معاون وزیر گردشگری در بیرجند: شهر‌های کشور از لحاظ گردشگری رتبه بندی می‌شود

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: شهر‌های کشور به لحاظ مزیت گردشگری رتبه بندی می‌شوند تا یک مزیت رقابتی بین استان‌ها به وجود بیاید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، ولی تیموری شامگاه دوشنبه در حاشیه بازدید از نقاط گردشگری استان در جمع خبرنگاران بیرجند اظهارداشت: شهر‌های کشور به لحاظ مزیت گردشگری رتبه بندی می‌شوند تا یک مزیت رقابتی بین استان‌ها به وجود بیاید که این رتبه بندی بر اساس مسائل مختلف، چون میزان فعالیت مسئولان منطقه و معرفی جاذبه‌های گردشگری ارزیابی می‌شود.

او با بیان اینکه در این طرح زمینه رقابت بین استان‌ها فراهم می‌شود، گفت: همچنین اجرای این طرح سبب می‌شود که هر استان در زمینه معرفی جاذبه‌های گردشگری و تبلیغات بیشتر کار کند.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی این استان باید از ظرفیت هتل‌ها برای میهمانان خود استفاده کنند، افزود: این امر سبب افزایش انگیزه سرمایه گذاران و هتل داران می‌شود.

تیموری با بیان اینکه مشکل زیرساختی در بخش گردشگری کشور وجود ندارد، بیان کرد: مهمترین مشکل بخش گردشگری، شانتاژ‌های خبری علیه ایران است که سبب شده گردشگران نسبت به سفر به این کشور تردید کنند.

او با بیان اینکه برند ملی گردشگری در حال آماده شدن است، گفت: اولویت اصلی کشور جاذبه‌های تاریخی نیست بلکه مهمان پذیری مردم بزرگترین جذابیت گردشگری ایران است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: نمی‌توان برای خراسان جنوبی لفظ محرومیت و استان کم برخوردار استفاده کرد چراکه این استان کاملا برخوردار است و باید تلاش شود تا جایگاه خود را پیدا کند که در این راستا معرفی جاذبه‌های گردشگری این استان باید در دستور کار قرار گیرد.

تیموری با اشاره به اینکه اقتصاد گردشگری یکی از حوزه‌های مغفول مانده در کشور است، گفت: هم از بعد اقتصادی و هم از بعد فرهنگی ظرفیت گردشگری بهترین ابزار است که می‌توانیم با این وسیله، فرهنگ، هویت و ارزش‌های ایران را معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه حوزه گردشگری نشاط خود را دارد، تصریح کرد: امروز در خراسان جنوبی ۸ پروژه افتتاح و کلنگ زنی شد که نشان می‌دهد حوزه گردشگری یک ظرفیت اقتصادی برای سرمایه گذاران دارد و توانسته آن‌ها را جذب کند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه به دنبال توزیع گردشگری در استان‌های مختلف هستیم، گفت: اینکه گردشگر نقاط خاصی از کشور را انتخاب می‌کند و برخی نقاط دارای ظرفیت را مورد بی‌توجهی قرار می‌دهد با پراکنش جاذبه‌ها و تنوع اقلیم کشور خوانا نیست.

تیموری ادامه داد: سال گذشته گردشگران ورودی به کشور ۵۲ درصد رشد داشته که البته ظرفیت گردشگری ایران به مراتب بالاتر از این میزان است که با اجماع و نگرش کلان مقامات و مسئولان عالی کشور باید از این مزیت مطلق بیشتر استفاده شود.

وی یادآور شد: سیاست ما در کشور به سمت توزیع سفر در کشور است چراکه کاهش فقر و محرومیت از آثارصنعت گردشگری است و وقتی این سیاست اجرا می‌شود هر ایرانی باید بداند که برای سفر تنها نقاط خاصی وجود ندارد و همه ایران دارای ظرفیت‌ها و جاذبه‌های خاصی است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.