مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم مطرح کرد؛

برای تامین آب قم رعایت سرانه مصرف درآینده ضروری است

حاجی حسینی مسگر گفت: رعایت سرانه مصرف آب درقم امری ضروری برای تامین آب شرب موردنیاز درآینده نزدیک است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، احمد حاجی حسینی مسگر مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم گفت: قم درحدود یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تن جمعیت دارد و حجم زیادی از آب موردنیاز همشهریان از طریق دو سد کوچری و ۱۵ خرداد که درخارج محدوده استان قراردارند، با هزینه زیاد تامین می‌شود.

او افزود: با توجه به میزان ذخیره آب موجود دراین سد‌ها و سایر منابع تخصیص یافته به استان، اگر سرانه مصرف توسط شهروندان رعایت نشود، قم دردهه آینده برای تامین آب موردنیاز ساکنان خود با مشکل مواجه خواهد شد.

او ادامه داد: درصورت مصرف بیش‌از اندازه آب درقم، چاره‌ای جز استفاده از منابع آبی زیرزمینی و چاه‌ها نیست که این مساله علاوه بر کاهش کیفیت آب مصرفی، موجب افت سطح سفره‌ها نیز می‌شود.

حاجی حسینی مسگر گفت: افزایش جمعیت در قم به دلیل محدودیت‌های موجود در مساله تامین آب موردنیاز ساکنان، به صلاح نیست و باید این روند مدیریت گردد.

او بیان کرد: همچنین لازم است تا مصارف غیر شرب مانند آبیاری فضای سبز از سایر منابع مثل آب فاضلاب تامین شود تا از این طریق نیز میزان مصرف آب در قم مطابق استاندارد‌های تعیین‌شده پیش رود.

او با اشاره به این که بهترین راه برای حفظ منابع آبی استان رعایت الگوی مصرف است، ادامه داد: انتقال آب از سایر استان‌ها به قم بسیار پرهزینه و با چالش‌های بسیاری همراه است و نباید به این فکر بود که همچون زمان حاضر در آینده نیز آب مناطق دیگر را به این استان انتقال می‌دهیم.

انتهای پیام/الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار