ساخت خط فرعی راه آهن برای معادن خاک نسوز استقلال

مدیرکل راه آهن فارس از آغاز عملیات ساخت خط فرعی برای بارگیری و تخلیه معادن خاک نسوز استقلال و کارخانجات کاشی و سرامیک شهرستان آباده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرداد انصاری گفت: در راستای سیاست‌های مدیر عامل راه آهن ج. ا. ا مبنی بر اتصال مراکز بار به خطوط ریلی کشور و هم چنین تلاش برای افزایش سهم ریل از حمل‌ونقل کالا در کشور به ۳۰ درصد عملیات زیرسازی خط جهت بارگیری و تخلیه مواد اولیه مورد مصرف کاخانجات کاشی و سرامیک یزد و آباده از جمله خاک نسوز، فلدسپات و. در دستور کار راه آهن فارس قرار گرفت.

او افزود: این عملیات در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در روز‌های اخیر آغاز شده است و حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انصاری ابراز امیدواری کرد که این عملیات تا ۲ ماه آینده به پایان برسد.

نصب خط دپوشن خرم بید

او گفت: با تلاش پرسنل راه آهن فارس و در راستای ارتقای ضریب ایمنی، استفاده بهینه از لکوموتیو و منابع انسانی و به منظور فراهم کردن بستر مناسب برای بارگیری سنگ آهن عملیات نصب خط دوم به متراژ ۵۳۰ مترخط و یک دستگاه سوزن در محل دپوشن خرم بید اجرایی شد.

انصاری افزود: عملیات زیرسازی به منظور فراهم کردن بستر مناسب برای ریلگذاری با حجم خاکریزی به میزان ۱۰۰۰ هزار متر مکعب انجام شد.

مدیرکل راه آهن فارس در خصوص چگونگی انجام عملیات روسازی و ریلگذاری گفت: عملیات ریلگذاری با انتقال و نصب ۲۹ عددکوپلاژ و یک دستگاه سوزن و ایجاد خط دوم دپوشن خرم بید به متراژ ۵۳۰ متر انجام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار