۱۰۵۰ تن بذر پنبه آماده توزیع بین کشاورزان گلستانی است

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان از آماده بودن ۱۰۵۰ تن بذر پنبه برای توزیع بین کشاورزان گلستانی خبر داد.

علی موسی خانی، رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، از افزایش ۱۱۵ درصدی تولید پنبه در گلستان خبر داد.

او افزود: کشاورزان گلستانی امسال ۳۳ هزار تن وش پنبه در ۱۷ هزار و ۱۰۰ هکتار زمین تولید و به ۹ کارخانه پنبه پاک کنی استان تحویل داده اند.

موسی خانی قیمت خرید پنبه را بین ۶ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان کرد و افزود: رشد قیمت پنبه طی دو الی سه سال اخیر موجب رضایت کشاورزان و افزایش کشت این محصول شده است.

او ادامه داد: بحث پایش آفات توسط سازمان جهادکشاورزی استان، کنترل منظم از سوی کشاورزان و آب و هوای مناسب از جمله عواملی است که موجب رشد خوب این محصول شده است.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان گفت: پیش بینی می‌شود سطح زیر کشت پنبه در سال آینده تا ۲۵ هزار هکتار افزایش پیدا کند.

موسی خانی ادامه داد: تاکنون یک هزار و ۵۰ تن بذر در داخل استان تولید شده که در زمان مناسب در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.
 
انتهای پیام / ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.