پنج روز از سیل سیستان و بلوچستان گذشت/ امدادرسانی به بیش از ۳۹ هزار نفر آسیب‌دیده از سیل/نیاز مبرم به گروه های خونی در مناطق سیل زده

آخرین وضعیت سیستان و بلوچستان پس از سیل ویرانگر اخیر در پنجمین روز را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، بارندگی‌های سیل‌آسای چند روز گذشته در جنوب استان سیستان و بلوچستان موجب طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن سیلاب و خسارت‌های فروان به زیرساخت‌ها و منازل مردم شده که طبق نظر مسئولان و کارشناسان جبران آن نیازمند عزم و اراده ملی است.

طبق آخرین آمار براثر بارندگی چند روز اخیر در سیستان و بلوچستان سیلاب ۵۰۰ محور روستایی را در این استان مسدود کرد که با تلاش‌های صورت گرفته بخشی از ارتباط تاکنون برقرارشده ولی حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ روستا همچنان در محاصره سیل قرار دارند.

همچنین طبق برآوردهای اولیه تاکنون به بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان براثر سیلاب خسارت واردشده، راه ارتباطی ۱۲۵ روستای حاشیه تفتان و میرجاوه نیز براثر طغیان رودخانه‌های فصلی و بارش برف مسدود شده، برق ۱۲۰ روستا قطع‌شده و آب آشامیدنی ۲۲۴ روستای سیل‌زده این استان همچنان قطع است.

علاوه بر این‌ها آمار اولیه حاکی از حجم بالای خسارت سیل در بخش‌های مختلف ازجمله کشاورزی، زیرساخت‌های روستایی و ارتباطات رادیویی است اما جدای از همه این موارد در حال حاضر نیروهای امدادی ازنظر اقلام امدادی و زیستی با مشکل مواجه هستند و لازم است تا دستگاه‌های امدادی کشوری به حوزه استان سیستان و بلوچستان کمک کنند.

به دنبال پیام و تأکید رهبر معظم انقلاب، فرمانده کل سپاه پاسداران و رئیس مجلس شورای اسلامی هم راهی مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان شدند.

روز سه‌شنبه در شورای اداری سیستان وبلوچستان که با حضور وزیر نیرو در چابهار برگزار شد اظهار داشت: پیشگیری از خسارت‌ها از ضرورت‌های مهم بوده که نیاز است کارشناسان از حوادث گوناگون درس گرفته و با استفاده از دانش محلی و بومی از تخریب زیرساخت‌ها جلوگیری و دامنه خسارت‌ها را کمتر کنند.

او افزود: در بازدید از مناطق سیل زده دریافتیم که رودخانه‌ها عمیق نبوده و متناسب با جغرافیای سیستان و بلوچستان باید مسوولان اقدامات را برای پیشگیری از خسارت‌های سیل انجام دهند تا همیشه با مشکل روبرو نباشیم.

 

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران کشور گفت: بازسازی مناطق سیلزده در اولویت مسئولان باشد و همه آمادگی لازم را داشته باشند.

بازسازی مناطق سیلزده در اولویت مسئولان باشد

۴ سال پیش

معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: صدور پیام رهبر معظم انقلاب برای تسریع در امدادرسانی به سیلزدگان سبب تحرک و شتاب توسط دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های خدمات رسان به مردم سیلزده این شهرستان شد.

پنج روز از سیل سیستان و بلوچستان گذشت/ امدادرسانی به بیش از ۳۹ هزار نفر آسیب‌دیده از سیل/نیاز مبرم به گروه های خونی در مناطق سیل زده

۴ سال پیش

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برآورد‌های اولیه سیلاب هفته جاری تاکنون افزون بر ۲ هزار و ۸۷۸ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف این استان خسارت وارد کرده است.

خسارت اولیه سیل در سیستان و بلوچستان

 

۴ سال پیش

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با فروکش آب در این مناطق نیروهای امدادرسان هلال احمر، ارتش، سپاه و نیروهای مردمی در حال رفع مشکلات سیل‌زدگان و رسیدگی به متاثران از این حادثه طبیعی هستند.

آب در مناطق سیل‌زده سیستان وبلوچستان فروکش کرده است

۴ سال پیش

کارگروه ویژه رسیدگی به فضا‌های آموزشی مناطق سیل‌زده در استان‌های جنوبی برای کمک به مدارس سیل‌زده در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان با حضور رییس سازمان نوسازی مدارس کشور تشکیل شد.

کارگروه ویژه رسیدگی به فضا‌های آموزشی مناطق سیل‌زده تشکیل شد

۴ سال پیش

مشاور معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از ۲۰۰ هزار نفر در استان سیستان و بلوچستان درگیر سیل هستند و خطر افزایش عقرب و مارگزیدگی و بیماری‌های تنفسی، پوستی و گوارشی بعد از فروکش سیل وجود دارد.

افزایش حیوان گزیدگی، بیماری‌های پوستی و گوارشی پس از فروکش سیل

۴ سال پیش

وزیر بهداشت گفت: هفت میلیارد تومانی به زیرساخت‌های سلامت در سیل استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

خسارت ۷ میلیارد تومانی به زیرساخت‌های سلامت

۴ سال پیش

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از عصر امروز با تشدید جریانات شمالی و وزش باد‌های سرد شمالی دمای هوای استان بین ۳ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد و یخبندان شبانه تشدید می‌شود.

 یخبندان شبانه در سیستان و بلوچستان تشدید می‌شود

۴ سال پیش

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هزار بسته ملزومات مواد غذایی و لوازم بهداشتی با تلاش خیران زاهدانی به شهر‌های سیل زده جنوب استان ارسال شد.

مناطق سیل زده در جنوب سیستان و بلوچستان

 

۴ سال پیش

مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: وضعیت ذخایر فرآورده‌های خونی به مرحله بحرانی رسیده که این وضعیت نگران‌ کننده است.

سیستان و بلوچستان به خون نیاز دارد

۴ سال پیش

فرماندار شهرستان نیکشهر از اعزام دومین بالگرد امدادی اورژانس برای امدادرسانی به مناطق سیل زده شهرستان نیکشهر خبرداد.

اعزام بالگرد

۴ سال پیش

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت:۱۳۰تن ذرت سیلو شده برای دامداران مناطق سیل زده جنوب استان درحال توزیع است.

دامداران مناطق سیل زده

۴ سال پیش

روحانی مستقر در روستای هودیان شهرستان دلگان گفت: سیلاب در روستا‌ها فروکش کرده، اما هوا بسیار سرد است و مردم مشکل پتو و وسایل گرمایشی دارند.

نیاز مبرم به وسایل گرمایشی در مناطق سیل زده

۴ سال پیش

حامد رئیسی عضو گروه جهادی خاتم الانبیاء مستقر در شهرستان نیکشهر گفت: مردم روستا‌های سیل‌زده بخش بنت نیازمند اقلام خوراکی و کمک رسانی هستند.

مردم روستا‌های سیل‌زده بخش بنت

 

۴ سال پیش

عضو گروه جهادی شهید مصطفی جنگی‌زهی گفت: با توجه به تخریب برخی منازل در روستا‌های شهرستان سرباز و نبود امکانات گرمایشی از جمله پتو، مردم نیاز به چادر برای اسکان موقت دارند.

نصب چادر در مناطق سیل زده

۴ سال پیش

فرمانده سپاه ایرانشهر گفت: پاسداران و بسیجیان این شهرستان ۵۰۰ میلیون ریال به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان کمک کردند.

سیلزدگان ایرانشهر

۴ سال پیش

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: گروه‌های جهادی دانشگاه آزاد استان در نقاط سیل زده در حال امداد رسانی و کمک به سیل زدگان هستند.

سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان

 

 

۴ سال پیش

عضو گروه جهادی عماریون مستقر در مهرستان گفت: روند خدمات رسانی به قوت در حال انجام است، اقلام خوراکی رسیده، اما مردم ساکن در روستا‌های سیلزده مهرستان نیازمند پتو و لباس گرم هستند.

مردم روستا‌های سیل‌زده مهرستان

 

۴ سال پیش

نمکی با حضور در مناطق سیل زده جنوب استان گفت: در سیل سیستان و بلوچستان هیچ مرگ ومیری ناشی از بیماری واگیردار نداشتیم.

سیل در سیستان و بلوچستان

 

۴ سال پیش

بخشدار بخش زرآباد گفت: به بخش کشاورزی و زیرساختی این بخش خسارت سنگین وارد شده و نیازمند توجه ویژه است.

بخش کشاورزی و زیرساختی «زرآباد» نیازمند توجه ویژه است

۴ سال پیش

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از برقراری بیمه بیکاری برای کارگران واحد‌های تولیدی آسیب دیده ناشی از سیلاب در این استان خبر داد.

 کارگران سیلزده سیستان و بلوچستان

۴ سال پیش

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی امام از نقاط سیلزده شهرستان کنارک بازدید کرد.

بازدید رئیس ستاد اجرایی امام از نقاط سیلزده کنارک

۴ سال پیش

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: تا کنون به تعداد ۳۹ هزار و۵۴۹ نفر در سیلاب اخیر توسط نیرو‌های هلال احمر استان امدادرسانی شدند.

امدادرسانی به افراد آسیب دیده از سیل

۴ سال پیش

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برآورد‌های اولیه خسارت سیلاب اخیر تاکنون هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های کشاورزی، شهری و راه‌های این استان خسارت وارد کرده است.

خسارت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی سیلاب به سیستان و بلوچستان

۴ سال پیش
همه مسیر‌های ارتباطی سیستان و بلوچستان بازگشایی شد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک با فروکش کردن آب و تلاش راهداران تمامی محور‌های اصلی و فرعی این استان باز و تردد در آن‌ها به صورت عادی در جریان است.

همه مسیر‌های ارتباطی سیستان و بلوچستان بازگشایی شد

۴ سال پیش

در بسته عکس امروز شاهد تصاویری از مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان هستید.

سیل در سیستان و بلوچستان به روایت تصویر

 

۴ سال پیش

مناتطق سیل زده در سیستان و بلوچستان


بیشتر بخوانید: آخرین جزییات خسارت های به جا مانده از سیل ویرانگر سیستان و بلوچستان در چهارمین روز/ضرورت تامین نیاز‌های فوری سیل زدگان/ آب آشامیدنی ۲۲۴ روستا قطع است


رسول خادم، کمیل قاسمی، حسن رحیمی و احسان لشکری از چهره‌ای شناخته شده ورزش کشور به کمک مردم سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان آمدند.

 

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۵ دی ۱۳۹۸
مسوولان وارد عمل شوند .
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۳:۵۳ ۲۵ دی ۱۳۹۸
سلام راه های مطمئن برای کمک به سیل زده ها رو میشه معرفی کنید؟ از چه کانال امنی میشه یهشون کمک کرد؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۳:۵۳ ۲۵ دی ۱۳۹۸
سلام و درود خدمت شما مخاطب گرامی

می توانید کمک های خود را از این طریق ارسال کنید.

رسول راشکی اقلام غذایی نظیر انواع کنسرو جات، خرما، برنج و روغن و اقلام زیستی نظیر پتو و موکت و اقلام گرمایشی مانند چراغ آترا را از مهمترین نیاز‌های سیل زدگان استان عنوان کرد.

او گفت: هموطنان گرامی می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود را به پایگاه‌های جمعیت هلال احمر استان و کمک نقدی خود را از طریق شماره گیری #۵۴*۱۱۲* و شماره حساب ۵۲۶۳۶۳۶۳۵۳ نزد بانک ملت شعبه امام علی (ع) بنام کمک‌های خیری جمعیت هلال احمر استان واریز کنند
آخرین اخبار