در مراسم بزرگداشت شهید سردار سلیمانی در قم عنوان شد؛

چرا باید در مسائل مهم رسانه‌ انقلابی منفعل باشد؟

شمشادی گفت:زمان آزمون و خطای رسانه انقلابی نیست باید دست جریان سازی رسانه‌های خارجی در مسئله شهید سلیمانی را بست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حسن شمشادی،فعال رسانه ای و کارشناس سیاسی امروز در مراسم بزرگداشت هفتمین روز شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش که با حضور مردم متدین قم و اهالی رسانه  و با مشارکت مراکز رسانه‌ای قم در مسجد رفعت برگزار شد گفت: در هفته‌ای که از شهادت این سردار گذشت، مردم بیشتر با ابعاد اخلاقی، سیاسی او آشنا شدند، اما واقع مطلب این است در این ۴۰ سال که ایشان خدمت کرده بود، کسی از خدمات شان خبری نداشت.

او افزود: حاج قاسم بیش از این که حرف بزند، اهل عمل بود و قبل از این که حرفی بزند عامل بود. او آموزه اش آیه قرآن بود. اما این مسئله کمتر در بین مسئولین مشاهده می‌شود.

این کارشناس سیاسی بیان کرد: از این شهید سوال شد، چرا با این همه طرفدار نامزد ریاست جمهوری نمی‌شوید، گفت من سال‌ها دنبال گلوله ام.

شمشادی گفت: شهید سلیمانی کسی بود که هر کسی می‌خواست دست او را ببوسد، این کار را نهی می‌کرد، ولی خودش بار‌ها در جبهه‌های مختلف سوریه، لبنان و عراق دست رزمندگان را می‌بوسید.

این کارشناس سیاسی افزود: این شهید با این که در ابتدای بازنشستگی بود و این مسئله با بحران سوریه همراه شد، اما ایشان، چون انسان متعهد بودند، وارد خط نبرد شد و دوشا دوش رزمندگان می‌جنگید و فرماندهی می‌کرد.

او با بیان این که از این شهید سخن گفتن، بسیار سخت است، هر چه فکر می‌کنی، چه بگویی، باز کم می‌آوری، گفت: راز محبوبیت این شهید در سخنان رهبر انقلابی که بسیار خوب فرمودند «ایشان دارای خصوصیاتی، چون انقلابی بودن، اخلاص، تعهد، شجاعت و تدبیر بودند، باید جستجو کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که دستور ترور این دو شهید از سوی ترامپ، حماقتی بود که انجام شده است، گفت: بعد از این اتفاق سایت‌های خبری دشمنان روی خط خبری آمدند و او را تروریست خواندند که قرار بوده در ۲۵ سال گذشته کشته شود.

او بیان داشت:، اما خط خبری وطنی‌ها انتقام بود، این همان سخن رهبر معظم انقلاب بود. عزتمندانه ایران، سیلی به سربازان تروریستی آمریکا زد که بعد از جنگ جهانی کشوری جرأت چنین کاری را نداشته است.

شمشادی گفت: آمریکایی‌ها گفتند «۵۲ نقطه ایران را خواهیم زد»، بسیج و سپاه پیام دادند «اگر بزنید ما نقطه‌های بیشتری می‌زنیم»، این همان عزت ایران و سانسور خبری رسانه‌های امریکا است؛ که اجازه ندادند از آن حمله موشکی چیزی منتشر شود.

این فعال عرصه رسانه گفت: در ادامه، اما رسانه‌های بیگانه و وابسته دنبال کوچک کردن عظمت حمله موشکی بودند، بعد از این مسئله، هواپیمای مسافربری اوکراینی در ایران سقوط می‌کند، در این سه روز که بعضی از خطوط خبری نسبت به حمله موشکی ساکت بودند، با سقوط هواپیما روی خط خبری آمدند و درباره سقوط هواپیما علیه سپاه موضع گیری کردند.

این کارشناس سیاسی افزود: امروز دوباره اقدام به هجمه‌های فراوان علیه سپاه کردند. سازمان هواپیمایی چرا در این مسئله سکوت کرده است، تا دو الی سه روز پیش حرف‌هایی زده بودند، الان چرا وقتی هجمه علیه سپاه شروع شده، سکوت کردند.

او عنوان کرد: چرا بین دولت و سایر ارگان‌ها هماهنگی نشده است. از صبح، انگشت فشار روی فرمانده هوا و فضا آورده اند و به دنبال استعفایش هستند. سردار قاسم سلیمانی را به شهادت رسانده اند، الان به دنبال استعفای این سردار هستند.

شمشادی گفت: این وقایع نشان می‌دهد چرا باید در این گونه مسائل مهم رسانه‌های انقلابی در انفعال باشند. چرا باید خبر‌های مهم را از رسانه‌های خارجی بشنویم و آن‌ها جریان ساز این نوع اخبار مهم باشند.

این کارشناس سیاسی افزود: در گذشته رهبر انقلاب بیمار شدند و نیاز به جراحی داشتند. رسانه ملی در این رابطه خبری منتشر کردند و در طی همان هفته، خبر‌هایی از این مسئله در رسانه ملی پخش شد.

او بیان کرد: این خبر به ظاهر ساده است؛ اما اگر رسانه ملی به سراغ این موضوع نمی‌رفت، رسانه‌های خبری خارجی وارد میدان می‌شوند و اقدام به جریان سازی علیه بیماری رهبر انقلاب می‌کردند.

شمشادی گفت: رسانه ملی هوشمندانه دهان رسانه‌های خارجی را بست. رسانه دشمن لال شد. وقتی در رسانه فعال باشید، می‌شود صادقانه و شفافانه، به وقت و به روز، نه این که دشمن بمباران رسانه‌ای کند بعد رسانه خودی وارد میدان شود.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: رسانه انقلابی تا چه وقت دنبال آزمون و خطا است. باید دست جریان سازی رسانه‌های خارجی در مسئله شهید سلیمانی را بست. نباید این گونه آن‌ها وارد میدان شوند و هر گونه می‌خواهند مسئله موشکی سپاه و این شهید را به نفع خود تمام کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۲ دی ۱۳۹۸
عجب
Russian Federation
بيرانوند
۲۳:۴۵ ۲۱ دی ۱۳۹۸
ماملت ايران پشتيبان سپاه هستيم، زنده باد ايران ومردان بزرگش
Russian Federation
بيرانوند
۲۳:۴۵ ۲۱ دی ۱۳۹۸
زنده باد ايران
Russian Federation
بيرانوند
۲۳:۴۵ ۲۱ دی ۱۳۹۸
زنده باد ايران ومردان بزرگش