المسیره: نگرانی رژیم‌های سعودی و اماراتی از برتری نظامی ایران در مقابل سردرگمی آمریکا

المسیره گزارش داد حمله موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق رژیم‌های سعودی و اماراتی را نگران کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، گزینه‌های محدودی پیش روی ریاض و ابوظبی در یمن وجود دارد و ناتوانی واشنگتن از محافظت از پایگاه‌های خود در عراق باعث نگرانی رژیم‌های سعودی و اماراتی و ترس آن‌ها از حملات منحصر به فرد از یمن شده است.

گزارشگر این شبکه در گزارشی گفت ده‌ها پایگاه آمریکا در منطقه در برابر موشک‌های بالستیک ایران آسیب پذیر شده اند. حمله منحصر به فرد به پایگاه عین الاسد در غرب عراق این موضوع را ثابت کرد. برتری نظامی ایران در مقابل ناتوانی و سردرگمی آمریکا بر همه هم پیمانان و ابزار‌های واشنگتن در منطقه تاثیر گذاشته است.

در ادامه گزارش بخشی از سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان پخش شد که گفت حمله موشکی به عین‌الاسد در عراق انجام شد، اما رژیم صهیونیستی عزا گرفت.

گزارشگر افزود: تنها تل آویو عزا نگرفت بلکه به ریاض و ابوظبی نیز رسید. رژیم‌های سعودی و اماراتی همان دغدغه‌ای را دارند که بر اسرائیلی‌ها حاکم شده است. رژیم‌های سعودی و اماراتی علاوه بر این در جنگ نامحدودی با یمن به سر می‌برند. بن سلمان و بن زاید همواره روی قدرت نظامی آمریکا حساب باز کرده اند تا از آن‌ها حمایت کند، اما کسی که از محافظت از خود عاجز و ناتوان است نمی‌تواند از دیگران محافظت کند. در پی حمله اخیر این پیام به گوش آن‌ها رسید و نگرانی و دغدغه آن‌ها افزایش یافت و رژیم‌های سعودی و اماراتی وارد محاسبات سرنوشت سازی شدند و آن‌ها این سوال را مطرح می‌کنند که آیا بار دیگر می‌توان روی آمریکا و قدرت آن حساب باز کرد؟ پاسخ این سوال قطعا اطمینان بخش نیست. به همین علت هشدار رهبر انقلاب یمن (عبدالملک بدرالدین دبیر کل جنبش انصارالله یمن) در سخنرانی اخیر خود، عربستان و امارات را در برابر گزینه‌های روشن و محدودی قرار داد.

عبدالملک بدرالدین گفت امیدواریم رژیم‌های سعودی و اماراتی درس عبرت بگیرند و در محاسبات خود بازنگری کنند. اگر این دو رژیم به نقش منفی خود و تجاوز علیه ما و دیگران ادامه دهند، چه بسا تحولات بزرگی در آینده رخ دهد و چه بسا تاثیرات آن‌ها بر این دو رژیم بسیار منفی باشد.

گزارشگر در ادامه گزارش گفت: مجالی برای بازی با زمان نیست. پیام رهبر انقلاب یمن (عبدالملک بدرالدین) برون رفتی برای ریاض و ابوظبی به شمار می‌رود. اگر آن‌ها به سرعت این پیام را دریافت نکنند با مواجه شدن با حملات منحصر به فرد در برابر آزمون قرار می‌گیرند و قبلا این سخنان عملی شده است آن هم زمانی که تاسیسات عربستان در خریص و بقیق هدف قرار گرفت. این در حالی است که یمن امروز قدرت بیشتر و تجربیاتی دارد که در سال‌های گذشته کسب کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
منتظر هستیم پوزه ی عربستان و امارات به زودی به خاک مالیده شود.راستی چرا اربابتان امریکا هیچ غلطی در برابر ایران نکرد.
حیف این همه نفتی که خدا به شما مفت خور های بی خاصیت داده.
آخرین اخبار