مسدود شدن راه ارتباطی ۱۲۵ روستای حاشیه تفتان و حوزه میرجاوه بر اثر سیلاب و برف

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: راه ارتباطی ۱۲۵ روستای حاشیه تفتان و میرچاوه از شامگاه ۲۱ دی ماه تا کنون بر اثر طغیان رودخانه هاو بارش برف مسدود است.

مسدود شدن راه ارتباطی ۹۰ روستای حاشیه تفتان و حوزه میرجاوه بر اثر سیلاب و برف ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: راه ارتباطی ۱۲۵ روستای حاشیه تفتان و میرجاوه از شامگاه ۲۱ دی ماه تا کنون بر اثر طغیان رودخانه‌های محلی و در مناطق کوهستانی بر اثر بارش برف مسدود شده و تلاش راهداران برای بازگشایی مسیر ارتباطی روستاییان با قوت ادامه دارد.

ایوب کرد اظهار داشت: بر اثر بارندگی‌های شدید ۲۰ تا ۲۲ دی ماه جاری در سراسر استان علاوه بر وارد شدن خسارت به زیرساخت‌های جاده‌ای و انسداد تعداد معدودی از راه‌های فرعی، قطع ارتباط روستا‌های حاشیه تفتان و اطراف میرجاوه را شاهد بودیم.

او افزود: در حال حاضر ۱۰ محور فرعی محور‌های فرعی میل نادر – سفیدآبه (محدوده چاه خرما)، مهرستان - سرباز، مهرستان - ایرانشهر، مهرستان - سوران، سوران - خاش، سوران – هیدوچ، سوران – کنت، سراوان - جالق، جالق - کله گان و جالق -مورتک به دلیل طغیان رودخانه‌های محلی و وقوع سیلاب مسدود می‌باشند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نیرو‌های راهداری از نخستین ساعات بارش‌ها در محور‌های مواصلاتی مستقر هستند، افزود: راهداران در ۲ روز گذشته بدون وقفه مشغول خدمات رسانی و برف روبی و پاکسازی جاده‌ها بودند و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از وقوع تصادف و یا هرگونه حادثه ناگوار دیگری انجام دادند و در موارد بسیاری نسبت به نجات ناوگان و مسافران در سیل مانده، اقدام نمودند.

کرد در پایان از کاربران جاده خواست تا پیش از ورود به محور‌های مواصلاتی، وضعیت آن را از طریق سامانه‌های تلفنی، پیامکی و اینترنتی ۱۴۱ استعلام نمایند و صرفاً پس از اطمینان از سالم بودن خودرو و با همراه داشتن تجهیزات لازم اقدام به تردد نمایند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار