استاندار:

رسیدگی به نیاز‌های سیل‌زدگان سیستان وبلوچستان ضروری است

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: رسیدگی به نیاز‌های اساسی سیل‌زدگان جنوب این استان بویژه شهرستان‌های چابهار و کنارک ضروری است و تمامی دستگاه‌های اجرایی باید برای کمک به مردم و کاهش درد و رنج آنان بسیج شوند.

رسیدگی به نیاز‌های سیل‌زدگان سیستان وبلوچستان ضروری استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان وبلوچستان در شورای اداری سیستان وبلوچستان که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو در چابهار برگزار شد اظهار داشت: تخصیص ویژه اعتبارات برای حل مشکلات روستا‌ها و پیگیری مسائل مهم سیلزدگان از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر است.

او بیان کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، تخصیص به موقع اعتبارات و کاهش مشکلات و تامین زیرساخت‌ها از خواسته‌های بحق مردم این منطقه است.

استاندار سیستان و بلوچستان از مسوولان کشوری خواست تا توجه بیشتری به رفع مشکلات سیلزدگان داشته باشند.

رییس اورژانس کشور نیز گفت: تعداد سه بالگرد برای جابجایی بیماران به جنوب سیستان وبلوچستان اختصاص یافته و تعداد پزشکان و کادر بهداشتی درمانی نیز افزایش پیدا کرده است.

پیر حسین کولیوند افزود: از بسیاری از روستا‌های سیلزده سیستان و بلوچستان بازدید کردیم که بیشتر مشکلات آن‌ها نبود موادغذایی و لوازم ضروری زندگی بود که باید تامین تا مردم دچار بیماری نشوند.

او  بیان کرد: دام‌های تلف شده و عدم دفن آن‌ها مردم سیلزده را با بیماری و مشکلات جدی مواجه می‌کند.

رییس اورژانس کشور بر خدمات رسانی بیشتر به سیلزدگان تاکید کرد و گفت: مراقبت‌های بهداشتی و درمانی به خوبی در منطقه در حال انجام است و امیدواریم مسوولان با حضور به موقع موارد را پیگیری کنند.

مدیرعامل منطقه آزادچابهار نیز با قدردانی از تلاش‌های مسوولان و حضور آنان در مناطق سیلزده این شهرستان اظهار داشت: نیاز است تا مشکلات مردم سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان هر چه سریعتر حل شود.

عبدالرحیم کردی افزود: منطقه آزاد چابهار در راستای سند توسعه محور شرق راه اندازی شده و پروژه‌های بزرگی نظیر توسعه بندر، فرودگاه بین المللی، راه آهن چابهار به سرخس و فولاد و پتروشیمی تعریف و هم اینک اجرایی شده‌اند.

او  بیان کرد: کشور‌های همجوار و بزرگ دنیا به دنبال متصل شدن به یکدیگر و رسیدن به بازار‌های هدف هستند و چابهار نقطه تلاقی همه‌ی کشور‌های منطقه است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: هم‌اینک ۲۳۰ میلیارد تومان پروژه در این شهرستان در حال اجراست.

او  تصریح کرد: توسعه منطقه آزادچابهار در سال‌های گذشته مطرح، اما عملی نشده و خیلی خوشحالیم که طرح توسعه این منطقه هم‌اینک به تصویب مجس شورای اسلامی رسیده است.

کردی گفت: سندتوسعه محور شرق از ظرفیت‌های مهم توسعه ملی است و باید این سند با پیوست ملی و بین المللی احیا شود.

نماینده، ولی فقیه در سیستان وبلوچستان و امام جمعه زاهدان نیز اظهار داشت: رسیدگی به آسیب دیدگان سیل و تامین امکانات موردنیاز توسط مسوولان تسریع شود.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی بیان کرد: مسوولان بویژه رهبر معظم انقلاب توجه ویژه‌ای به این استان دارند.

او  بیان کرد: از مناطق مختلف سیلزده سیستان و بلوچستان بازدید و در جریان مشکلات قرار گرفتیم و درخواست داریم به مشکلات سیل زدگان توجه بیشتری شود.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان نیز اظهار داشت: پیشگیری از حوادث سیل از ضرورت‌هاست و باید قبل از هر چیز در مناطق دشتیاری و سایر روستا‌های شهرستان چابهار اقدامات لازم انجام شود.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی گفت: کار کارشناسی در بحث ساخت جاده‌ها، مدارس دولتی، خانه‌های بنیاد مسکن و مددجویان انجام نشده و حتی از خانه‌های خشتی گلی اهالی دشتیاری بیشتر آسیب دیده‌اند.

او ادامه داد: چابهار و منطقه دشتیاری بیشترین اراضی کشاورزی حاصلخیز سیستان و بلوچستان را دارند که در صورت توجه و تامین آب بهترین محصولات را می‌توان برداشت و هزاران شغل ایجاد کرد.

امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان ادامه داد: امیدواریم هر چه سریعتر به مسائل و مشکلات سیل زدگان جنوب سیستان وبلوچستان بویژه چابهار و کنارک رسیدگی شود.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از همه‌ی مسوولان محلی، استانی و کشوری برای رسیدگی به مشکلات مردم بویژه سیلزدگان قدردانی می‌شود.

عبدالغقور ایران نژاد افزود: مردم این منطقه شغل اندک کشاورزی و دامداری را داشته‌اند و هم‌اینک با سیل اخیر کشاورزی و دامپروری آنان نابود شده است.

او  بیان کرد: پروژه‌های نیمه تمام راه، آب، تلفن و اینترنت در چابهار نیاز است هر چه سریعتر تکمیل شوند.

معاون بازسازی بنیادمسکن کشور نیز اظهار داشت: برای بازسازی خانه‌های مسکونی در نقاط سیلزده آمادگی داریم و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

عزیزالله مهدیان افزود: تمام خانه‌های غیراستاندارد باید به خانه مناسب تبدیل شوند و امیدواریم مسکن مردم روستایی مقاوم شود.

او  بیان کرد: ۱۱ هزار واحد مسکونی در سیستان وبلوچستان در حال ساخت است که تاکید ما بر تکمیل هر چه سریعتر آین واحدهاست.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار