به منظور امنیت مسافران انجام می شود؛

خط و نشان تاکسیرانی قم برای پلاک‌های غیربومی فعال

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قم گفت:پلاک‌های غیربومی فعال در تاکسی‌های اینترنتی در قم توقیف می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم،مرتضی عزتی،مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم  با اشاره به اهمیت نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی، اظهار کرد:پلاک‌های غیربومی فعال در تاکسی‌های اینترنتی در قم توقیف می‌شوند.

او ادامه داد: بر اساس قانون حمل‌ و نقل مسافر با خودروهای شخصی ممنوع بوده و باید تمام تاکسی‌ها زیر نظر تاکسیرانی فعالیت کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم حفظ امنیت مسافران در سفرهای درون‌ شهری را مهم‌ترین وظیفه سازمان دانست و افزود: راننده تاکسی با تأیید پلیس راهور و سازمان تاکسیرانی اجازه فعالیت در سطح شهر را داشته و خودروهای شخصی فاقد این تأییدیه هستند.

عزتی با ابراز خرسندی از تفاهم‌نامه‌های امضاء شده با شرکت‌های تپسی و اسنپ، تصریح کرد: با امضای این تفاهم‌نامه برای نظارت تاکسیرانی بر فعالیت این دو شرکت اینترنتی، امنیت مسافران تضمین می‌شود.

او با تأکید بر اولویت اعزام خودرو با تاکسی، ادامه داد: باید این حق انتخاب به مسافر داده شود که از خودروی شخصی یا تاکسی برای سفر درون‌ شهری خود استفاده کرده و اولویت اعزام با خودروهای تاکسی باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم از شرکت‌های اینترنتی خواست تنها خودروهای شخصی با پلاک بومی را جذب کنند و تأکید کرد: شرکت‌های اینترنتی به‌ هیچ‌عنوان اجازه جذب خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی را نداشته و این اقدام تخلف محسوب می‌شود.

عزتی از توقیف خودروهای پلاک غیربومی خبر داد و گفت: برای حفظ امنیت مسافر و انجام سفر سالم در صورت مشاهده جابه‌جایی مسافر با پلاک غیربومی خودرو توقیف‌ شده و شرکت خاطی جریمه می‌شود.

او ادامه داد: در چند هفته اخیر شاهد فعالیت خودروهایی با پلاک شهرهایی دیگر در سطح شهر بودیم که باید شرکت‌های مربوطه نسبت به این موضوع مسئولیت‌ پذیرتر برخورد کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار