یک مقام مسئول در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

سهمیه سوخت سواری‌های کرایه ای بر اساس پیمایش شد

باقرجوان گفت: از ابتدای بهمن طبق دستور ستاد، تمامی خودرو‌های سواری کرایه‌ای بر اساس پیمایش سهمیه سوخت خود را دریافت خواهند کرد.

سهمیه سوخت سواری‌های کرایه بر اساس پیمایش شد/ ۳۵ هزار خودروی سواری‌های کرایه‌ای سوخت پیمایشی خود را دریافت می‌کنندداریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه از ابتدای بهمن سهمیه سوخت سواری‌های کرایه‌ای بر اساس پیمایش تعلق می‌گیرد، گفت: رانندگانی که میزان پیمایش آن‌ها بیشتر باشد، سهمیه سوخت بالاتری دریافت می‌کنند و سواری‌هایی که میزان پیمایش آن‌ها کمتر و یا صفر باشد، سهمیه سوختی دریافت نخواهند کرد.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه بر اساس جلسه‌ای که با هیئت تصمیم‌گیری در توزیع و سهمیه سوخت برگزار شد، مقرر شد طی دو ماه (آذر و دی ۹۸) ماهانه ۷۵۰ لیتر سهمیه سوخت برای ناوگان سواری کرایه تخصیص یابد و از ابتدای بهمن سهمیه سوخت سواری‌های کرایه بر اساس پیمایش تعلق گیرد.

او یادآور شد: در ستاد مرکزی سوخت که متشکل از وزارت کشور، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز هست، سهمیه سوخت تمامی خودرو‌های سواری کرایه‌ای به صورت کامل ارزیابی می‌شود و رانندگان سواری از ابتدای بهمن ماه طبق پیمایش مابه‌التفاوت سوخت خود را دریافت می‌کنند، بنابراین باید رانندگان هر چه سریع‌تر شماره حساب شبای خود را به سازمان راهداری ارائه کنند.

باقرجوان با اشاره به اینکه رانندگان خودرو‌های سواری کرایه باید اطلاعات خود را وارد سامانه کنند، بیان کرد: در این سامانه از مبدأ تا مقصد ارزیابی‌ها انجام می‌شود و حتی رانندگانی که یک سر خالی هستند هم در این سامانه به صورت کامل مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

او با اشاره به اینکه حدود ۳۵ هزار خودروی سواری کرایه در کل کشور در حال جابه‌جایی مسافران هستند، افزود: ۷۵ تا ۸۰ درصد از این خودرو‌ها فعال و تنها ۲۰ درصد از خودرو‌ها به دلیل فرسودگی و یا سایر شرایط غیرفعال هستند.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه ناوگان مسافری کرایه نباید هیچ دغدغه و یا نگرانی بابت ایجاد مشکل در رفت‌وآمد و یا دریافت سهمیه نداشته باشد، افزود: این طرح به صورت کامل بر اساس منافع این حوزه در نظر گرفته شده است و خودرو‌هایی که پیمایش آن‌ها بیشتر باشد سهمیه بیشتری را دریافت خواهند کرد.

باقرجوان افزود: ستاد سوخت سقفی را برای تعلق گرفتن سهمیه سوخت این ناوگان در نظر گرفته است، بنابراین رانندگان می‌توانند تا این سقف هر میزان سهمیه سوختی را که بر اساس پیمایش به آن‌ها تعلق می‌گیرد، دریافت کنند.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: تصمیم‌گیری درباره این موضوع که مابه‌التفاوت بر اساس پیمایش سهمیه سوخت خواهد بود و یا هزینه‌های آن پرداخت می‌شود بر عهده ستاد سوخت و یا وزارت کشور است و سازمان راهداری در این بخش هیچ تصمیم‌گیری‌ نخواهد کرد.


بیشتر بخوانید: تعیین تکلیف سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی/ دست شرکت‌ها در پرداخت اعتبار برداشت سوخت کوتاه است 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار