نیاز فوری به چادر و غذا در رودبار جنوب

فرماندار رودبار جنوب گفت: با توجه به تخریب برخی منازل مردم در روستا‌ها در اثر سیل سه روز گذشته اکنون نیاز فوری و مبرم مردم منطقه به اسکان و چادر است.

محمود قانعی فر فرماندار رودبار جنوب در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: بر اثر سیل روز‌های گذشته در رودبار جنوب برخی منازل روستایی و کپر‌ها گرفتار سیل شد و مجبور شدیم مردم را در منازل یکدیگر اسکان موقت دهیم.

او افزود: به دلیل شرایط اجتماعی و فرهنگی خاص منطقه جنوب مردم درمکانهایی، چون مساجد و مکان‌های سرپوشیده حاضر به اسکان نمی شوند و اکنون نیاز فوری به ۱۰۰ تخته چادر در منطقه داریم.

فرماندار رودبار جنوب گفت: از شب گذشته سرکشی روستا به روستا آغاز شده و ۵۰۰ بسته غذایی هلال احمر بین مردم توزیع شده که جوابگو نبوده و نیازمند حداقل ۴ هزار بسته غذایی در منطقه هستیم.

قانعی فر تصریح کرد: برق برخی مناطق که قطع بود اکنون به صورت موقت وصل شده است.

او بیان داشت: به عشایر منطقه جازموریان هم که در محدوده شهرستان رودبار هستند ارزاق و بسته‌های غذایی ارسال شده است و تلاش برای برگرداندن آن‌ها از منطقه بی نتیجه بوده و دامداران به منظور حفاظت از گله ها‌ی شتر و دامهایشان حاضر به ترک منطقه نیستند.

فرماندار رودبار جنوب همچنین از بازگشایی کامل محور‌های روستایی در ۶۱ روستای محاصره در سیل خبر داد و گفت: اکنون هیچ محوری در شهرستان قطعی ارتباط ندارد، اما شرایط ایجاد شده تنها برای رفت و آمد اضطراری و موقت است و باید با فروکش کردن سیلاب‌ها اقدامات اصلی برای بهسازی و بازگشایی کامل محور‌ها آغاز شود.

شهرستان رودبار جنوب در سه روز گذشته از سیل آسیب‌های زیادی دیده است که اکنون نیاز مردم منطقه چادر و بسته‌های غذایی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار