چند راهکار ساده برای جلوگیری از ویروسی شدن گوشی‌های اندروید

برای جلوگیری از ویروسی شدن تلفن‌های همراه اندرویدی کافی است توصیه‌های زیر را جدی بگیرید.

۵ راه‌ برای جلوگیری از ویروسی شدن گوشی موبایل اندرویدیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  ویروس‌ها در عملکرد گوشی‌های اندرویدی اختلال ایجاد می‌کنند. برای مثال معمولا بعد از ویروسی شدن گوشی موبایل شما هنگ می‌کند، خیلی داغ می‌شود، سرعتش پایین می‌آید، مصرف اینترنتش بالا می‌رود و باطریش زود تمام می‌شود. این‌ها فقط برخی از نشانه‌های هستند که نشان می‌دهند احتمالا گوشی شما به ویروس و بدافزار آلوده شده است و کسی در حال سواستفاده از آن است. با یک خطای کوچک، کد‌های مخرب دور از چشمان شما فعال می‌شوند و کنترل همه چیز به دست هکر‌ها خواهد بود.

برای جلوگیری از ویروسی شدن تلفن‌های همراه اندرویدی کافی است توصیه‌های زیر را جدی بگیرید:

۱. هرگز هرگز و هرگز اپلیکیشن‌های مورد نیازتان را از منابع نامعتبر دانلود نکنید

این اقدام برای سالم ماندن سیستم عامل گوشی همراهتان اساسی است. فروشگاه‌های اپلیکیشن و بازی قبل از انتشار اپلیکیشن‌ها آن‌ها را در چند مرحله بررسی و کنترل می‌کنند. به همین دلیل از منابع نامعتبر، قابل اطمینان‌تر هستند. همچنین اپلیکیشن استور‌ها همواره نسخه‌ی رسمی اپلیکیشن‌های اساسی و شناخته شده را در اختیار شما قرار می‌دهند.

۲. از برنامه‌های انتقال اپلیکیشن مانند Share it برای به اشتراک گذاشتن برنامه‌ها استفاده نکنید

بسیار پیش می‌آید که افراد در دورهمی‌ها، برنامه‌های کاربردی را برای آشنایان خود ارسال می‌کنند. شاید آن‌ها خبر ندارند که ممکن است ویروس و بدافزار را به راحتی با این روش انتشار دهند. اگر به برنامه‌ی خاصی نیاز دارید، آن را از فروشگاه‌های اپلیکیشن معتبر و امن دانلود کنید.

۳. از فروشنده‌های تلفن همراه درخواست نصب اپلیکیشن نکنید

بخشی از سود فروش تلفن همراه هوشمند در بازار‌های فروش موبایل ایرانی مربوط به نصب برنامه است. این کار حاشیه‌ی سود خوبی برای فروشنده‌ها دارد؛ پس آن‌ها سعی در متقاعد کردن شما برای نصب برنامه دارند. از طرفی برخی از این فروشندگان از پکیج‌های اپلیکیشن‌های قدیمی و به‌روزرسانی نشده استفاده می‌کنند که این کار نیز تلفن همراه شما را در معرض حمله هکر‌ها می‌گذارد. گاهی نیز شما را با ادعای باطل شدن گارانتی گوشی به دلیل استفاده از فروشگاه‌های اپلیکیشن داخلی - که مورد تایید پلیس فتا هم هستند- فریب می‌دهند. پس بهتر است که از فروشنده‌های موبایل نصب اپلیکیشن نداشته باشید.

۴. روی هر لینکی در شبکه‌های اجتماعی به خصوص تلگرام کلیک نکنید

برخی ربات‌های تلگرامی از شما می‌خواهند که بابت استفاده از سرویس‌شان، در کانال خاصی عضو شوید یا برنامه‌ی خاصی را دانلود کنید. این روش سو استفاده از اعتماد کاربر است و ممکن است برای انتشار یک بد افزار طراحی شده باشد. هکر‌ها از روش‌های مهندسی اجتماعی و روانشناسی برای متقاعد کردن شما استفاده می‌کنند؛ شما باید هشیار باشید و در دام آن‌ها گرفتار نشوید. آن‌ها کنترل گوشی شما را به دست می‌گیرند و ممکن است اپلیکیشن‌های جعلی روی گوشی شما نصب می‌کنند. تلگرام معدن بدافزار‌ها است.

۵. به پیامک‌های حاوی لینک دانلود برنامه اعتنا نکنید

اگر پیامکی از شماره‌ی ناشناس و مشکوک دریافت کردید که در آن شما را به دانلود برنامه‌ی خاصی تشویق کرده بودند، آن را نادیده بگیرید. در برخی موارد، شرکت‌ها از طریق پیامک به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های خود را به شما اطلاع می‌دهند. تنها در صورتی باید به آن‌ها اعتماد کنید که شماره‌ی فرستنده‌ی پیام متعلق به بانک شما یا سایتی باشد که معمولا از آن خرید می‌کنید. به پیامک‌های قبلی مراجعه کنید.

منبع: فرارو

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد محمدی
۱۱:۰۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
سلام چه نرم افزار هایی برای دانلود ویروسی نیستند؟
در مورد سایت ها چطور؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۵ دی ۱۳۹۸
سلام لطفا در مورد فروش گوشی قاچاق و رجیستر نشده توسط دیجی کالا خبر تهیه کنید و بگید کسانی از این گوشیا براشون ارسال شده باید چکار کنن
آخرین اخبار