معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم خبر داد؛

کاهش نرخ بیکاری در قم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم از کاهش نرخ بیکاری در قم با وجود مشکلات اقتصادی کشور خبر داد. .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مهرداد غضنفری،معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم  امروز در جلسه کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری قم با اشاره به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: جلسات این کارگروه به صورت منظم در روز‌های سه شنبه با حضور استاندار قم برگزار می‌شود و برگزاری این جلسات یک هفته در میان به صورت میدانی در واحد‌های تولیدی است.

او ادامه داد: بخش خصوصی حضور مستمری در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم دارد و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که از حداکثر اختیارات قانونی در این کارگروه استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: بانک‌های خصوصی حدود نیمی از منابع بانکی استان را در اختیار دارند، اما نقش کمی را در بخش تولید ایفا می‌کنند و بار در این بخش بر دوش بانک‌های دولتی است، نسبت بخش مصارف به منابع بخش بانکی استان قم به ۸۰ درصد رسید.

غضنفری تعطیلی حتی یک واحد صنفی را خط قرمز دانست و تصریح کرد: به دنبال تکمیل واحد‌های تولیدی در حال ساخت با پیشرفت ۶۰ درصد و احیای واحد‌های تولیدی راکد در استان قم هستیم.

او بیان کرد: نه تنها تثبیت اشتغال در استان قم صورت گرفت، بلکه شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان با وجود مشکلات اقتصادی کشور بودیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: بین ابلاغ دستورالعمل‌ها توسط بانک مرکزی به بانک‌ها تا اجرای این دستورالعمل‌ها مدت زیادی حتی تا یک سال به طول می‌کشد که باید این فاصله کاهش پیدا کند.

غضنفری با اشاره به توسعه صنعت استان قم اظهار کرد: ۶۵۳ جواز تاسیس در استان در سال جاری با پیش بینی سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صادر شد که نشان از رغبت به سرمایه گذاری در قم دارد، همچنین در این مدت ۷۰ فقره پروانه بهره برداری با ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده در استان صادر شد.

او عنوان کرد: استان قم در حوزه پرداخت تسهیلات رونق تولید در بخش صنعت رتبه تک رقمی را در کشور دارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.