پایان سیل و باران در سیستان وبلوچستان/در ۱۵ نقطه سیستان و بلوچستان به اندازه یکسال باران بارید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های بارانسنجی از ۱۵ ایستگاه بارانسنجی استان بیش از ۱۰۰ میلی متر باران گزارش شده که معادل بارش‌های یک سال زراعی استان در بلندمدت است.

محسن حیدری در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:همانطور که انتظار می‌رفت سامانه بارشی فراگیر اکثر نقاط استان را در برگرفت و بارش‌های قابلی توجهی در پی داشت.

او افزود: بیشینه بارندگی‌ها با میزان ۱۸۶ میلی متر از ایستگاه «دستگرد» از توابع نیکشهر گزارش شده که ظهر دیروز اعلام شده و به دلیل قطع بستر‌های ارتباطی این شهرستان، میزان بارش‌های بعد ازظهر و دیشب این ایستگاه، هنوز دریافت نشده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: از ظهر دیروز تا کنون ارتباط تلفنی هواشناسی استان با ایستگاه‌های هواشناسی و بارانسنجی شهرستان‌های نیکشهر، قصرقند و فنوج قطع شده است که به برقراری، اطلاعات بارندگی این مناطق نیز به روز خواهد شد.

حیدری با بیان اینکه همانطور که انتظار می‌رفت بیشتر بارندگی‌ها در نواحی مرکزی، غرب و جنوب غرب استان باریده است، گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی، از ایستگاه‌های «مسکوتان» نیکشهر ۱۵۰، مومان بالا کنارک «۱۴۹.۵»، «کهیر» کنارک ۱۴۹، «رئیس آباد» سرباز «۱۲۹»، شهر بزمان ۱۲۷ شهر کنارک ۱۲۶.۵، دلگان ۱۱۷، «بنت» نیکشهر ۱۱۵، «سورکمب» چابهار ۱۱۳، «ساربوک» قصرقند ۱۰۹، شهر راسک ۱۰۷.۸ و «ترشاب» خاش ۱۰۵.۵ و «کهنوک دهپابید» خاش ۱۰۴ میلی متر باران باریده است.

اوادامه داد: به طور کلی در ۱۴۵ ایستگاه بارندگی ثبت شده که ارتفاع بارش‌های ۹۴ ایستگاه بیش از ۵۰ میلی متر بوده است. همچنین در ۱۷ ایستگاه بین ۱۰۰ تا ۱۸۶ میلی متر باران باریده است.

عضو ستاد مدیریت بحران هواشناسی سیستان و بلوچستان در ادامه به بارش برف در برخی نقاط استان اشاره کرد و گفت: تا صبح امروز گزارش‌های مردمی از بارش برف در توابع زاهدان و ارتفاعات حومه شهر، ارتفاعات نصرت آباد، روستای تمندان خاش، ارتفاعات تفتان در خاش و رشته کوه بیرک در مهرستان دریافت شده است.

حیدری در بخش دیگری گفت: بر اساس آخرین الگو‌های پیش یابی و مدل‌های جوی، سامانه بارشی امروز رفته رفته از مرز‌های شرقی استان خارج می‌شود، اما تا عصر امروز احتمال بارش‌های ناچیز و پراکنده در سطح استان وجود دارد.

او افزود: از امروز با شمالی شدن جریانات روند کاهش دما در استان آغاز شده است که احتمال مه گرفتگی و کاهش شدید دید افقی در محور‌های کوهستانی و لغزندگی برخی محور‌های مناطق سردسیر استان وجود دارد.

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار