در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

استمرار بارش برف و باران در برخی مناطق کشور/ کاهش محسوس دما در ارتفاعات تهران در راه است

نقشینه گفت: طی امروز و فردا برای استان‌های جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

استمرار بارش برف و باران در برخی مناطق کشور/ کاهش محسوس دما در ارتفاعات تهران در راه استامین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز و فردا در استان‌های جنوب شرق، شمال شرق، نواحی مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل شمال، بارش برف و باران و در مناطق جنوبی نواحی خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

او با اشاره به اینکه در نیمه شرقی و نواحی جنوبی کشور طی امروز و فردا وزش باد شدید رخ خواهد داد، افزود: امروز برای مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده برف و باران و وزش باد شدید خواهیم داشت ضمن آنکه فردا بارش در شمال غرب و غرب به تدریج خاتمه می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی شدت بارش‌ها برای امروز را محدود به نیمه جنوبی استان‌های کرمان، فارس، هرمزگان، برخی نقاط سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نواحی مرکزی شرقی خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان اعلام کرد و گفت: روز شنبه شدت بارش به نیمه شرقی هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و مناطقی از استان‌های یزد، کرمان، شرق فارس، شمال کهگلویه و بویراحمد، نواحی خلیج‌فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و جزایر واقع در این مناطق متمرکز خواهد بود.

نقشینه با اشاره به اینکه روز یکشنبه بارش‌ها با شدت کمتری در نیمه شرقی و مناطقی از خلیج‌فارس و دریای عمان تداوم پیدا می‌کند، افزود: طی ۳ روز آینده خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود همچنین طی امروز و فردا دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

این مقام مسئول از استمرار بارش پراکنده برف و باران طی روزهای آتی در برخی مناطق خبر داد و گفت: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در سواحل شمال و نقاطی از شمال شرق ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش پراکنده برف و باران رخ می‌دهد و در سایر مناطق جوی آرام پایدار خواهد بود.

او با بیان اینکه کاهش دما در نیمه شمالی کشور دور از انتظار نیست، بیان کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی روزهای شنبه و یکشنبه بیشترین کاهش دما متمرکز به شمال شرق و شرق کشور خواهد بود ضمن آنکه کاهش۵ تا ۸ درجه‌ای دما برای تهران پیش‌بینی می‌شود.

کاهش محسوس ما در ارتفاعات تهران 

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران، گفت: امروز بعدازظهر افزایش ابر همراه با وزش باد و در ارتفاعات به ویژه فیروزکوه بارش برف پیش‌بینی می‌شود ضمن آنکه از فردا تا سه‌شنبه آسمانی صاف تا قسمتی ابری در تهران خواهیم داشت.

نقشینه از کاهش محسوس دما در ارتفاعات تهران خبر داد و گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی فردا شب کمینه دمای آبعلی به ۱۴ درجه زیر صفر، دماوند ۱۲ درجه زیر صفر و فیروزکوه ۱۸ درجه زیر صفر خواهد رسید که کماکان این کاهش دما تا صبح دوشنبه در این مناطق ماندگار است.

این مقام مسئول در پایان نسبت به آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها در برخی استان‌ها خبر داد و گفت: با توجه به شدت بارش در مناطق جنوبی احتمال آب گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و لغزندگی جاده‌های کوهستانی وجود دارد ضمن آنکه برای مناطق شمال شرق، شرق، مرکز کشور و ارتفاعات البرز و زاگرس این شرایط دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۱ دی ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید
به این کارشناس بگید چراااااااااااااا آب هوای استان قم گزارش نمیشه .اگر مشکل دارید بگید!
آخرین اخبار