یادبود شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی در دانشگاه تهران/

از تهران به اوکراین؛ پروازی به مقصد آسمان

در پی سانحه سقوط دلخراش هواپیمای اوکراینی، مراسم یادبود جان‌باختگان این سانحه با حضور برخی از مسئولان کشوری و خانواده شهدا در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر صالحه، برادر شهید محمد صالحه در مراسم یادبود جان‌باختگان سانحه هواپیمای اوکراینی در دانشگاه تهران  اظهار کرد:  محمد در تورنتو مدیریت محفل انس با قرآن را بر عهده داشت. آنجا با توجه به شرایط خاصی که دارد، کار‌های دینی بسیار سخت انجام می‌داد. او توانسته بود مدیریت این محفل را بر عهده بگیرد و قبل از رفتنش هماهنگی‌های جلسات قرآن را انجام دهد.

او افزود: شهادت لیاقت می‌خواهد، شاید اگر این اتفاق نمی‌افتاد به شخصیت محمد هم پی نمی‌بردیم.

برادر شهید محمد صالحه ادامه داد: محمد در روز آخری که می‌خواست از پیش ما برود، ما او را به حضرت زهرا (س) سپردیم و انشاءالله حضرت زهرا (س) خودشان دست محمد را بگیرند و شاید با این اتفاق بتوانیم کمی از سختی‌های اهل بیت را حفظ کنیم. 

او درباره اعتراضات اخیر گفت: اگر این افراد ناراحت هستند چرا به ما سر نمی‌زنند و فقط شلوغ می‌کنند؟. اصلا نمی‌خواهم رهبرمان را ناراحت و نگران ببینم.

صالحه ادامه داد: خیلی‌ها می‌گفتند؛ "محمد برای مهاجرت به کانادا رفته" در صورتی که او برای ادامه تحصیل مقطع دکتری به تورنتو رفته بود. او دوست داشت که هر چه زودتر دوره ۳ ساله دکتری به پایان برسد و به کشور بازگردد و به مردم خدمت کند.

برادر شهید صالحه تأکید کرد: محمد حتی قصد گذراندن مقطع دکتری در کشور داشت، اما با سختی‌ها و سنگ اندازی‌هایی که برایش ایجاد کردند قادر به ادامه تحصیل در کشور نبود و مجبور به سفر به کانادا شد.

اصل جنایت توسط آمریکا رقم خورده است

مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها  گفت: جریان دانشجویی داغدار اصلی سقوط هواپیمای اوکراینی است. جمعی از عزیزان خوب فارغ التحصیل دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌های کشور در این سانحه به شهادت رسیدند در سانحه‌ای که ما آن را یک جنایت آمریکا می‌دانیم.

او افزود: در فضایی امنیتی ناشی از تهدید آمریکا به واسطه ترور ناجوانمردانه‌ای که انجام داده بود، مدافعان وطن دچار اشتباه شده و هواپیمای مسافربری را هدف گرفتند.

هدف ما از برگزاری مراسم یادبود جداسازی خط عزا از آشوب است

علی طلوعی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در مراسم یادبود شهدای سانحه هوایی اخیر در خصوص برگزاری این مراسم گفت: این مراسم، مراسم یادبود شهدای حادثه سقوط هواپیمای ۷۵۲ است که چهارشنبه هفته گذشته متاسفانه به شهادت رسیدند.

طلوعی هدف از برگزاری این مراسم را در ابتدا عرض تسلیت و همدردی با خانواده‌های داغ‌دیده عنوان کرد و گفت: ما می‌خواهیم با برگزاری این مراسم خط عزا را از خط آشوب و فرصت طلب‌هایی که قصد دارند از خون شهدا سوء استفاده کنند، جدا کنیم و نشان دهیم که جامعه دانشگاهی کسانی هستند که برای عزاداری می‌آیند نه کسانی که کف می‌زنند و شعار‌های ضدنظام می‌دهند.

شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی

معترضان به دنبال همدردی نبودند

حجت‌الاسلام محمدمهدی کرمی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه تهران نیز اظهار کرد: این مجلس برای یادبود جان باختگان سانحه هوایی برگزار شده است. 

او ضمن عذرخواهی به دلیل تاخیر در برگزاری مراسم یادبود برای شهدای این سانحه گفت:  البته ما قبل از این مراسم،  خدمت برخی از خانواده‌ها رسیده ایم و در حال حاضر در جمع امروز ما، خانواده‌های داغدار هستند. انشاءالله این قیام را به همه دنیا مخابره می‌کنیم.
 
نماینده رهبری در دانشگاه تهران  تصریح کرد: دانشگاه‌ها، دانشجویان و استادان ما بیدار هستند و می‌دانند که اعتراضات اخیر و رفتارهای ناهنجار برخی افراد نه برای همدردی،  بلکه برای مقاصد سیاسی صورت گرفته است. 

حجت الاسلام کرمی در پایان گفت: امیدواریم با خانواده‌های داغدار این عزیزان ارتباط داشته باشیم و بتوانیم بخشی از مصیبت وارده به آنها را جبران کنیم.
بیشتر بخوانید: بیانیه جنبش استادی دانشگاه‌های تهران در دفاع از مدافعان وطن

در این مراسم  دانشجویان انقلابی دانشگاه تهران در محکومیت فتنه‌های اخیر، شعار دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۳ ۲۵ دی ۱۳۹۸
تمام این ماجراها زیر سر نفوذیهای داخلی است مطمئن باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۴ دی ۱۳۹۸
عامل اصلی سقوط هواپیما کشور قطر است ودر سفری غیر منتظره به تهران غرامت هواپیما وسرنشینانش را به طور کامل پرداخت کردند ورفتند
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۱:۴۵ ۲۴ دی ۱۳۹۸
حادثه هواپیمای مسافربری اوکراین را به تمام خانواده‌های داغ دید تسلیت عرض می کنم .
Germany
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۴ دی ۱۳۹۸
عجیبه هیچ جا خبری از کسانی که در کرمان جانشان را از دست دادند نیست نه تسلیت نه شهادتی نه غرامتی گناهشون این بود که یک تابعیتی بودند اون هم ایرانی !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۲۴ دی ۱۳۹۸
درود بر خانواده داغدار این شهدای عزیز. برادر اینا که ریختن تو خیابون و اعتراض می کنند آدمای فرصت طلب بی غمی هستند اصلا ذره‌ای به فکر خونواده ای داغدار نیستند خرابکارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۴ دی ۱۳۹۸
اگر من هم جای اپراتور موشکی بودم وچون ما از چند ساعت قبلش وارد وضعیت جنگی شده بودیم من به انچه در رادار میدیدم شلیک میکردم ونیروی زمینی به وظیفه خود عمل کرده است و ما تشکر میکنیم بخاطر انهدام صحیح ولی مشکل چه بود
1از وقتی وارد وضعیت شدیم کشورباید اعلام پرواز ممنون میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۴ دی ۱۳۹۸
چرا صدا و سیما بی چون و چرا اطلاعت می ده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۴ دی ۱۳۹۸
اصل جنایت کار امریکا بود؟سیستم موشک (طبق فرموده سردار) شلیک دستی بوده.موشک اول رو زدن و سی ثانیه بعد موشک دوم.تنها حالتی که میشه گفت کار امریکا بوده اینه که اون کسی که ماشه رو کشیده یا دستور حمله داده امریکایی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۴ دی ۱۳۹۸
توییت رئیس جمهور قبل از حادثه موشک بررسی و تحلیل کنید
آخرین اخبار