برنامه ریزی برای کاهش ۲۵ درصدی مرگ و میر

فرماندار کرمانشاه گفت: برای ارتقای شاخص‌های سلامت به "آموزش" اقشار مختلف جامعه نیاز داریم.

دیابت به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فضل الله رنجبر امروز (۲۴ دی) در مجمع سلامت شهرستان کرمانشاه، از سلامت و امنیت به عنوان دو نعمت بزرگ در زندگی انسان یاد کرد و گفت: باید ضریب مشارکت مردم را در برنامه‌های سلامت‌محور بالا ببریم هرچه در حوزه سلامتی کار کنیم، سرمایه گذاری است و سود آن را در آینده خواهیم برد.

فرماندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه هرچه سطح مداخله را در موضوع سلامت بالا ببریم می‌توانیم در جهت ارتقای سلامت جامعه گام‌های مفیدتری برداریم، گفت: برای بالا بردن سطح سلامت جامعه همه مردم باید پای کار باشند.

او با بیان اینکه برای ارتقای شاخص‌های سلامت به "آموزش" نیاز داریم، گفت: باید با آموزش مستمر اقشار مختلف جامعه از دانشجویان و دانش‌آموزان گرفته تا کارمندان و دیگر اقشار جامعه برای بالا بردن شاخص‌های سلامت تلاش کنیم.

علیرضا طلوعی رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از چاقی، فشار خون بالا، کلسترول و قند خون به عنوان چهار خطری یاد کرد که سلامت جامعه را تهدید می‌کند و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید تا سال ۱۴۰۴ میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌ها به میزان ۲۵ درصد کاهش پیدا کند که این هدف گذاری جز با تغییر سبک زندگی و استفاده از روش‌های خودمراقبتی محقق نخواهد شد.


انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار