بررسی امکان‌سنجی رفع آلودگی هوای کلان شهر‌ها با تولید رنگ‌های جاذب

امکان سنجی رفع آلودگی هوا به‌وسیله تولید رنگ‌های جاذب آلودگی هوا، در پژوهش مشترک عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری با اساتید دانشگاه تهران، بررسی شد.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، امکان سنجی رفع آلودگی هوا به‌ وسیله نانو کامپوزیت‌های پلیمری در صورت تولید رنگ‌های جاذب آلودگی هوا، در پژوهش مشترک غلامعلی فرزی، عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری با اساتید دانشگاه تهران، بررسی شد.

فرزی با اشاره به اینکه این پژوهش در قالب پروژه دکترای دانشجوی مشترک او با دانشگاه تهران صورت گرفته است اظهار کرد: در این پژوهش که بخشی از آن در دانشگاه حکیم سبزواری و بخشی در دانشگاه تهران انجام شد پس از ساخت نانو کامپوزیت پلیمری به‌صورت هیبرید سه‌گانه آزمایشات میدانی برای رفع آلودگی‌های الی از فاز هوا انجام شد.

او افزود: در این پژوهش نشان داده شد که ترکیب نانو کامپوزیت پلیمری به‌صورت هیبرید سه‌گانه می‌تواند آلودگی‌های موجود در فاز سیال را به روش فتوکالیستی تجزیه و به مواد غیرمضر تبدیل کند.


بیشتر بخوانید: استفاده از نانو کامپوزیت‌ها در تصفیه آب‌های صنعتی با بازدهی بالا


عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: از آنجا که این نانو کامپوزیت‌ها را می‌توان به‌صورت رنگ‌های سازگار با محیط زیست تولید کرد امکان استفاده از نتایج این پروژه در کلانشهر‌ها برای رفع آلودگی هوا وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.