پذیرش و ترخیص فرزندان بهزیستی با دستور مقام قضائی صورت می گیرد

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: پذیرش و ترخیص فرزند در مراکز شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی با معرفی نامه مقام قضایی صورت می گیرد و چرخه حقوقی پذیرش به طور کامل انجام می‌شود.

پذیرش و ترخیص فرزندان بهزیستی با دستور مقام قضائی صورت می گیردبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،محمد محمدی مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۴۴ کودک از نوزادی تا نوجوانی به‌عنوان کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست پذیرش شده است، افزود: از این تعداد حدود ۱۳ کودک به فرزندخواندگی سپرده شده و ۲۹ کودک نیز به خانواده زیستی و یا مراقبت خویشاوندی انتقال یافته اند.

او تصریح کرد:در حال حاضر ۵۷ کودک در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان (شیرخوارگاه و خانه‌های کودکان ونوجوانان) نگهداری می‌شود و این کودکان از کلیه خدمات مراقبتی شامل بهداشت و درمان، تحصیلی، روانشناختی و مددکاری برخوردار می‌باشند.

او با اشاره به پذیرش کودکانی که به هر علت به طور دائم یا موقت سرپرست خود را از دست داده و با معرفی مقام قضائی به بهزیستی سپرده میشوند اظهار کرد: کودکان پس از معرفی و دستور پذیرش به اورژانس اجتماعی ارجاع شده و پس از بررسی شرایط عمومی و اختصاصی و انجام مصاحبه اولیه و مراحل قرنطینه، کودک به کمیته شبه خانواده و خانه‌های کودکان و نوجوانان ارجاع داده می‌شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در کمیته شبه خانواده امکان بازگشت کودک نزد خانواده و یا خانواده جایگزین، با برقراری امداد ماهیانه (در صورت نیاز) و اخذ مجوز قضایی ترخیص صورت می‌گیرد و در غیر اینصورت ضمن تأیید کمیته شبه خانواده، کودک به خانه کودکان و نوجوانان انتقال می‌یابد.

محمدی در ادامه با اشاره به حمایت سازمان بهزیستی در رابطه با حمایت از ادامه تحصیل افراد تحت پوشش گفت: هر یک از فرزندان تحت پوشش این سازمان در صورتی که بخواهند تحصیلات خود را پس از ۱۸ سالگی ادامه بدهند و به دانشگاه بروند، بسته‌های حمایتی ویژه‌ای را تا پایان مقطع دکتری، حتی جهت تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز غیر انتفاعی دریافت می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان افزود: آن دسته از فرزندان که می‌خواهند پس از ۱۸ سالگی وارد بازار کار شوند می‌توانند از بهزیستی وام اشتغال دریافت نموده و همچنین کمک هزینه ترخیص نیز به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه کلیه فرزندان مقیم در خانه‌های کودکان ونوجوانان دارای بیمه عمر و آتیه بوده و هنگام ترخیص از آن نیز بهره‌مند میشوند یاداورشد:کلیه فرزندان ترخیصی از مراکز، دارای پرونده اجتماعی فعال هستند و وضعیت زندگی آنان تا ۵ سال پس از ترخیص مورد نظارت قرارگرفته و از خدمات مددکاری بهره مند می‌شوند.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.