سالانه هفت هزار و ۵۰۰ تن مرغ گوشتی در سلسله تولید می‎شود

فرماندار سلسله گفت: سالانه هفت و هزار و ۵۰۰ تن مرغ گوشتی در ۶۵ واحد مرغداری فعال این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‎شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، شریف خسروی روز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل دامپزشکی لرستان در دفتر فرماندار سلسله اظهار داشت:سالانه هفت و هزار و ۵۰۰ تن مرغ گوشتی در  این شهرستان تولید می‎شود و همچنین ۳۲۰ هزار راس دام سبک و ۱۴ هزار راس دام سنگین در این شهرستان وجود دارد.

او با اشاره به اینکه دامپروری و پرورش طیور یکی از ظرفیت‌های خوب سلسله است، افزود: مهلت لازم جهت رفع مشکلات کشتارگاه صنعتی طیور شهرستان داده شده و مدیرعامل کشتارگاه نیز ظرف چند روز آینده مشکلات بهداشتی و زیست محیطی آن را برطرف خواهد کرد.

خسروی با اشاره به اینکه کشتارگاه صنعتی طیور شهرستان توان کشتار ۲ هزار قطعه مرغ را در ساعت دارد، بیان کرد: فعالیت کشتارگاه طیور شهرستان منجر به اشتغالزایی و افزایش تولید و توسعه ظرفیت گوشت سفید شهرستان خواهد داشت.

او با تاکید بر اینکه موضوع بهداشت و سلامت مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است، ادامه داد: در این راستا، کشتارگاه دام شهرستان را نیز تعطیل و بهره بردار را ملزم به رفع مشکلات بهداشتی آن کرده ایم.

فرماندار سلسله بر لزوم نظارت بیشتر شبکه دامپزشکی بر داروخانه‌های فیروزآباد و الشتر تاکید و خواستار پیگیری مشکل دامدار‌ی که به دلیل تجویز داروی نئومایسین ۳۲ راس از دامهایش دچار اتلاف شده بود، گردید.

مدیرکل دامپزشکی لرستان نیز در این دیدار با اشاره به کشتارگاه صنعتی طیور شهرستان سلسله، اظهار داشت: این کشتارگاه ۴۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم دارد و با رفع مشکلات بهداشتی آن، پلاستیک بسته بندی با برند شهرستان و افزایش قلاب‌های آویز لاشه مرغ به ۲ هزار عدد، می‌تواند در صادرات مرغ شهرستان و معرفی آن به بازار‌های فروش نقش فوق العاده‌ای داشته باشد.

زینب محمدخانی با اشاره به بافت عشایری لرستان و سنتی و نیمه صنعتی بودن واحد‌های دامداری آن، افزود: در یک افق کلی، کشور درگیر بیماری‌های زیادی در حوزه دام است و تاکیداتی که درخصوص رفع مشکلات کشتارگاه‌ها صورت می‌گیرد در راستای حمایت از صنعت تولید گوشت کشور و رونق تولید و توجه به سلامت مردم است.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.