دیدار نماینده آمریکا در امور سوریه با مقامات ترکیه

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه در دیدار با جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه درباره مسائل و تحولات منطقه‌ گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آناتولی، جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه، که در یک سفر دو روزه به ترکیه رفته است روز شنبه در دیدار با تعدادی از مقامات ترکیه از جمله وزیر دفاع و سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه درباره مسائل و تحولات منطقه‌ گفت‌وگو کرد.

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه در دیدار با جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه درباره تحولات میدانی در سوریه و همچنین تنش‌های اخیر بین آمریکا و ایران گفت‌وگو کردند.

لزوم تداوم تماس‌ها بین آمریکا و ترکیه درخصوص توافق دوجانبه برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه و لزوم بازگشت آوارگان سوری به کشورشان مورد تاکید دو طرف در این دیدار بود.

ابراهیم کالین و جیمز جفری همچنین استفاده دیپلماسی را برای ممانعت از ورود موج جدیدی از مهاجران و آوارگان سوری، از مناطق درگیری در ادلب به ترکیه لازم دانستند.

در این دیدار، کالین نگرانی دولت ترکیه از تنش‌های اخیر بین آمریکا و ایران و احتمال دامن زدن آن به درگیری‌های جدید و افراط گرایی در منطقه را به نماینده آمریکا در امور سوریه ابراز کرد.

پیش از این نیز جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه با خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

یونس امره کاراعثمان اوغلو، معاون وزیر دفاع نیز در این دیدار حضور داشت. جزئیات این دیدار که پشت درهای بسته انجام گرفت منتشر نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار