رئیس جمهور در همایش تجلیل از نمونه‌های ملی بخش کشاورزی:

قوه قضاییه باید دادگاه ویژه برای پرونده سقوط هواپیما تشکیل دهد/ در این ماجرا فقط یک فرد مقصر نبوده است

روحانی گفت: قوه قضاییه باید یک دادگاه ویژه با یک قاضی عالی‌رتبه برای پرونده سقوط هواپیما تشکیل دهد.

آغاز سخنرانی روحانی در مراسم انتخاب کشاورزان نمونهبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور صبح سه شنبه با حضور در همایش تجلیل از نمونه‌های ملی بخش کشاورزی ضمن تسلیت مجدد به مردم ایران برای غم از دست دادن سرداری شجاع و فداکار، عزیزانی در کرمان و غم سهمگین سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، اظهار کرد: پرونده هواپیمای اوکراینی، یک پرونده عادی و معمولی نیست و قوه قضاییه برای رسیدگی به موضوع، دادگاهی ویژه با قاضی عالیرتبه تشکیل دهد.

رئیس جمهور تاکید کرد: مسئولان مرتبط در پرونده این هواپیما، باید همه پروسه را از صبح چهارشنبه تا جلسه شورای عالی امنیت ملی برای مردم توضیح دهند.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه «از لحظه‌ای که احتمال دادم سقوط هواپیمای اوکراینی طبیعی و عادی نباشد، تلاش فراوانی کردم دوره بررسی و تحقیق کوتاه شود تا دقیقا بدانیم این هواپیما چگونه سقوط کرده است»، گفت: از طرف نیرو‌های مسلح که تنها مسیر ما برای یافتن حقیقت در این بخش بود، همکاری‌های خوبی انجام گرفت و بلافاصله بعد از آنکه برای من مشخص شد یک خطای بسیار دردناک و نابخشودنی انجام گرفته، در همان لحظه به مسئولان امر اعلام کردم بلافاصله به مردم اطلاع دهند.

رئیس جمهور تصریح کرد: این حادثه، حادثه بسیار تلخی بود و تحمل آن برای مردم بسیار سنگین است چرا که حتی اگر این هواپیما به خاطر نقص فنی هم سقوط کرده بود، باز هم بسیار غم بار بود، اما بعد از اینکه مشخص شد خطا و اشتباه انسانی منجر به این فاجعه شده، غم مردم را چندین برابر کرد.

حجت‌الاسلام روحانی با ابراز تسلیت به همه خانواده‌های عزیز جانباختگان در ایران و در سایر کشور‌ها گفت: همان‌طور که با رهبران و مسئولان آن کشور‌ها هم تلفنی صحبت کردم، اولا قول می‌دهم دولت با همه توان و امکانات خود، پیگیر این مساله باشد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه «این مساله، مساله بسیار مهمی است»، افزود: قوه قضاییه باید یک دادگاه ویژه با یک قاضی عالی رتبه و ده‌ها کارشناس تشکیل دهد. این یک پرونده عادی و معمولی نیست و تمام دنیا به این دادگاه ما نگاه خواهند کرد.

او افزود: همچنین به همه اعضای دولت توصیه می‌کنم در کنار این خانواده‌های عزیز برای رفع مشکلات آنان باشند و از مردم عزیز ایران می‌خواهم در کنار این عزیزان همدردی ارزشمندی را چه در تهران چه در شهرستان‌ها داشته باشند. البته حدود ۱۰۰ نفر از عزیزان جانباخته از تهران و بقیه از شهرستان‌ها بودند. وزیر راه، مسئولان دولتی، استاندار‌ها و همه در کنار این خانواده‌ها قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه "من به عنوان یک پدر احساس می‌کنم که غم از دست دادن یک جوان نخبه تحصیلکرده سطح بالا که سرمایه برای کشور و برای ملت و مردم ما بوده، تا چه حد سخت و مشکل است"، گفت: اینکه نیرو‌های مسلح ما با صراحت لهجه خطای خود را اعلام و از مردم عذرخواهی کردند گام اول خوبی بوده که در این راستا برداشته شده و همه گام‌های بعدی باید برداشته شود.

رئیس جمهور افزود: من به دلیل کم و بیش آشنایی که با مساله پدافند هوایی دارم عرض می‌کنم در این داستان نمی‌تواند فقط یک فرد مقصر باشد. نه اینکه تنها یک نفر که دکمه را فشار داده مقصر بوده، دیگرانی هم هستند و می‌خواهم این مساله با صداقت برای مردم بیان شود.

حجت‌الاسلام روحانی اظهار کرد: مردم ما این را می‌دانند که این حادثه از روی اشتباه و سهو صورت گرفته، اما چه کسانی دخیل بودند و چه شرایطی پیش آمد که این سهو انجام گرفت؟ این درست است که در این ایام ریشه همه غم‌ها به آمریکا برمی گردد. آمریکا بود که جو را ملتهب و شرایط را غیرعادی کرد، تهدید نمود و عزیز ما را از ما گرفت؛ این‌ها همه درست است، اما دلیل بر آن نمی‌شود که ما در این حادثه به تمام ریشه‌های مساله نپردازیم.

رئیس جمهور گفت: سوال دیگری که برای مردم مطرح است این است که آیا از زمان روشن شدن این حادثه تا اعلام، زمان طولانی بود، یعنی یک یا دو روز طول کشید یا فقط چند ساعت بوده است؟ این را هم از مسئولان می‌خواهم تمام پروسه را از صبح چهارشنبه که حادثه پیش آمد تا جمعه شب که به جلسه اضطراری شورایعالی امنیت ملی رسید، برای مردم توضیح دهند.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه «مردم ما در این غم همه سهیم و شریک هستند، اما می‌خواهند بفهمند آیا مسئولان آنها طبق قاعده و در چارچوب اصول اخلاقی به درستی رفتار کردند یا خیر؟»، افزود: من به عنوان نماینده ملت ایران و رئیس جمهور این مساله را دنبال خواهم کرد و در مراحل بعدی به هر نتیجه‌ای برسیم به مردم خبر خواهیم داد.

رئیس جمهور تصریح کرد: حادثه، حادثه کوچکی نیست بلکه مساله امنیت فضای ایران است. تنها بحث ۱۷۶ نفر نیست، بی تردید آنها که از دست ما رفتند برای ما خیلی عزیز بودند، اما امنیت فضای ایران برای ملت ما و دنیا بسیار اهمیت دارد.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: برای مردم ما بسیار مهم است که هر آنکس در هر حد، در این حادثه مقصر یا قاصر بوده، معرفی شود. هر کسی که باید مجازات شود، به مجازات برسد. دولت خود را در قبال مردم عزیز و اتباع کشور‌های دیگر که در این حادثه جان باختند مسئول می‌داند و به همه وظایف حقوقی و قانونی خود عمل خواهد کرد.

رئیس جمهور افزود:، اما به اعتقاد من، از همه این‌ها مهم‌تر این است که مردم باید مطمئن شوند این حادثه تکرار نمی‌شود. مهم‌ترین مساله برای مردم ما، افکار عمومی جهان، هوانوردی و امنیت آسمان ایران این است که این حادثه غیرقابل تکرار باشد و این به بازنگری در آیین نامه ها، شیوه نامه ها، دستورالعمل‌ها و مقررات نیاز دارد.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: همه ما مسئولیت داریم که یک بار دیگر تمام این مقررات را بازنگری کنیم تا دریابیم چرا و به چه دلیل، کدام ضعف و در کدام مقررات بوده و در اجرا کجا ضعف بوده که این حادثه بسیار غم انگیز در کشور ما اتفاق افتاده است؛ حادثه‌ای که فکر می‌کنم در تاریخ کشور ما بی نظیر بوده و هیچ وقت نبوده که یک مسئول و افسر پدافندی در کشور ما نسبت به هواپیمای مسافربری آن هم در پایتخت و مرکز کشور و کنار فرودگاه بین المللی، چنین خطایی را مرتکب شده باشد.

رئیس جمهور اظهار کرد: بنابراین ضمن همدردی با همه خانواده‌های عزیزی که این مصیبت بزرگ به آنها رسیده، اعلام می‌کنم این راه و مسیر را تا کشف همه جوانب امر، تا مجازات آنهایی که دخیل بودند و در نهایت اطمینان بخشی به مردم که چنین حادثه‌ای تکرار نخواهد شد، ادامه خواهیم داد.

حجت‌الاسلام روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زیبایی‌های دنیای کشاورزی، گفت: در دنیای کشاورزی یک دوره، دوره سختی و زحمت است، اما پشت سر آن بهار آمده و محصول به دست می‌آید و می‌توان گفت یکی از نمونه‌های عسر و یسر را در دنیای کشاورزی می‌توان مشاهده کرد، از وقتی که کشاورز زمین و بذر را آماده می‌کند تا روزی که محصول به دست می‌آید.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه کشاورزان با محصولات خود نوعی رابطه عاطفی دارند و به گونه‌ای با محصولات خود همراه بوده و زندگی می‌کنند، گفت: کسانی که کشاورز هستند این سخن من را تصدیق می‌کنند که کشاورزان تنها به دنبال برداشت محصول و فروش آن نیستند، بلکه به محصولات خود عشق می‌ورزند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در شرایط بسیار سخت کشورمان بدخواهان می‌خواهند زندگی مردم را از لحاظ معیشتی در تنگنا قرار دهند، اظهار داشت: در این شرایط کشاورزان تلاشگر کشورمان سهم بزرگی در رفاه مردم دارند. اینکه امروز بدون مشکل، نان و محصولات مختلف کشاورزی به وفور در بازار قابل تهیه است، بخاطر تلاش و دسترنج کشاورزان است.

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: در روزگاری ناچار بودیم، میلیون‌ها تن گندم وارد کنیم، اما امروز سالهاست که به خودکفایی رسیده ایم و سال آینده نیز در این محصول خودکفا خواهیم بود و در سایر محصولات از جمله برنج، شکر و دانه‌های روغنی نیز اقدامات و گام‌های خوبی برداشته شده است. این دستاورد‌ها در سایه تلاش و ایثار کشاورزان است و البته مدیریت حوزه کشاورزی هم سهم قابل توجهی در این زمینه داشته است که از تلاش همه آنها تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور گفت: تلاش ما در دولت یازدهم و دوازدهم تنها این نبود که نیاز مردم را تأمین کنیم و صرفاً به سمت خودکفایی حرکت کنیم، بلکه اقدام بزرگی را در دستور کار خود داشتیم و آن این بود که زمین را آباد کنیم.

حجت الاسلام روحانی اضافه کرد: اینکه امروز در استان خوزستان ۹۶۰ هزار تن شلتوت و بیش از ۵۰۰ هزار تن برنج سفید به دست آمده است، در کنار نزول باران رحمت الهی، ناشی از تصمیم دولت یازدهم و دوازدهم مبنی بر این بود که ۵۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان خوزستان و ایلام آباد شود و امروز با اقدامات انجام شده بیش از ۳۰۰ هزار هکتار زمین در این استان‌ها آباد شده است.

رئیس جمهور بیان کرد: دولت در استان خوزستان بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است و فقط امسال در این استان ۵ هزار میلیارد تومان ارزش محصول برنج بوده است، لذا بیش از آنچه سرمایه‌گذاری کرده‌ایم فقط با محصول برنج به دست آمده است.

حجت الاسلام روحانی گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم تا امروز حدود ۳۷ سد افتتاح شده و در کنار آن اقدامات گسترده‌ای در زهکشی و تجهیز زمین و وسایل کشاورزی انجام شده است و محصولات کشاورزی در دولت یازدهم و دوازدهم ۲۸ میلیون تن اضافه شده است و از ۹۷ میلیون تن در ابتدای دولت یازدهم امروز به ۱۲۵ میلیون تن رسیده‌ایم یعنی سالانه به طور متوسط ۵ میلیون تن به میزان محصولات کشاورزی اضافه شده است که یک کار بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

رئیس جمهور گفت: آثار آنچه این دولت در بخش زمین و آب انجام داده است، برای ده‌ها سال دیگر نیز در کشور باقی خواهد ماند و نسل‌های آینده نیز از آن بهره‌مند خواهند بود.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه از ماه‌های آغازین دولت یازدهم با حضور در وزارت جهاد کشاورزی برنامه ۵، ۶ ساله‌ای را برای توسعه بخش‌های مختلف کشاورزی تنظیم کردیم، اظهار داشت: در این برنامه مشخص کردیم که در این برهه زمانی قرار است در چه محصولاتی خودکفا شده و در چه محصولاتی گام‌های بلندی به سمت خودکفایی برداریم و در این راستا در گندم، برنج، چغندر، شکر، دانه‌های روغنی و محصولات گلخانه‌ای اقدامات بزرگی تاکنون انجام شده است.

رئیس جمهور گفت: کل گلخانه‌های کشور تا ابتدای دولت یازدهم، ۸ هزار و ۸۰۰ بوده و امروز تقریباً امروز به ۱۷ هزار و ۴۰۰ رسیده است و تقریباً ۲ برابر شده است و محصولات آن از یک میلیون و ۶ دهم به ۲ میلیون و ۴ دهم افزایش یافته است.

حجت الاسلام روحانی در ادامه اهمیت توجه به زراعت چوب و مفید و ضروری بودن آن را مورد تأکید قرار داد و گفت: امروز برای تولید محصولات مختلف و کاغذ نیازمند چوب هستیم و خوشبختانه اقدامات خوبی در زمینه زراعت چوب آغاز شده است و باید ادامه پیدا کند، ضمن اینکه کشورمان از استعداد بسیار خوبی در این بخش برخوردار است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در حوزه کشاورزی توجه به خاک به همان اندازه وجود و حفظ آب اهمیت دارد، اظهار داشت: آب در بخش کشاورزی وقتی مفید است که خاک مناسب وجود داشته باشد، لذا باید خاک کشور را حفظ کنیم و توجه کنیم که آب و خاک دو سرمایه بسیار بزرگی است که باید از آن‌ها مراقبت کنیم.

حجت الاسلام روحانی با تأکید بر لزوم استفاده از علم و دانش و تکنولوژی در حوزه کشاورزی، گفت: امروز دیگر دوره کشاورزی سنتی به سر آمده است و با روند افزایش جمعیت کشور باید خودمان را برای تولید محصولات بیشتر آماده کنیم؛ لذا با توجه به محدود بودن آب و خاک در کشور می‌توان با استفاده از علم و دانش و تکنولوژی محصولات بیشتری تولید کرد.

رئیس جمهور همچنین جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی را مورد تأکید قرار داد و گفت: جلوگیری از هدررفت و ضایعات محصولات کشاورزی به مانند آن است که از هدررفت میلیارد‌ها متر مکعب آب جلوگیری می‌شود.

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان است که می‌توان توانایی تولید محصول را چندین برابر افزایش داد و بنابراین با فناوری و علم و دانش می‌توانیم مقدار و حجم تولید محصولات زراعی، باغی و دامی را افزایش دهیم و به همین منظور باید از ظرفیت دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و فارغ التحصیلان دانشگاهی بیش از پیش استفاده شود.

رئیس جمهور در این مراسم با اهداء لوح سپاس از ۱۵ کشاورز و واحد نمونه کشاورزی فعال در حوزه‌های زراعت، باغبانی، ترویج آموزش دام، طیور، شیلات، بازرگانی و تشکل‌های کشاورزی تجلیل کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۴ دی ۱۳۹۸
یه رئیسی داره شورای امنیت ملی که باید ازش پرسید درست اون روزی که کشور حالت وضعیت جنگی داشته چرا پرواز را آزاد کرده وبعدش هم نامه بزنن به آمریکایی ها بگه که این سیلی که سپاه زده آخریش هست؟؟ باجالب تر اینکه اون فیلم که از لحظه پرتاپ موشک از سامانه پدافندی گرفته شده قشنگ نشون مده که چه جوری موشک پرتاپ مشه سوال اینجاست که ایشون کی خبر داشتن موشک بناست شلیک بشه که ازش فیلم گرفته هواپیا یک دقیقه توآسمان معلوم بوده ولی موشک 3 ثانیه !!
Netherlands
حسین
۱۸:۱۷ ۲۴ دی ۱۳۹۸
درود بر سپاه و سردار حاجی زاده
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۱۴:۰۶ ۲۴ دی ۱۳۹۸
من عاشق سردار حاجی زاده ام.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۵۳ ۲۴ دی ۱۳۹۸
در این شرایط سخت باید از سپاه حمایت کنیم مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۴ دی ۱۳۹۸
تو چرا وقتی بنزین و گرون کردی چن روز قبلش خبر ندادی به مردم؟
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۳:۱۱ ۲۴ دی ۱۳۹۸
شمالطفابه فکرمردم سیل زده باش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۴ دی ۱۳۹۸
از قوه قضائیه درخواست می کنم که رسیدگی بشه تا نیروی نظامی ما را مقصر نکنند.
Iran (Islamic Republic of)
عماد
۱۲:۴۸ ۲۴ دی ۱۳۹۸
بله باید کم کاری های دولت هم برسی و نتیجه به مردم ابلاغ شود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۴۶ ۲۴ دی ۱۳۹۸
جناب رئیس جمهور چه کسی جز شما باید تمام پرواز ها را در آن شب که کشور در حالت جنگی بود را لغو می کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۴ دی ۱۳۹۸
من یک سپاهی ام
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۱۲:۳۱ ۲۴ دی ۱۳۹۸
خواست خدا بوده که ما در این شرایط انگلیس رو بهتر بشناسیم و اون رو جزء دشمنان خودمان بدانیم مگر غیر این است که دشمن هنگام فتنه انگیزی حضور دارد پس حالا که ما چهره واقعی انگلیس رو شناختیم باید کشور را از تمام عناصر ان خالی کنیم هر چه زود تر سفیر انگلیس را اخراج کنید وگرنه مسئولیتتان را خوب انجام ندادید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۴ دی ۱۳۹۸
ریاست محترم جمهور ای کاش حادثه گرانی بنزین هم بررسی شود در این حادثه هم ما کم کشته ندادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۴ دی ۱۳۹۸
لطفا برای بی لیاقتی در مدیریت مناطق محروم هم پرونده تشکیل بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۴ دی ۱۳۹۸
قوه قضاییه لطفا به پرونده سو مدیریت در کرما ن و کشته شدن 56 نفر هم وارد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۴ دی ۱۳۹۸
میگم قوه قضاییه بیزحمت در FATF هم ورود کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۴ دی ۱۳۹۸
چرا شما دنبال وظیفه خود ، رسیدگی به مشکلات مردم مظلوم سیستان و بلوچستان نیستین مگه سپاهیان عزیز وظیفه دارند وظیفه شماست آقای روحانی وظیفه شما....
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۲:۱۳ ۲۴ دی ۱۳۹۸
قوه قضاییه و جناب رئیسی محترم لطفا در مسئله گرانی در اختلاس در بنزین ، در خون ریخته شده سرلشکر بابائی در برجام مسخره هم ورود کن داریم زیر این همه فشار له میشیم
تایید کن لطفا
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۲:۱۲ ۲۴ دی ۱۳۹۸
انصافا به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی، چقدر خودتو مقصر میدونی؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۲:۰۶ ۲۴ دی ۱۳۹۸
بله درست است برای پرونده حسین فریدون و برادر جهانگیری هم باید دادگاه ویژه تشکیل شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۴ دی ۱۳۹۸
باز این بندگان خدا مسئولیت قبول کردن غذر خواهی کردن،مثل بعضیا نگفتن منم خودم صبح فهمیدم،چقدر خسارت مالی وجانی به کشور وارد کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۴ دی ۱۳۹۸
ای کاش شما مسئولین هم انقلابی وهم یکمی غیرت مثل سپاه داشتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۴ دی ۱۳۹۸
خدا رحمت کند شهید عباس بابایی را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۴ دی ۱۳۹۸
خدا رحمت کند سردار سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۵۱ ۲۴ دی ۱۳۹۸
تنها کسانی که در سیل چهار متری کمک حال مردم مظلوم سیستان و بلوچستان شدند بسیج و همین سپاهیست.

بروید به کمک م دم سیل زده بشتابین ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۴ دی ۱۳۹۸
در صورتی که وظیفه قانونی دولت تدبیر و امید. با اون تدابیرش فقط جامعه را نا امید میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۴ دی ۱۳۹۸
نیروهای ارتش وهلال احمر هم بودن یه کم انصاف داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۱:۴۸ ۲۴ دی ۱۳۹۸
ای کاش زودتر می دونستی قوه قضائیه هم هست تا به حادثه قطار تبریز_مشهد و اختلاس ها و... رسیدگی کند .
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۴۷ ۲۴ دی ۱۳۹۸
مردم سیستان و بلوچستان در ۴ متر سیل گرفتارند دریغ از سرکشی دولت دریغ از کمک دولت دریغ از همدردی دولت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۴ دی ۱۳۹۸
همونطور که سردار حاجی زاده مردانه به عهده گرفت یک مرد دیگر هم بیاید و عدم لغو پروازها را مردانه به عهده بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۴ دی ۱۳۹۸
این خوبه که به این خطا رسیدگی بشه و چه خوبتر که با همین صراحت خواستار رسیدگی
به امید روزی که همه ی مسئولین خود را پاسخگو بدانند و همانند سپاه مسئولیت خود را بپذیرند
Iran (Islamic Republic of)
علی شهبازی
۱۱:۳۷ ۲۴ دی ۱۳۹۸
سپاه انقلاب اسلامی تنها سازمان بی عیب نقص ایران و جهان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۴ دی ۱۳۹۸
دوساله داریم از گرانی خفه میشیم خواهشا قوه قضائیه ورود کنه
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۱:۳۱ ۲۴ دی ۱۳۹۸
قوه قضائیه در مبارزه با فساد خوب عمل کرده است لطفا با همکاری اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات ریشه نفوذی ها را از بالا تا پایین بزنید.
United States of America
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۴ دی ۱۳۹۸
از شما هم باید برای وضعیت اقتصادی و گرانی بازخواست و پرونده ویژه ای در دادگاه تشکیل شود
Netherlands
.
۱۱:۵۸ ۲۴ دی ۱۳۹۸
دقیقا ذوست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۴ دی ۱۳۹۸
چرا پروازها را لغو نکرده بودید؟!...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۴ دی ۱۳۹۸
تو خواب ناز تشریف داشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۴ دی ۱۳۹۸
من از قوه قضاییه محترم خواستارم در مسئله بنزین پیگیر باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۴ دی ۱۳۹۸
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۱:۱۵ ۲۴ دی ۱۳۹۸
پروازها را چرا لغو نکردی؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۱:۱۴ ۲۴ دی ۱۳۹۸
درست ميگه
اول بايد بازخواست از شوراي امنيت ملي شروع شود كه چرا دستور لغئ پروازهاي خارجي را صادر نكرده است و .....
آخرین اخبار