معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام:

خیران بازوان توانمند بهزیستی هستند

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام گفت: خیران بازوان توانمند خانواده بهزیستی هستند.

خیران بازوان توانمند خانواده بهزیستی هستند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،معروف بسطامی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام در نشست مشارکت‌های مردمی، خیران را بازوان توانمند خانواده استان دانست و گفت: با ساماندهی و تشریح وظایف خیران در استان می‌توان گامی بلند در جهت افزایش مشارکت در حوزه کمک به مددجویان بهزیستی برداشت.

او نحوه جمع آوری کمک‌های مردمی را از اولویت‌های سازمان بهزیستی دانست و افزود: توسعه و ترویج فرهنگ کمک و همدلی در جامعه از مهمترین مواردی است که باید رسانه‌های استان از جمله صداوسیما برای آن برنامه ریزی کنند.

بسطامی جلب اعتماد و رضایت خیران در افزایش سطح مشارکت را مهم برشمرد و اظهار کرد: با شفاف سازی نحوه هزینه کمک رسانی و آثار آن برای مردم می توان شاهد افزایش خیران و مشارکت بیشتر این عزیزان بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام  به اهمیت حفظ شان مددجویان اشاره و اظهار کرد: می‌بایست در کنار کمک‌های مالی در جهت کمک‌های معنوی و حفظ جایگاه مددجویان اقدام کرد.

او نقش آموزش و پرورش، حج و اوقاف، شهرداری‌ها و سازمان‌های مردم نهاد را درجهت جمع آوری کمک‌های مردمی پررنگ برشمرد و اظهار کرد: می‌بایست تمامی دستگاه‌ها از جمله این سازمان‌ها دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های لازم را در جهت بالابردن مشارکت مردم ابلاغ نمایند.

بسطامی افزایش جامعه هدف سازمان بهزیستی و تورم را از مهمترین چالش‌های پیش روی بهزیستی دانست و افزود: با اولویت بندی نیاز‌ها از جمله تامین جهیزیه نوعروسان می‌توان به مددجویان این حوزه کمک کرد.

همتی مدیرکل بهزیستی استان ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه بیش از ۱۱ مرکز توانبخشی در استان در حال خدمت رسانی به معلولان و سالمندان هستند ادامه داد: ۱۰۰ کودک کار در استان ایلام شناسایی شده اند.

در استان این بیش از ۳۳ هزار نفر مددجوی سازمان بهزیستی هستند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.