تولید ۶۰۰ هزار تُن گوجه‌فرنگی در خراسان رضوی/ ظرفیت های فراوان سرمایه گذاری در مرز دوغارون

مدیر کل تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: امسال ۶۰۰ هزار تُن گوجه‌فرنگی در این استان تولید شده است.

تولید ۶۰۰ هزار تُن گوجه‌فرنگی در خراسان رضوی به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ایرج ناصری‌مقدم مدیر کل تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: کشاورزان امسال در خراسان رضوی و سایر استان‌های کشور با فرآیند تولید بالای گوجه‌فرنگی و کاهش قیمت مواجه شدند و سازمان تعاون روستایی با تدابیر صورت گرفته اقدام به طرح خرید حمایتی از این محصول کردند تا از ضرر کشاورزان جلوگیری کنند.

او با اشاره به تولید ۶۰۰ هزار تُن گوجه‌فرنگی در خراسان رضوی ادامه داد: از این مقدار تاکنون ۴۱ هزار تُن گوجه‌فرنگی خریداری شده و پس از تبدیل شدن به رُب در ۲ کارخانه جهت عرضه به بازار نگهداری می‌شود.

مدیر کل تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: در طرح حمایتی خرید این محصول تاکنون ۷۰ درصد مبلغ توافقی به کشاورزان پرداخت و مابقی به زودی پرداخت خواهد شد.

مدیر کل تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: تعاون روستایی خراسان رضوی به منظور اهداف اقتصادی و با توجه به ظرفیت منطقه آزاد تجاری و مرز دوغارون آماده ایجاد بارانداز محصولات کشاورزی در شهرستان مرزی تایباد است.

ناصری‌مقدم افزود: دوغارون دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری به‌ویژه در بخش کشاورزی و سرمایه گذاری برای صنایع وابسته است و با توجه به ظرفیت مرز دوغارون و تبدیل منطقه ویژه اقتصادی به منطقه آزاد تجاری، سازمان تعاون روستایی آمادگی کامل جهت ایجاد بارانداز تخصصی با همکاری بخش کشاورزی را دارد.

او با اعلام فعالیت ۶۷۱ تعاونی در خراسان رضوی ادامه داد: از این تعداد ۴۰ تعاونی مربوط به فعالیت‌های بانوان است که برخی از آن‌ها غیر فعال می‌باشد و با تمهیدات انجام شده از سوی سازمان، اقدامات لازم جهت راه‌اندازی مجدد در دست اجرا است.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.