تامین مسکن و ایجاد اشتغال دونیاز ضروری مددجویان کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: مهم‌ترین خدمت کمیته امداد در بخش مسکن و اشتغال به‌عنوان دو نیاز ضروری نیازمندان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد رسول شیخی زاده، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در جلسه با شورای شهر موچش گفت: مهم‌ترین نیاز و خدمت کمیته امداد در بخش مسکن و اشتغال به‌عنوان دو نیاز ضروری نیازمندان است.

او افزود: بر اساس شرایطی که فراهم‌شده و طبق تفاهم‌نامه این نهاد و مجموعه استانداری و بنیاد مسکن قرار است دو هزار واحد مسکن شهری و یک هزار واحد روستایی برای نیازمندان و با اولویت مددجویان کمیته امداد ساخته شود.

شیخی زاده تصریح کرد: لازم است قبل از ابلاغ تفاهم‌نامه و تأمین اعتبار، کمیته تسهیل گری با مسئولیت فرمانداری در شهر‌ها و بخشداری در روستا‌ها و با عضویت کمیته امداد، شهرداری و شورای شهر، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن تشکیل و مقدمه اجرای این تفاهم‌نامه فراهم شود.

او ادامه داد: با توجه به محدودیت زمین در شهر‌ها برای اختصاص و تأمین زمین برای ساخت مسکن مددجویان شهری به‌خصوص در شهر‌های بزرگ با مشکل مواجه هستم و در این زمینه به همکاری شهرداری و شورای شهر‌ها نیاز است.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان بابیان اینکه وظیفه ساخت مسکن بر اساس این تفاهم‌نامه بر عهده استانداری است و بخش قابل‌توجهی از بودجه موردنیاز توسط سازمان برنامه و بودجه تأمین می‌شود، گفت: در صورت نیاز مددجویان می‌توانند از تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه ساخت مسکن این نهاد نیز استفاده کنند.

او افزود: مددجویان روستایی که تمایل به ساخت و مقاوم سازی مسکن خود را دارند می‌توانند از طریق بنیاد مسکن با معرفی کمیته امداد از تسهیلات (۴۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه و ۲۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض) بهره‌مند شوند.

شیخی زاده گفت: بعد از ساخت مسکن بر اساس قانون، دستگاه‌های خدمات رسان نیز وظیفه‌دارند انشعابات و خدمات رایگان برای مسکن مددجویان کمیته امداد ارائه دهند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.