیم با حقوق کارگری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
وعده الکی تواین مملکت مسئولان بفکر خودشونن
United States of America
خ سلطانی
۱۲:۱۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
درودبه شرفت احمدی نژادباچه آرزویی ثبت نام کردیم گفتن ۳۰میلیون جورکنیدواسه اول کارمابقیش وام بعددوسال تنفس الان رفتم وام برداشتم ۳۰میلیون باکارمزد۱۸درصدالان پیام اومده ۴۰میلیون ظرف ۱۵روزآینده و۲۰میلیون ظرف ۲۰روزآینده به فلان بانک پرداخت کنم نه توروخداانصاف اصلااینهمه سرکارمون میزارید۶ماه دلمون خوش که داریم صاحب خونه میشیم بعد۱۴سال مستاجری
۱۲۳
آخرین اخبار