امام جمعه موقت تهران؛

۹ دی ماه نماد بصیرت و میثاق امت با ولایت

امام جمعه موقت تهران در جمع راهپیمایان شهر یاسوج: حماسه ماندگار و تاریخی ملت ایران در ۹ دی ماه نماد بصیرت و میثاق امت با ولایت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، امام جمعه موقت تهران در جمع راهپیمایان ۹ دی شهر یاسوج با گرامیداشت حماسه ماندگار و تاریخی ملت ایران در چنین روزی در سال ۸۸ به بیان ویژگی‌های نظام اسلامی در تراز نهج‌البلاغه پرداخت و گفت: مهمترین اصل در نظام اسلامی و جامعه دینی حضور و مشارکت نقش آفرین و تعیین کننده آحاد جامعه اسلامی است.
حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد افزود: مسئولیت پذیری امام راحل و خَلَف صالح ایشان رهبر معظم انقلاب در دفاع از حقوق ملت اسلام و ایران، ایستادگی در برابر دنیای شرک و استکبار، دفاع از مظلومان و مستضعفان عالم و نیز ایستادگی در برابر جریان‌های منحرف فکری، سیاسی و اعتقادی خود گواه این مدعا است.
او با بیان اینکه انقلاب در پرتو این دو رکن کلیدی توانست راه خود را با اقتدار تداوم بخشد اضافه کرد: ۹ دی نمادی از پیوند ناگسستنی ملت آگاه و رهبری فرزانه بود که وقتی دست بیگانگان را مشاهده کردند با همه قدرت و توان مقابل آن‌ها ایستادند و با ایستادگی به موقع تهدید‌ها و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ایران اسلامی به پشتوانه شما مردم در دفاع مقدس نیز در سایه این پیوند قدرت‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای را شکست داد بیان کرد: دشمن وقتی این پیوند را دید تحریم‌های کمرشکنی اعمال کرد که اگر علیه هر کشوری اعمال می‌شد قدرت مقابله و توان ایستادگی را نداشتند.
۹ دی ماه نماد بصیرت و میثاق امت با ولایتحجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد به نقش آفرینی بزرگ ملت ایران در تمامی عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی کشور اشاره کرد و افزود: تمامی دستاورد‌های گران سنگ و با ارزش نظام و انقلاب در طول چهار دهه شکل گیری حاصل پیوند محکم ملت با این نظام است.
او به مشکلات اقتصادی کشور به دلیل تحریم‌های ظالمانه دشمن اشاره کرد و ادامه داد: در حالی قدرت خرید مردم کاهش یافته حوادث آخر آبان و افزایش قیمت بنزین را شاهد بودیم که مردم اعتراض جدی به نحوه اعمال این تصمیم داشتند.
آقای ابوترابی فرد اضافه کرد: مردم معتقدند چرا با آن‌ها گفتگو نشده و در جریان این موضوع قرار نگرفتند این در حالی است که کشور در طول این چهار دهه با حضور و پشتوانه آن‌ها از همه تهدید‌ها و تحریم‌های ظالمانه عبور کرد.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بر اساس برخی نظرسنجی‌ها ۹۰ درصد مردم در زمینه عملکرد دولت در بحث افزایش نرخ بنزین و سهمیه بندی آن نقد داشتند گفت: ۶۸ درصد از کسانی که اعتراض داشتند در نظرسنجی‌ها گفتند که اگر با ما گفتگو می‌شد اقناء می‌شدیم.
حجت الاسلام ابوترابی فرد به نظرسنجی خبرگزاری راشاتودی پس از آشوب‌ها اشاره کرد و افزود: در این نظرسنجی ۸۵ در صد ایرانی‌ها نگاهشان این بود که دولت و نظام باید با جدیت و قاطعیت با کسانی که دست به آشوب زدند برخورد کند.
او بیان کرد: در همین نظرسنجی بیش از ۷۷ درصد کسانی که از آن‌ها سوال شد آیا خواستار تغییرات اساسی در سیستم سیاسی هستید مخالفت کردند که این خود نشان‌دهنده پایگاه مقتدر نظام در بین مردم بوده و این پیوند استوار نظام و امت دشمنان را نا امید کرده است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه در طول این ۴ دهه ملت ایران و کشور با انوع و اقسام توطئه دشمنان مواجه بوده اند اضافه کرد: با وجود همه کارشکنی‌ها و دسیسه ها، اما ملت ایران با تبعیت از رهبری مقتدرانه با تبدیل کردن تحریم‌ها به فرصت امروز در تمامی عرصه‌های مختلف علمی، دفاعی و هسته‌ای به یک ابرقدرت منطقه ای، آسیایی و حتی جهانی تبدیل شده است.
در پایان این راهپیمایی قطعنامه‌ای در چندین بند قرائت که در آن ضمن پشتیبانی از نظام، انقلاب و رهبری بار دیگر حرکت نابخشودنی فتنه گران در سال ۸۸ محکوم شد و راهپیمایان با سردادن شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر فتنه گر مفاد این قطعنامه را تایید کردند.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.