از آشوب داغداران قلابی به سرکردگی زن نقاب‌دار تا حمله به ماموران پلیس/ در مراسم گرامیداشت جانباختگان هواپیمای اوکراینی چه گذشت؟ + تصاویر

تجمع دانشجویان در گرامیداشت جانباختگان هواپیمای اوکراینی، با حاشیه‌های بسیاری همراه بود.

حاشیه مراسم یادبود جانباختگان هواپیما در دانشگاه شریف و امیرکبیر / چه کسانی مانع عزاداری دانشجویان شدند؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال جان باختن تعدادی از دانشجویان و دانش آموختگان در سانحه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی و بیانیه ستاد کل نیرو‌های مسلح در اعلام اصابت موشک به این هواپیما، روز گذشته دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر، برنامه‌های جداگانه‌ای برای گرامیداشت یاد هم‌دانشگاهی‌های خود برگزار کردند. تجمعاتی که با حاشیه‌های بسیاری همراه بود تا جایی که اصل مراسم یادمان را تحت‌الشعاع خود قرار داد. این گزارش، روایت شاهدان عینی از حواشی این تجمع است.

چهره‌های گرفته و همذات‌پنداری با مادران داغدیده

نیم ساعت به آغاز تجمع در دانشگاه شریف مانده است. دانشجویان روی برگه‌های سیاهی اسامی دانش آموختگان جانباخته دانشگاه شریف را نوشته و به همراه تصویر بعضی از آنان بر روی دیوار ورودی دانشگاه چسبانده اند. چند دانشجو روی زمین نشسته اند و اشک ریزان شمع‌ها را روشن می‌کنند.

حاشیه مراسم یادبود جانباختگان هواپیما در دانشگاه شریف و امیرکبیر / چه کسانی مانع عزاداری دانشجویان شدند؟

رفته رفته به تعداد جمعیت حاضر اضافه می‌شود. توجه رهگذران جلب می‌شود و به سمت محل برگزاری مراسم می‌آیند. چهره‌ها گرفته است و بغض و حیرت را می‌توان در نگاه وچشم‌های دانشجویانی که دوستانشان را از دست داده‌اند و زنانی که با مادران داغدیده همذات‌پنداری می‌کنند خواند.

کسی حاضره صدامون رو بشنوه؟

خانم میانسالی مقابل تصویر یکی از جان باختگان حادثه می‌ایستد. اشک هایش را پنهان نمی‌کند و با گریه می‌گوید: «الهی بمیرم برای دل مادرانشان. چرا باید این اتفاق برای ما می‌افتاد؟ چرا از اول به ما نگفتند واقعیت ماجرا چیه؟»

دیالوگ‌های این زن کافیست برای آنکه برخی حاضران، حرف دلشان را بلند بلند به زبان بیاورند. دانشجوی جوانی با صدای بلند می‌گوید: «حالا دیر و زودش چه فرقی می‌کنه؟ ما داغداریم. کسی حاضره صدامون رو بشنوه؟»

حاشیه مراسم یادبود جانباختگان هواپیما در دانشگاه شریف و امیرکبیر / چه کسانی مانع عزاداری دانشجویان شدند؟

زنی گریه کنان با تصویری از مراسم ازدواج زوج جوانی از جانباختگان این حادثه جلو می‌آید. بی تاب است و آرام و قرار ندارد. عروس جوان داخل عکس را برادرزاده اش معرفی می‌کند و می‌گوید: «هنوز آلبوم عکس‌های عروسی اش آماده نشده بود. آمدند ایران عروسی بگیرند و برگردند. این سفر چه ماه عسلی شد برایشان!» حاضران از همه قشری آمده اند و با حرف‌های زن داغدار گریه می‌کنند.

دعوت بانیان تجمع از مردم برای ورود به دانشگاه

سر و صدا‌ها زیادتر و افراد بیشتری به جمع اضافه می‌شوند. چند دانشجوی جوان از داخل دانشگاه شریف به سمت مردم می‌آیند و از آن‌ها دعوت می‌کنند که برای برگزاری مراسم به داخل دانشگاه بیایند. میان جمعیت می‌روم تا حرف‌های دانشجویانی که خود را بانی مراسم و از بچه‌های انجمن اسلامی و شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف معرفی می‌کنند بشنوم. یکی از دانشجو‌ها جلوتر می‌آید و به حاضران می‌گوید: «ما عزاداریم. دوستانمان را از دست داده‌ایم. ما از شما خواستیم همراه ما باشید. لطفا تشریف بیاورید داخل دانشگاه و تجمع را به خیابان نکشانید.»

حاشیه مراسم یادبود جانباختگان هواپیما در دانشگاه شریف و امیرکبیر / چه کسانی مانع عزاداری دانشجویان شدند؟

همین جا بمونید، نترسید!

تعدادی از حاضران به سمت در ورودی دانشگاه می‌روند که صدای داد و فریاد زن میانسالی آن‌ها را متوقف می‌کند؛ «چرا بیایم تو دانشگاه؟ مردم نرین! می‌خوان خفه تون کنند. می‌خوان صداتونو کسی نشنوه. همین جا بمونید. نترسید.»

کلاه کاپشن را روی سرش انداخته وعینک آفتابی سبز رنگی روی صورت دارد. با یک شال نصف صورتش را پوشانده است. دانشجوی جوان سعی می‌کند این زن را متقاعد کند؛ «این چه حرفیه. ما هم مثل شماییم. بهترین دوستان ما در آن هواپیما بودند.»

داد و فریاد از گلوی زن میانسال بلند می‌شود: «از من داغدارتری؟ یک برادرم در جنگ شهید شده و یک برادرم در آن هواپیما کشته شده.» توجه همه به او جلب می‌شود.

با اینکه صورتش را پوشانده، اما باز هم اجازه نمی‌دهد کسی از او فیلم بگیرد. برخلاف معدود اقوام داغدیدگان این اتفاق که با تصویر عزیزانشان در دست و چشمانی اشک بار در تجمع حاضر شدند این زن هیچ تصویری از برادر از دست رفته اش در دست ندارد و به محض دیدن هر دوربینی، داد و فریادهایش بلندتر می‌شود. طوری جو را هیجانی می‌کند که تعداد زیادی از حاضران اطرافش جمع می‌شوند.

کمی بعد از داد و فریاد و راه انداختن و همراه کردن مردم، خودش از میان جمعیت بیرون می‌رود. با فاصله و احتیاط پشت سرش راه می‌افتم، طوری که متوجه نشود.

از لا به لای جمعیت، خودش را به بخش شرقی مقابل در ورودی دانشگاه می‌رساند و پشت به جمعیت و رو به دیوار می‌ایستد. خودم را سرگرم تلفن همراه نشان می‌دهم و با فاصله کنارش می‌ایستم. برگه‌ای را از جیبش بیرون می‌آورد و با دقت به جملاتی که در آن نوشته شده نگاه می‌اندازد. با تلفن همراهش شماره‌ای را می‌گیرد، اما مکالمه‌ای برقرار نمی‌شود. کلاه سیاهی را هم از کیفش درمی‌آورد و آن را به سرعت روی سرش می‌کشد. حالا دیگر چهره اش را با نقاب سیاه رنگ کاملا پوشانده و دوباره همان عینک سبز رنگ را به چشمش می‌زند. به طرف جمعیت می‌رود و من هم به دنبال او. جمعیت و همهمه آنقدری زیاد شده که متوجه این تعقیب و گریز نشود. در راه، دوباره برگه را از جییش در می‌آورد و به آن نگاهی می‌اندازد.

به داخل جمعیت که می‌رسد، دستانش را بلند می‌کند و اولین شعار ضدانقلاب تجمع را سرمی دهد: با شعار‌های طراحی شده و از پیش تعیین شده به میان جمعیت آمده و هر چند دقیقه یک بار، جو را هیجانی و از یکی از شعار‌های روی کاغذش رونمایی می‌کند.

حاشیه مراسم یادبود جانباختگان هواپیما در دانشگاه شریف و امیرکبیر / چه کسانی مانع عزاداری دانشجویان شدند؟

دلگیری از شعار‌های ضدانقلاب

دانشجویان بانی مراسم از سر دادن این شعار‌ها دلگیر می‌شوند و یک بار دیگر ازحاضران خواهش می‌کنند برای برگزاری تجمع به داخل دانشگاه بروند. خیلی‌ها به داخل دانشگاه می‌روند، اما زن میانسال، دوباره پشت نرده‌های ورودی ایستاده و با داد و فریاد از مردم می‌خواهد همان جا بمانند و تجمع را به خیابان بکشانند.

حاشیه مراسم یادبود جانباختگان هواپیما در دانشگاه شریف و امیرکبیر / چه کسانی مانع عزاداری دانشجویان شدند؟

به داخل دانشگاه می‌روم و برای کسب اطلاعات دقیق‌تر از آنچه در حال رخ دادن است از هسته اصلی تجمع کنندگان فاصله نمی‌گیرم. جمعیت دو دسته شده. عده زیادی از حاضران که حالا دیگر تشخیص دانشجو بودن یا نبودنشان سخت است وارد محوطه دانشگاه شده اند و عده‌ای هم بیرون دانشگاه در حال شعار دادن.

تعدادی از دانشجو‌ها با سر دادن شعار «دانشجو بیدار است از تفرقه بیزار است» سعی می‌کنند دانشجویان و مردم را با هم متحد کنند. اما برخی از حاضرانی که آن طرف نرده‌های دانشگاه ایستاده اند با هوووو کشیدن ممتد اجازه نمی‌دهند این شعار به گوش همه برسد و جواب این شعار را با رهبری لیدر اعتراضات، با یک شعار ضدانقلاب جدید می‌دهند: «مرگ بر...»

حاشیه مراسم یادبود جانباختگان هواپیما در دانشگاه شریف و امیرکبیر / چه کسانی مانع عزاداری دانشجویان شدند؟

حلقه مفقوده تجمع

کنترل اوضاع خیلی زود از دست دانشجویان انجمن اسلامی و تشکل‌های صنفی خارج می‌شود. اوایل مراسم گفته بودند قرار است رییس دانشگاه هم برای سخنرانی به میان دانشجویان بیاید. اما شرایط آن طور که پیش بینی کرده بودند پیش نمی‌رود.

برخلاف لیدر ضدانقلاب، دانشجویان عزادار بانی این تجمع، برنامه‌ای برای هدایت و کنترل مراسم ندارند. آن‌ها با دست خالی، حتی بدون یک بلندگوی دستی ساده برای کنترل جمعیت و بدون طراحی و آماده کردن شعار‌هایی که حرف دلشان را بزند در مراسم حاضر شده‌اند، اما ظاهرا ضد انقلاب، با تشکیل اتاق فکر و طراحی دقیق شعار‌هایی بر علیه نظام به میدان آمده و با ایجاد جو هیجانی، حاضران را از همان ابتدا با خود همراه می‌کند. برنامه‌ها و شعار‌هایی که شب با دیدن تصاویر و اخبار تجمعات مقابل سایر دانشگاه‌ها، متوجه می‌شوم که عینا و به‌طور همزمان در آنجا نیز تکرار شده است.

زنجیره‌ای که بار‌ها پاره شد

ساعت به هشت شب نزدیک می‌شود. دانشجویان انجمن اسلامی و بسیجیان تلاش می‌کنند خط دانشجویان را از کسانی که می‌خواهند برنامه عزاداری را به آشوب بکشانند جدا کنند. ده پانزده نفر از دانشجویان با گرفتن دستان همدیگر، زنجیره‌ای درست می‌کنند و تصمیم می‌گیرند جمعیت داخل دانشگاه را از جمعیت بیرون دور کنند، اما این تلاش‌ها بی فایده می‌ماند. زنجیره چند بار شکل می‌گیرد، اما کنترل جمعیت سخت می‌شود و جالب است افرادی که تا آن لحظه از ورود به دانشگاه پرهیز کردند از روی نرده‌ها می‌پرند و خودشان را به داخل می‌رسانند.

حاشیه مراسم یادبود جانباختگان هواپیما در دانشگاه شریف و امیرکبیر / چه کسانی مانع عزاداری دانشجویان شدند؟

ساعت از هشت گذشته است، بیشتر از سه ساعت از آغاز مراسم می‌گذرد. نیرو‌های ویژه برای تامین امنیت، درست نبش خیابان آزادی ایستاده اند. شمع‌هایی که به یاد قربانیان اتفاق تلخ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ در ضلع شرقی و غربی ورودی دانشگاه روشن شده می‌سوزد. عده محدودی در حال خودشان هستند و بی تفاوت به همه سر و صدا‌ها اجازه نمی‌دهند سوز سرما شعله‌های یاد قربانیان را خاموش کند.

کش و قوس‌ها و شعارپراکنی‌ها هنوز ادامه دارد و تنها کسانی که هیچ سهمی از این شعار‌ها ندارند، دانشجویانی هستند که این تجمع به بهانه عزاداری و برگزاری یادبود برای آن‌ها در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شده است.

*****

در دانشگاه امیرکبیر چه گذشت؟

سکوت است و سکوت. هوا روبه گرگ‌ومیش شدن است. تعدادی جوان جلوی در دانشگاه امیرکبیر ایستاده‌اند. گروهی هم به نرده‌های آهنی حوزه هنری تکیه داده‌اند. جماعتی هم زیر پل در پیاده راه سنگفرش شده ایستاده‌اند.

افرادی که ظاهرشان به دانشگاهی و دانشجو نمی‌خورد و از چهره هایشان مشخص است سن و سال بالایی هم دارند در میان جمعیت پرسه می‌زنند. چند نفرشان از کنار هم عبور می‌کنند و به یکدیگر می‌گویند: «مواظب خودتان باشید.» با این صحنه چند بار در نقاط مختلف تجمع مواجه می‌شوم.

حاشیه مراسم یادبود جانباختگان هواپیما در دانشگاه شریف و امیرکبیر / چه کسانی مانع عزاداری دانشجویان شدند؟

فضای تجمع هیچ شباهتی به مراسم یادبود ندارد. رفته‌رفته جمعیت بیشتر می‌شود. گروه‌هایی که به‌طرف جمعیت تجمع کرده به جلوی دانشگاه ملحق می‌شوند، گویی جایی مسنجم شده باشند، گروه‌گروه و در یک صف منظم از خلاف جهت ماشین‌ها به‌طرف دانشگاه می‌آیند. فردی به دیگری می‌گوید: «به بچه‌ها زنگ بزن بگو بیایند و به مابقی زنگ بزنند که سریع خودشان را برسانند.»

به غروب آفتاب و تاریکی نزدیک می‌شویم که یک‌باره شعار‌ها شروع می‌شود. شعارهایی، اما نه مطابق با مراسم یادبود بلکه واژه‌هایی که رنگ و بوی نفاق می‌دهد و هدفش توهین به اساس جمهوری اسلامی است. جنس شعارها، اما حتی با اغتشاشات بنزین هم متفاوت است. 

حاشیه مراسم یادبود جانباختگان هواپیما در دانشگاه شریف و امیرکبیر / چه کسانی مانع عزاداری دانشجویان شدند؟

تحریک نیروی امنیتی

گویی همه‌چیز از قبل هماهنگ شده است. عده‌ای در مکان‌هایی خاص با زاویه دید مناسب برای فیلمبرداری ایستاده‌اند. شعار‌ها و فریاد‌ها اوج می‌گیرد. تجمع‌ها در هر گوشه تقاطع خیابان سمیه و خیابان حافظ داری رهبر مشخصی هستند. این را می‌توان از نحوه شعار دادنشان متوجه شد؛ این‌گونه که وقتی سمتی ساکت می‌شود، گروه دیگر با صدای چند نفر شعار دادن‌هایشان را شروع می‌کنند.

افرادی که در جلوی جمعیت ایستاده‌اند، بدون استثناء صورت‌شان را پوشانده‌اند. چندنفری هم در وسط میدان صحنه‌گردانی می‌کنند. میان جمعیت زنانی دیده می‌شدند که حجاب درست و درمانی ندارند و یا حجابشان را برداشته‌اند. شعار‌ها که بالا می‌گیرد؛ چند موتورسوار پلیس وارد صحنه می‌شوند. با ورود این گروه، تعدادی از افراد که صورتشان را پوشانده و اتفاقاً در بیرون جمعیت ایستاده‌اند شروع به شعار‌هایی جهت تحریک نیرو‌های پلیس می‌کنند. وقتی گروه مأموران نیروی انتظامی می‌خواهند از جلوی جمعیت عبور کنند، ناگهان زنی پشت یکی از پلیس‌های موتورسوار شروع به دویدن می‌کند و برای تحریک مأمور پلیس ناسزا می‌گوید. چند نفر همراه او می‌شوند و شعار را تکرار می‌کنند. آن زن حتی با دست ضربه‌ای هم به پشت افسر نیرو انتظامی که با موتور در حال ترک محل تجمع است می‌کوبد. ولی آن افسر چیزی نمی‌گوید و به راهش ادامه می‌دهد.

در تقاطع خیابان سمیه با خیابان حافظ ترافیک ایجادشده است. افسران راهنمایی رانندگی در حال باز کردن مسیر هستند که جمعیت حاضر در زیر پل به آن‌ها هم بی‌حرمتی می‌کند. نیرو‌های امنیتی هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند. ولی عده‌ای برای تحریک آنان و ایجاد درگیری، شروع به فحاشی می‌کنند.

در گوشه‌ای دیگر هم اغتشاشگران سعی در برهم ریختن جو را دارند. اغتشاش‌گران از بالای پل سعی به تحریک نیرو‌های امنیتی دارند و آنان هم تلاش‌هایشان را برای پراکنده کردن جمعیت و آرام کردن مردم می‌کنند. فحاشی‌ها، اما تمامی ندارد و از هر طرف به سمت پلیس یورش می‌برند. همچنان افرادی که در نقاط مختلف در حال فیلم‌برداری هستند سرجایشان هستند و عده‌ای را با شعار‌های جدید را وارد جمعیت می‌کنند.

حاشیه مراسم یادبود جانباختگان هواپیما در دانشگاه شریف و امیرکبیر / چه کسانی مانع عزاداری دانشجویان شدند؟

گروهی، اما یادبود می‌گرفتند

میان تمام این هیاهوها، گروهی البته فارغ از تمام این سوءاستفاده‌های سیاسی درگیر مراسم یادبود هستند. سوسوی شمع‌هایشان را می‌توان از میان تمام اغتشاشات مشاهده کرد. درست است تعدادشان نسبت به آنان که برای اغتشاش آمده‌اند کم است و گروهی از آنان با دیدن اوضاع نابسامانی که اغتشاش‌گران درست کرده‌اند به خانه‌هایشان برگشته‌اند، ولی زیبایی کارشان آن‌قدر چشم‌نواز است که توجه هر رهگذری را به خود جلب می‌کند. حتی مأموران نیروی انتظامی برای آسیب نرسیدن به آنان اقدام می‌کنند و با کار آنان همراهی و همدردی می‌کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۶ دی ۱۳۹۸
لعنت به وطن فروش که داغدار شدن و بدبخت شدن مردم و تمام این بدبختی‌ها زیر سر این جنایتکاران است و تا ایران رو در سیاه چال نبینن راحت نمی شینن
Iran (Islamic Republic of)
افسانه
۲۳:۴۱ ۲۴ دی ۱۳۹۸
اگر سپاه نبود بسیج نبود
Iran (Islamic Republic of)
ماد
۲۲:۱۵ ۲۴ دی ۱۳۹۸
اون یعده که ناراحت بودن هیچی اون یعده سرباز وطن فروش میگرفتین میبردی بلوچستان ی بیل میدادین میگفتین وطن این شروع کنین به کمک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس@
۲۰:۲۴ ۲۴ دی ۱۳۹۸
چقدر پول به این دانشجوا دادن تا آشوب تو کشورشون درست کنن .
اینای که مردن واقعان با سردار یکین؟ .. ما همه ی جونمونو به سردار و همرز مانش مدیونیم اگر سردار نبود الان ماهم مثل عراق ها بدخت و بی چاره بودیم من اگه بجا پلیس بود هرکی که عکس سردا پاره کرد رگبار میگرفتم تیکه تیکش میکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۴ دی ۱۳۹۸
هیچوقت کشور دیگر موجب نابودی اون کشور نمیشه خود مردم وطن فروش هستند که موجب نابودی اون کشور میشوند کسانی که وقتی فهمیدن که سپاه اون هواپیما رو زده شروع کردن به شمع روشن کردن و ... البته که ما هم ناراحت این حادثه هستیم ولی این راهش نیست که عکس حاج قاسم و پاره کنیم و امثال این کارا ما هم باید واقیعت هارو قبول کنیم که آمریکا شاید قصد حمله داشته باشه و ما هم باید آماده باشیم ولی اون خلبان اصرار به پرواز داره و موجب ایجاد این حادثه میشه باید بدونیم که سپاه میتونست به راحتی این قضیه رو پنهان اصلا ما هم نفهمیم ولی با مردم روراست بود اون ترامپ هم کسی بآود که بعد از شهادت سردار دلها تهدید کرد که ۵۲ نقطه ایرانو میزنه اونوقت الان میاد از مردم حمایت میکنه ما وقاعا باید قدردان زحمات نیروی نظامی باشیم نه اینکه به حرف دشمن گوش کنیم ، در نهایت اینکه مرگ بر وطن فروش و مرگ بر ضد ولایت فقیه و مرگ بر سلبریتی وطن فروش . باید از این مردم نا امید شد که اجازه می دهند که به کسی که سبب این امنیت هست توهین کنند ما نباید اجازه این کار رو به این مزدوران که بابت معلوم نیست چقدر پول وطن خودشون رو میفروشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۴ دی ۱۳۹۸
اصلا ذانشجویان چکاره هستنند که مراسم می گیرند اغتشاش می کنند
Iran (Islamic Republic of)
فرید
۲۰:۳۷ ۲۶ دی ۱۳۹۸
اینا‌ دانشجو‌نیستند‌بلکه‌یه‌عده‌‌وطن‌فروش‌واغتشاشگرند‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۴ دی ۱۳۹۸
اینادیگه شورشودرآوردن ازغم مردم سوءاستفاده میکنن ازشادی مردم سوءاستفاده میکنن... چرااین بیشرفارونمیگیرن وازصحنه روزگارمحونمیکنن؟حیفه سردارعزیزمون که بخاطرهمچین آدمایی قطعه قطعه شد...چرادس ازسراین ملت برنمیدارن تجمع8میلیونی تهرانومیبینن بازحرفای صدمن یه غازمیزنن خدایانسلشونوریشه کن این وطن فروشای خاءنو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۴ دی ۱۳۹۸
خود فروخته های روباه صفت که دل سوز شهدای ۷۵۲ شده اید نگاهی هم به سیل زده گان سیستان و بلوچستان بیاندازید،اگر کمی غیرت دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۴ دی ۱۳۹۸
شاید اگه دفعه قبل با قاطغیت با آشوبگران فرصت طلب برخورد میکردن الان جرأت سوء استفاده نداشتن . این ضد انقلاب های نوکر آمریکا در لباس دانشجو یا بقیه اصناف همیشه در کمین اند تا نوکری خودشونو به غرب اثبات کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۴ دی ۱۳۹۸
خدا لعنت کنه
Iran (Islamic Republic of)
مرصاد
۱۲:۵۷ ۲۴ دی ۱۳۹۸
در فتنه ها ؛ دو گروه آتش بیار معرکه هستند : گروهی که با طراحی و نقشه قبلی وارد عمل شده و معمولا هم در میانه های کار ، در جمعیت گم می شوند (لیدر های فتنه) و گروه دیگری که جوگیر شده و با گروه اول همصدا گردیده و ناخواسته فتنه را تقویت می کنند !!
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۰۰:۳۵ ۲۵ دی ۱۳۹۸
عالی گفتی ، درود برشما دوست عزیز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۴ دی ۱۳۹۸
آقا معلوم اینجا چه خبره.....
Switzerland
س ن
۱۰:۲۳ ۲۴ دی ۱۳۹۸
خدالعنتون کنه که کشورتون رو به آمریکای جنایتکار می فروشید آمریکایی که ملت عزیز مارو داغدار کرد بایداین منافقین وطن فروشرو دارزد زندباد رهبر وسپاه پاسداران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۴ دی ۱۳۹۸
وطن فروشی شاخ و دم نداره البته چنان تو رسانه هاشون دل مردم رو سوزوندن که خیلی ها هم بازیچه انتقام سیاسی شدن.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۹:۵۸ ۲۴ دی ۱۳۹۸
لعنت بر سلبریتی های خائن ای کاش قوه قضاییه با این اراذل و اوباش برخورد کنه بخدا بیشتر اغتشاشات را همین آشغالهایی مزدور صفت انجام میدن
Iran (Islamic Republic of)
حافظ منافع
۰۱:۵۸ ۲۴ دی ۱۳۹۸
سلام و درودخدابرسپاه وشهداازصدر اسلام تا شهدای جنگ تحمیلی وشهدای مدافع حرم وشهدای عزیز ۱۳دی که بامظلومیت وپیکر قطعه قطعه شدشون به ارباب بی کفن وعلمدار کربلا پیوستن ضمن تسلیت به خانواده عزیزان سانحه هواپیمای اوکراینی میخواستم به هموطنان خودم ازپیروجون خواهس کنم که تواین برهه اززمان که دشمنانمان برایمان دندان تیزکردن درراس اون وهابیت ویهودیت وترامپ حرامزاده کمی رعایت خون شهداوخانواده گرانقدراونها روبکنند تا انشاالله مملکتو به دست صاحب اصلیش که انشاالله فرجش نزدیک است بدهیم من دست تک تک کسایی که مراعات میکنند میبوسم بخداوندی خدا نه حکومتی هستم ونه بی دین فقط و فقط خاکمو دینمووناموسم وهموطنمو فارغ ازهرمرام ومسلکی دوست دارم فدای همه شما ۵۵ساله ازتهرون یاعلی مدد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۸ ۲۴ دی ۱۳۹۸
لعنت بر دشمنان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
محفوظ
۰۱:۳۴ ۲۴ دی ۱۳۹۸
فقط میخواستم بگم ازاین نابسامانیها وشعارهای ساختارشکنانه فقط وفقط دل عربستان وهابی رو خوش میکنیداونهایی که فرصت گیربیارن که به برکت خون شهداوحاج قاسم عزیزمان مگرآرزوی اونو بگورببرن چون تا جون شیعه جوون میهن پرست وچه جوون باغیرت نمیگذارد وبدانند حامیان وهابیشون تا قطره قطره خونمان ازاین آب وخاک دفاع میکنیم وخون شهداراپایمال نخواهیم کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۲۴ دی ۱۳۹۸
زنده باد سپاهی زنده باد حاجی زاده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۱۷ ۲۴ دی ۱۳۹۸
اینها هیچ کدام دانشجو نیستند زنده باد سپاهی زنده باد حاجی زاده
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۲۳:۲۹ ۲۳ دی ۱۳۹۸
اینا یک مشت نادان هستن که جوگیر یکسری منافق شدن خودشونم نمیدونن چی میخوان چیزی لازم دارید بگید چرا توهین به اصل کشور میکنید اینا اگه آمریکا بیاد تو کشورشون پایگاه بزنه تازه میفهمن از این کارا نکنن اقتشاش نکنن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۴ دی ۱۳۹۸
اغتشاش
Germany
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۳ دی ۱۳۹۸
چرا نیروی انتظامی و سپاس این مزدورهای جاسوس وطن فروش و عشاق آمریکا و ضد انقلاب رو نمی گیرند و اعدام نمی کنند. مرگ بر ضد ولایت فقیه و ضد انقلاب
Iran (Islamic Republic of)
F.k
۲۳:۰۶ ۲۳ دی ۱۳۹۸
واقعاتاشنیدم ب سردارتوهین شده ب شدت عصبی شدم.کجابودین وقتی فرزندان کوچک مدافعان حرم پشت سرجنازه پدرشون داشتن نمازمیخوندن وگریه میکردن،این قدرشماغیرتی هستین پس چرااون موقع ها تو سوراخاتون قایم شدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟متنفرم ازتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۳ دی ۱۳۹۸
ترامپ جنایت میکند مزدور حمایت میکند
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه رجبی
۲۲:۴۲ ۲۳ دی ۱۳۹۸
خدایا تمام کن در یک روزچقدرانسان درکشورهای مسلمان به دستور آمریکا کشته می‌شوند ولی کسی چیزی نمی گوید چرااین عزیزان فرزندان مابودند حواسمان باشد دشمن درزمین مابازی می کند
Iran (Islamic Republic of)
علی خدایی
۲۲:۳۱ ۲۳ دی ۱۳۹۸
ما می خواهیم که با آشوب گران ضد کشور و ضد امنیت و آسایش مردم و کشور مسولان امنیتی با قاطعیت بر خورد کنند اینها آبروی کشورمان را هم میبرند که در رسانه های بیگانگانی که مثل کفتار ها و کرکس های وحشی درنده که از اینها حمایت می کنند و در صدد نقشه های شوم خود شان هستند
Iran (Islamic Republic of)
علی خدایی
۲۲:۲۹ ۲۳ دی ۱۳۹۸
به این آشوب کار های فتنه افکن و کینه انداز و لش خور های عوامل دشمنان رو ندهیم اینها همان کسایی هستند که خائنین غربگرا هستند که از اربابانشان دستور میگیرند برای به هم زدن امنیت و آسایش و حیثیت کشور یه مشت ولگرد های خیابانی هستند باید با قاطعیت محکم با اینها برخورد بشه و البته اون کسایی که به کار های بیش از تظاهرات دست میزنند را باید اعدام شان کرد اگر مراعات کنیم سو استفاده می کنند
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۲۲:۲۸ ۲۳ دی ۱۳۹۸
هیچی تو دنیا بدتر از وطن فروش نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۳ دی ۱۳۹۸
نمیدونم بعضیها واقعا خجالت نمیکشن از خون هموطنانشان برای منافع خودشون و مقاصد سیاسی استفاده میکنند
چرا خب عزاداری بقیه رو به هم میزنید
چرا اصلا از همون اول برا عزاداری نیامدید و وقتی معلوم شد شروع به تسلیت و ... کردید ، متاسفم براتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۳ دی ۱۳۹۸
شماهایی که رفتید شمع روشن کردید پس چرا برای اتوبوسی که چند روز پیش چپ کرد شمع روشن نکردید
چرا برای سردار سلیمانی وهمراهاش شمع روشن نکردید
یا اصلا چرا برای وحید زمانی نیا که ۲ماه از عقدش نمیگذشت وهمراه سردار شهید شد شمع روشن نکردید
شما ها همه جیره خور اون روباه پیر انگلیس واون سگ هارش امریکا هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۳ دی ۱۳۹۸
این آدما باید گیر داعش بیفتن تا بهمن امنیت یعنی چی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۳ دی ۱۳۹۸
هنرمند که نه ،بازیگران دلسوز توجه داشته باشید، ویزای شما آماده است.یک صندلی خالی داوری مسابقه و مبلغ هنگفت دلار نیز برای شما تهیه دیده اند.بهتره برای تهیه بلیط زودتر اقدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۳ دی ۱۳۹۸
مرگ بر منافق وطن فروش اینا ام ازهمون دسته امریکاو اسرائیل خبیث ونابکارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۳ دی ۱۳۹۸
ملت بیدارباشیدشایددرپس این جنگ روانی وتضعیف قوای دفاعی که کاری درحمله به عین الاسدکردکارستان توطئه وحمله ای باشد .نیروهای داخلی آمریکا دست به کارشده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۳ دی ۱۳۹۸
خیلی جالبه که نظرای وطن فروشانه بعضی سایتا نزدیک 1000تا لایک میخوره ولی نظرای وطن دوستانه یکی دوتا لایک خورده درحالیکه واس تشییع پیکر سردار سلیمانی و شهدای دیگه چند میلیون رفتن واسه اینجور مراسما چند نفر
این نشون دهنده 1چیزه
واس 1اختلاف چند روزه صرف نمیکنه از البانی بکوبن بیان جز چندتا خودفروخته داخلی
Iran (Islamic Republic of)
محمد ایرانی
۲۱:۳۶ ۲۳ دی ۱۳۹۸
این وطن فروش ان را باید درس اساسی داد
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۳۳ ۲۳ دی ۱۳۹۸
تا ما بچه های یگان ویژه هستیم حرفمون اینه
امثال اون علینژاد بیمار و دو قطبی دو شخصیتی به هیچ هدفی نمیرسن

مسیح علی نژاد هیییییییییچ غلطی نمیتونی بکنی
از طرف پرسنل یگان ویژه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۴ دی ۱۳۹۸
انشاءالله همیشه زنده و پاینده و سرافراز باشین
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۲۱:۱۹ ۲۳ دی ۱۳۹۸
سوره مبارکه آل عمران آیه ۵۴
وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ﴿۵۴﴾
و (یهود و دشمنان مسیح، برای نابودی او و آیینش،) نقشه کشیدند؛ و خداوند (بر حفظ او و آیینش،) چاره‌جویی کرد؛ و خداوند، بهترین چاره‌جویان است.
United States of America
امیر
۲۱:۱۵ ۲۳ دی ۱۳۹۸
اونایی که دارن این اغتشاشات راه میندازن جیره خوار دشمن هستن
Iran (Islamic Republic of)
......
۲۱:۰۱ ۲۳ دی ۱۳۹۸
نتو قط كردن باز؟:/
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۲۰:۵۴ ۲۳ دی ۱۳۹۸
باسلام.نمیدونم تا کی این وضع ادامه خواهد داشت.تا کی اجازه بدیم دیگران از ما مردم ایران سواستفاده کنه.درسته مشکلات زیاد هست و خیلی ها شرمنده ی زن و بچه.ولی دلیل نمیشه کشور رو با این رفتار ناامن کنیم و به بیگانگان فرصته مجال بدیم.اشتباهی بود که پیش اومده.اشتباهه انسانی بوده وگرنه چه دلیلی بود بخوان مردم رو به کشتن بدن.کمی فکر کنیم این مساله برامون روشن میشه. خیلی مشکلات داریم در مملکت.این همه قبول داریم.بجای این رفتارها باید پشت ولایت فقیه باشیم و از ایشان بخواهیم جدی به مشکلات مردم رسیدگی کنن تا از این وضع خارج بشیم و دیگه هیشکی شرمنده زن و بچه نباشه.پشت امام باشیم تا به مملکت آسیب نرسه. تشییع جنازه سردار سلیمانی همبستگی رو نشون داد.اگه همین همبستگی رو داشته باشیم و حضرت آقا ببینه مردم پشتش هستند ایشان هم دستور به بهتر شدنه اوضاع کشور میده.ولی متاسفانه ما حزب باد هستیم و ایشان نمیتونن رو ما حساب کنن.بیاییم ولایت مدار باشیم.یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۳ دی ۱۳۹۸
آقایون وخانمهای شمع روشن کن چرابراکشته های اتوبوس گلستان که۲۰نفربیشتر فوت کردن ۵۰نفردرتشییع جنازه سردارفوت کردن شمع روشن نکردین استعفاندادین دیدید شما خودتان دروغگو ترین آدمایید و مزدور چون اونجا دیگه بحث سپاه نبود که بخواهید برادشمنان دم تکان دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۳ دی ۱۳۹۸
شما را به خدا بزنید در دهان این دولیتری ها.خسته شدیم از بس حرف مفت زدن.غرب زده های عقده ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۳ دی ۱۳۹۸
مردم افسارتون رو ندین به دست این سلبریتی های خائن
Germany
خسرو
۱۹:۵۵ ۲۳ دی ۱۳۹۸
هموطن مواظب باش و اگاهانه قدم بردار کسانی که کاسه داغتر از اش هستند دلسوز ایان نیستند بلکه نوکران امریکا و اسراییل هستند تا خاک ما را تکه پارچه کنند مواظب این روبه صفتان باشید نگذارید که از احساسات پاک ما استفاده یا سوء استفاده بکنند مسیولین بیشتر از همه از این موضوع پریشان هستند نمک رو زخم وطن نریزیم در مسیر دشمنان
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۹:۵۲ ۲۳ دی ۱۳۹۸
جالبه ! وقاحت تا این حد رو ندیده بودم. افرین ک بعد 4 روز یادتون افتاده هواپیمایی سقوط کرده. نخبگانی پرپر شدند. بیچاره سپاه ک داره تقاص ندانم کاری های عده ای رو میده.
Germany
خسرو
۱۹:۵۱ ۲۳ دی ۱۳۹۸
این منافقین وطن فروش که زمانی رو در روی فرزندان این اب و خاک ایستادند و با صدام همکاری کردند برای ضربه زدن به خاک ایران و جان ایرانی چطور الان در کنار امریکا و دشمنان ایران علیه خاک وطنمان اقدام میکنند ای منافق بشنو از من اگر من تنها مانده باشم به خدا قسم اجازه نخواهم داد که وارد ایران شوید و ارزوی دسترسی به ایران را به گور میبرید مگر اینکه من هم نباشم تازه منم که نباشم،من هایی هستند که جلوی شما وطن فروشان بایستند ایران وطن ماست خاکش کفن ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۳ دی ۱۳۹۸
ما موندیم این نیروهای اطلاعاتی امنیتی چرا اینقدر وضعیت را ساده گرفتند منتظر چی هستند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۳ دی ۱۳۹۸
وقتی صدا سیما به این سلبریتی جماعت بیش از اندازه شخصیت شأن بها بده ،نتیجه میشه ،هوای شدن اینها .وکسای که به راحتی دنبال این جماعت سلبریتی می افتند آنها نیز هول برمی دارند که کسی هستند .اما نه این جماعت سلبریتی اگر فضای جامعه آنطور که آنها می خواهند بود .از بازیگران بی شرم هالیود هم بی شرمترند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۳ دی ۱۳۹۸
اینهادلسوز نیستننددختران ترامپند وانزنی که فریادمیزنه زن ترامپه مرگ برمنافقین ترامپودارودسته اش خداعقلی بهشون بدهد مرگبرسفیرکفتارپیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۲ ۲۴ دی ۱۳۹۸
لعنت بر ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۳ دی ۱۳۹۸
من همش دارم اینستای معصیت پولینژاد رو نگاه میکنم برای دیروز واقعا ۱۰۰۰نفرم نمیشدن ..اعتماد به سقفشون خیلی زیاده ولی خوب کاذبه و باز زمین میخورن..فقط موندم چرا همه چی بر علیه خودمون شد فکر کنم غرورمون ضایعمون کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۳ دی ۱۳۹۸
آخرش فکر کنم مردم باید بیان بیرون تا جمع بشن..اینا اصلا ناراحت نیستن بخاطر هواپیما تازه خوشحال هم هستن که دارن موج سواری میکنن..الان در اینستا معصی پولی نژاد مگس صفت ببین چه خبره..خدایا کسی پیدا نمیشه بره این زن رو بکشه
Iran (Islamic Republic of)
رحمت
۱۹:۰۶ ۲۳ دی ۱۳۹۸
بالاخره لیدرها در این اجتماعات مشخص هستند باید بازداشت و بررسی شود چه کسانی پشت پرده صحنه گردان هستند.
Poland
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۳ دی ۱۳۹۸
به قول امام خمینی .هرچه فریاد دارید سر امریکا بکشید.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۵۷ ۲۳ دی ۱۳۹۸
آمریکا هواپیمای مارا زده بود هم همین جور حساس بودی بی غیرت ۰یادت رفته به مامور خودش مدال افتخار هم داده بود مدال پیشکسوت جیره خور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۳ دی ۱۳۹۸
مرگ بر منافق نوکر آمریکا و اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
محمد ایرانی
۱۸:۴۳ ۲۳ دی ۱۳۹۸
این وطن فروش ان رو باید بفرست ی به جنگ داعش ببینم راست میگن
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۸:۴۱ ۲۳ دی ۱۳۹۸
اگر این به اصطلاح معترضین البته همیشه معترض! هیچ ریگی به کفششون نیست لطف کنند چند روز دیگه دندون رو جیگر بزارن راهپیمایی ۲۲ بهمن تشریف بیارند اونجا بجای چند صد نفر و چند هزار نفر ملیون ملیون آدمه. هر شعاری دارند میون مردم اجرا کنند بلندگو و آمپلی فایرم رایگان در اختیارشونه؛ چطوره؟ آقایون داداشای هنرمند و فعالان حقوق بشری لطف کنند اینو فراخان کنند برسه بروح اموات و بزرگان معنویشون.
پس شد: فراخان «معترضین به هرچی» روز ۲۲بهمن ماهم انشالله مثل هرسال هستیم با صورت باز!
یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۳ دی ۱۳۹۸
این جنگ نرم بهترین فرصت برای گوشمالی کردن سلبریتیهایی نو کیسه غربزده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۳ دی ۱۳۹۸
خدا به حق خون های بی گناهی که ریخته شده این سلبریتی ها و آمریکا و اسراییل رو لعنت کنه و به زمین گرم بخورن بلکه جهان از لوث وجود نحسشون راحت شه
Iran (Islamic Republic of)
قریشی
۱۹:۳۴ ۲۳ دی ۱۳۹۸
امیدوارم اون زن نقابدار که به دروغ گفته برادرم در هواپیما کشته شده خدا به تلافی این دورغ پراکنی و همسویی با صهیونیستهای دشمن ملت داغ عزیزترین کسش رو به فجیع ترین شکل ممکن ببینه
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۵:۰۸ ۲۳ دی ۱۳۹۸
با سلام.فقط یک سوال: چرا این افراد بعد از اعلام خبر (صادقانه ولی متاسفانه با تاخیر ناشی از بی تدبیری و عدم هماهنگی با بخش های مختلف دخیل در کار ) برخورد غیرعمدی پدافند خودی به هواپیما یادشون افتاد باید برای هموطنان جان باخته در حادثه غمبار، مراسم مثلا یادبود( تو بخوان عقده گشایی از مردم بخاطر حضور میلیونی در بدرقه سردار قهرمان فدایی مردم و وطن)بیفتند؟!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۳ دی ۱۳۹۸
سلام من امروز تو یه خبر خوندم که سازمان هوانوردی بین المللی . ایکائو . در این مورد به خاطر کار کارشناسی و تخصصی و خیلی علت های امنیتی و... حداقل ۳۰ روز طول می کشه کشوری این را اعلام کند و اینکه مقامات نظامی ما ظرف ۳ روز اعلام کردند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۳ دی ۱۳۹۸
شما خودت را بگذار ، جای یک مسوول آیا بدون تحقیق که نفرت می گه من کروز زدم و سبستم که فلش مموری نیست باید تاریخچه سیستم بررسی بشه و حتی کد های راداری چک شود که آیا اختشاش الکترونیکی از نزدیک یا دور ویا لوازم کروز زده سده کجاست ، فمر میکنید زمان نمی بره ، آیا در تب و تاب عزاداری مردم و ناراحتی از اتفاق ابتاده یک دفعه چیزی که هنوز کامل مشخص نیست که آیا خرابکاری بوده یا حادثه ، فکر میکنید مردم در اون وسط آیا تو شوک نمی روند که آیا مشت محکم بزنند بر دهان یاوه گو های دشمن یا نگاه مشکوک به نیروی مسلح بکنند ، واقعا مدیریت این حادثه ها سخت بوده و من فکر میکنم که همراهی و آرامش به مردم تحت فشار بهتره که هر کدام از مسایل را مرحله به مرحله مواجه وحل کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۳ دی ۱۳۹۸
برن گم شن داغداران قلابی ،تجمعات و..شده مسخره بازی ،هر کی از ننش قهر میکنه میره تجمع میکنه تا دیروز روشنفکربودن تا میگفتیم مرگ بر آمریکا ای هوار راه می انداختند که جهان سومیم و..اما خودشون خیلی راحت مرگ بر فلان.و مرگ بر بیسار راه میاندازن وچهارتا جقله مملکتو به بازی گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۳ دی ۱۳۹۸
نهایت هزارنفر جمع شدند. پدر جان توی مسجد دانشگاه مراسم بگیرید قرآن بخوانید و برایشان دعا کنید. این کارهای برخی از مزدوران، به خدا باعث بی حرمتی به جان باختگان می شود. طرف وقتی می بیند که به سردار دلها توهین می شود حتی یه صلوات هم برای اینها نمی فرستد. عاقل باشید لطفا".
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۳ دی ۱۳۹۸
چرا دانشجو ها در هر فرصتی برای جلب توجه استفاده میکنند . این موضوع مربوط به صنف دانشجو نیست مربوط به کل مردم ایران می‌باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۳ دی ۱۳۹۸
یه عده هستن فقط منتظر بهونه هستن اقتشاش کنن اینا منافق یاغی و همصدا با دشمنان ایران هستن
مرگ بر منافق مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۴:۳۸ ۲۳ دی ۱۳۹۸
چقدر مضحکه!
دقیقا بعد از اعلام سپاه اینا اومدن مثلا عزاداری!؟؟
اشک تمساح نریزید
شما دلسوز کسی نیستید
فقط فکر ویزا و امتیاز گرفتن از انگلیس خبیث و آمریکای تروریست هستید
با این کارهای احمقانه نمک به زخم خانواده داغدار این عزیزان نریزید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۲۳ ۲۳ دی ۱۳۹۸
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۳ دی ۱۳۹۸
آمریکا الان زخمیه چون شکست خورده نباید بهونه بدیم دستشون. شرط می بندم سقوط هواپیما هم صد در صد تقصیر این ترامپ کله پوکه نجسه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۲۷ ۲۳ دی ۱۳۹۸
مرگ بر اشوب گر این منافقین هر روز به دنبال بهانه هستند تا تجمع کنندومطابق خواست دشمنان ایران عمل کنند ولی کور خوانده اند ما ملتی بصیر وروشن داریم پشتیبان ولی فقیه هستیم تا مملکت به کوری چشم ولی فقیه اسیبی نبیند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۳ دی ۱۳۹۸
اونی که فرار کرد کی بوده؟ همشون دستشون تو یه کاسه بوده حتی این سلبریتیا هم باهاشون هماهنگ شده بودن بگیرین اینارو ادبشون کنید
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۴:۲۵ ۲۳ دی ۱۳۹۸
لعنت خدا بر منافقان،لعنت بر آدمایی ک جوسازی کردن،لعنت بر آمریکای ظالم،جنایتکار،پست،حیوون،لعنت بر مزدوران ایرانی،ک بازیچه دست آمریکا و اسرائیل هستند،انشالله ب درک واصل بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۳ دی ۱۳۹۸
یه عده همیشه کاسه داغتر از آشن سپاه نبودو رهبری این امنیتو نداشتین آشوب راه بندازین این روزام میگذره و روسیاهیاش برای منافقایی مث شما می مونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۳ دی ۱۳۹۸
اینا منافقن اگه سپاه نبود الان زنده نبودین ک بتونین شعار بدین و موجب خوشحالی آمریکای جنایتکار بشین
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۴ ۲۳ دی ۱۳۹۸
مرگ بر نفوذی و وطن فروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۳ دی ۱۳۹۸
اقا عزاداری ؟وطن پرستی؟سیستان بلوچستان زیر اب رفته.مردم از کمترین امکانات رفاهی برخوردارند بیا برو کمک.حداقل یه توییتی براشون بزن.چیه برات نون و اب نداره بی غیرت وطن فروش؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۳ دی ۱۳۹۸
توکه وطن پرست هستی پس چرا نرفتی سیستان فقط بلدید مردم کمک کنند
Iran (Islamic Republic of)
F.k
۲۳:۰۰ ۲۳ دی ۱۳۹۸
چه پاسخ منطقی وحساب شده
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مجید
۱۳:۵۵ ۲۳ دی ۱۳۹۸
مسئولین انتظامی اگر سر مارها قطع کنند دیگر فتنه گران حساب کار خود را میکنند .
مرگ بر نوگران و خادمان شیطان الاکبر امریکا .
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۱۳:۳۹ ۲۳ دی ۱۳۹۸
در سالهای اخیر شاهد سقوط هواپیماهای کشورمون بودیم
و تحریم صنایع هوایی ایران دلیل اصلی این حوادث بود
اما هیچوقت اقدام مشابهی برای عذاداری و یا اعتراض انجام ندادیم . چرا الان که سرباز وطن با هدف دفاع از شهروندان اشتباهی مرتکب شده اینجوری رفتار میکنیم .
بر کسی پوشیده نیست که عواملی که موجب این حادثه هستن حقیقتا خودشون شب و روز ندارن و شاید بارها آرزو کردن کاش بجای دخالت در این اتفاق داخل اون هواپیما بودن .
برخورد مغرضانه در چنین مواقعی به دور از شرافت و انسانیته
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۴:۲۶ ۲۳ دی ۱۳۹۸
خدا کمک کنه خودش،ک حقش ضایع نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۳ دی ۱۳۹۸
کاش حقیقت ماجرا روشن بشه. دست اسرائیل و آمریکا رو بشه اونوقته که باید با خاک یکسان شن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۳ دی ۱۳۹۸
سلیمانی گر ببینی ناکسان بالا نشینند صبر کن
روی دریا کف نشیند ، قعر دریا گوهر است
یک نفر مانده از این قوم که برمیگردد
به حماقتتون ادامه بدین ببینیم به کجا میرسین....چند فروختین خودتونو؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۳ دی ۱۳۹۸
فک کردن چهارتا شعار میدن یه ملعونی مث سفیر انگلیسم باهاشونه عکس پاره میکنن که خیال خام خودشونو اجرا کنن ؟
چه قدر یه عده احمقن ....
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۴:۳۲ ۲۳ دی ۱۳۹۸
منتظر انعام از دست انگلیس خبیث هستند این افراد
Iran (Islamic Republic of)
فرزند انقلاب
۱۳:۰۹ ۲۳ دی ۱۳۹۸
متاسفانه مردم ما مطالبه گری را رها کردند و اغتشاش را پیشه کردند.
Iran (Islamic Republic of)
یا مهدی
۱۴:۳۴ ۲۳ دی ۱۳۹۸
اینها مردم نیستند ک مطالبه ب حق داشته باشند بلکه مزدوران و نان ب نرخ روز خورهای خائن به وطن هستند.
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۲۱:۳۸ ۲۳ دی ۱۳۹۸
نه عزیزم من یه مادرم دانشجوام و همسرم یه فرهنگی با یه حقوق بخور و فقط نمیر همین
فکر نمی‌کنم شبیه مزدور و اغتشاش گر و خار و خس باشیم من نگران آینده مبهم بچه هام فکر می‌کنید همون نون بخور و نمیر گیرشون میاد
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۲:۵۸ ۲۳ دی ۱۳۹۸
مرگ برمنافق
مرگ بر امریکا
مرگ بر خائن
مرگ برنادان
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۲:۴۸ ۲۳ دی ۱۳۹۸
سلام
سیستم امنیتی کشور باید فکر اساسی برای برخورد با عوامل اجنبی و خاتمه دادن به این سوء استفاده ها از عواطف و احساسات پاک بکند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۲۳ دی ۱۳۹۸
اره واقعا تا کی باید جون یسری ادم بیگناه و میلیاردی از بیت المال صرف خسارات این عقده ایای خودفروخته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۳ دی ۱۳۹۸
شما دنبال باعث و بانی این ماجرا هستی باید بری یقه ترامپو بگیری نه سپاه وای اگه تقصیر اونا باشه وای به حال اونا و شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۳ دی ۱۳۹۸
پس اینهمه گفته میشه دانشجو بیداره کجاست؟!!!!!!
چرا همیشه تا تقی به توقی میخوره شما میریزید بیرون و گزک دست اجنبی خائن میدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مثلا قشر تحصیل کرده مملکت حساب میشید!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۳۴ ۲۳ دی ۱۳۹۸
اینا دانشجو نیستند، اینا اوباشی هستند که به اسم دانشجو اشوب می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۵ ۲۴ دی ۱۳۹۸
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
علی رضادری
۱۲:۱۰ ۲۳ دی ۱۳۹۸
آهای عزیزان اون ماشینیم که چپ کرد اون خلبان جنگنده که مردن اونا هم ایرانی بودن سیلی که تو سیستان اومده اونا هم مردم ایرانین اگه این عزاداریا برا مسافرای هواپیمای اوکراینی واقعی برا اشوب نیست یاد اونا هم باشید برا اونا هم شمع روشن کنید
United States of America
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۳ دی ۱۳۹۸
سلبریتیهای مطرح کشور آمریکا در برابر ترور شهید سلیمانی از ایران حمایت کردند. آنوقت سلبریتیهای بی‌غیرت وطن فروش و دروغگوی داخلی نه تنها این ترور را محکوم نکردند بلکه نسبت به حادثه هوایی کاملا بی تفاوت بودند. وقتی سپاه سقوط هواپیما را به گردن گرفت . بعد یکدفعه با تمام وجود ابراز احساسات کردند واشک تمساح ریختند
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۴:۲۸ ۲۳ دی ۱۳۹۸
لعنت بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۳ دی ۱۳۹۸
حالم از سلبریتی وطن فروش بهم میخوره.شمارو به خدا همون فیلمای خارجی رو دوبله کنید و پخش کنید بهتر از دیدن این وطن فروشان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۳ دی ۱۳۹۸
خدا از منافق و خائن به ایران و آرمان شهدا نگذره.واقعا شرم آوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۳ دی ۱۳۹۸
ای کاش مردم مان بیدارمیشدنن.ومتوجه بشنن که بااین کارهادل دشمن شادمیشه وبرنده میدان دشمن میشه.چقدربعضی ازانسان ها بی فکرهستند.دل دشمن شادکردن باعث میشه روزی پشیمون بشن ای کاش مردمان یه مقدارمطالعه داشتن.ازتاریخ درس میگرفتن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۳ دی ۱۳۹۸
مرررررگ بر منافق
Iran (Islamic Republic of)
حق
۲۳:۰۸ ۲۳ دی ۱۳۹۸
ماهرچی ضربه میخوریم ازخودی میخوریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۲۴ دی ۱۳۹۸
امریکا امریکا مرگ به نیرنگ تو خون جوانان ما میچکد از چنگ تو