یک مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشور خبر داد؛

۲ جعبه سیاه هواپیما کاملا سوخته است/ تا پایان امشب نتایج اولیه سقوط هواپیما مشخص می‌شود

رضایی فر گفت: یک تیم ارزیاب شامل ۳۲ نفر از کشور اوکراین تا ساعاتی دیگر وارد ایران می‌شوند.

دو جعبه سیاه هواپیما کاملا سوخته و از هم گسیخته شده است/ تا پایان امشب نتایج اولیه سقوط هواپیما مشخص می‌شودحسن رضایی فر رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تا ساعاتی دیگر جلسه کمیته بررسی سانحه با حضور تیمی از کشور اوکراین برگزار خواهد شد، گفت: تیم اوکراین شامل ۳۲ نفر تا دقایقی دیگر وارد کشور می‌شوند تا در جلسه بررسی این سانحه شرکت کنند و اجساد مسافران خود را در این سانحه بتوانند شناسایی کنند.

او با اشاره به اینکه اجساد این سانحه جمع آوری شده و در پزشکی قانونی کهریزک قرار دارد، افزود: تا پایان امشب نتیجه اولیه علت سقوط این هواپیما مشخص می‌شود.

رضایی فر با اشاره به اینکه متاسفانه یکی از جعبه سیاه این هواپیما سوخته و دیگری از هم گسیخته شده است و باید این جعبه‌ها در لابراتور بررسی شود و ارزیابی‌های دقیق و کامل بر روی آن صورت گیرد، گفت: به شرکت بهره بردار درخواست شده تا فریم‌های اطلاعات را به صورت کامل ارزیابی کنند که این اقدام کمی زمان بر خواهد شد.

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: هنوز تصمیمی گرفته نشده است که بازخوانی جعبه سیاه توسط چه کشوری انجام شود چرا که جعبه سیاه‌ها دچار آسیب‌های بسیار زیادی شده است.

او اظهار کرد: طبق قوانین ایکائو کشوری که حادثه در آن رخ می‌دهد مسئولیت این سانحه را بر عهده دارد، اما ما طبق تماس‌هایی که داشته‌ایم اعضایی از کشور اوکراین و کانادا هم در جلسات بررسی این سانحه شرکت خواهند کرد و با کشور آمریکا هم تماس‌هایی گرفته شده که اگر دولت آمریکا اجازه دهد و کمیسیون حمل و نقل مجوز صادر کند در جلسات بررسی سانحه حضور خواهند داشت.

گفتنی است هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی صبح امروز در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه از فرودگاه امام خمینی به مقصد کیف پرواز کرد، اما متاسفانه دقایقی بعد از پرواز در محدوده بین پرند و شهریار سقوط کرد ایبن هواپیمای اوکراینی دارای ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پروازی است که ۱۴۰ نفر از این مسافران ایرانی هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار