رئیس سازمان هواپیمایی کشوری؛

هواپیمای اوکراینی مدل مکس ۷۳۷ نیست/ بازخوانی جعبه سیاه توسط کشور ایران انجام می‌شود

عابدزاده گفت: هواپیمای اوکراینی سقوط کرده مدل مکس ۷۳۷ نیست و بازخوانی جعبه سیاه آن توسط تیم هواپیمایی ایران انجام خواهد شد.

هواپیمای اوکراینی مدل مکس ۷۳۷ نبوده است/ بازخوانی جعبه سیاه توسط کشور ایران انجام می‌شودبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در جمع خبرنگاران درباره حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی تهران – کیف، با بیان اینکه این هواپیما دارای ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه بوده است و ۱۴۰ نفر از آن‌ها ایرانی بودند، گفت: اطلاعی از نقص فنی احتمالی نداشتیم و خلبان تماسی با برج مراقبت نداشته است.


بیشتر بخوانید: اسامی جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراین منتشر شد 


او با اشاره به اینکه ایکائو (سازمان بین‌المللی هواپیمایی) اعلام کرده است که سازمان هواپیمایی کشوری ایران باید به سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی رسیدگی کند، افزود: بر‌اساس قوانین ایکائو تیمی از اوکراین هم می‌تواند برای رسیدگی به این سانحه حضور داشته باشد.

عابدزاده یادآور شد: علت سانحه سقوط هواپیما مشخص نیست تا زمانی که جعبه سیاه آن به صورت کامل بازخوانی و بررسی شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سؤال باشگاه خبرنگاران جوان، یادآور شد: اطلاعات جعبه سیاه در اختیار کارشناسان، بازرسان و تیم بازرسی هواپیمایی ایرانی قرار داده می‌شود و جعبه سیاه در آمریکا بازخوانی نمی‌شود.

او با اشاره به اینکه این هواپیما مدل ۷۳۷ مکس نبوده است، بیان کرد: هواپیما مدل ۷۳۷ اجازه پرواز ندارد و ما هم در آسمان ایران اجازه پرواز به این مدل هواپیما را نمی‌دهیم.

عابدزاده با اشاره به اینکه فضای هوایی کشور کاملاً امن است و هیچ پروازی لغو و یا با تأخیر انجام نمی‌شود، افزود: مسیر پروازی هواپیما‌ها تغییر کرده است، اما هیچ مشکلی در انجام پرواز‌ها وجود ندارد.

او در ادامه گفت: هیچ اظهارنظری در خصوص تروریستی بودن این سانحه اعلام نشده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پایان گفت: معلوم نیست جعبه سیاه به کدام کشور برای بازخوانی ارسال می‌شود، اما به کشور آمریکا داده نمی‌شود، اما مسئول رسیدگی به این سانحه طبق قوانین بین‌المللی کشور ایران است.

گفتنی است، امروز در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه هواپیمای اوکراینی به مقصد تهران – کیف با ۱۶۷ مسافر که ۱۴۰ نفر از آن‌ها ایرانی بودند، در مسیر پرند – شهریار سقوط کرد، علت حادثه نقص فنی بوده است، اما جزئیات دقیق آن مشخص نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسافر بعدى
۱۳:۱۷ ۲۰ دی ۱۳۹۸
درست است كه ٧٣٧ مكس ٨ نبوده و ٠٠٨ - ٧٣٧ بوده ولى گفته نشده عمر پروازي اين هوا پيما چقدر بوده
آخرین اخبار