ثبت ۲۰ وقف جدید در استان اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل گفت: ۲۰ وقف جدید امسال در اردبیل به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل گفت: امسال ۲۰ وقف جدید در اردبیل ثبت شد که این رقم تا پایان سال افزایش خواهد یافت.

او افزود: ارتقای جریان بهره‌وری در موقوفات نیازمند همت و تلاش جهادی است که در این راستا اوقاف و امور خیریه اردبیل پروژه عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه زیادی  را در استان در دست اجرا دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل با بیان اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه موجب اشتغال‌زایی و افزایش بهره‌وری در امامزادگان و موقوفات می‌شود، گفت: افزایش بهره‌وری موقوفات یکی از سیاست‌های سازمان اوقاف به‌شمار می‌رود که به‌صورت جدی در اردبیل دنبال خواهد شد.

ستوده با اشاره به فرهنگ‌سازی برای ایجاد وقف‌های جدید در استان گفت: نیات این ۲۰ موقوفه در حوزه ‌ای قرآنی، فرهنگی، اجتماعی، احداث مسجد و حسینیه، خیریه و خدمات پزشکی و... بوده است.

او اهمیت ترویج فرهنگ وقف توسط رسانه‌ها را غیرقابل انکار دانست و تصریح کرد: فرهنگ‌سازی وقف توسط رسانه‌ها و پرداختن به نیازهای روز جامعه موجب ایجاد وقف‌های جدید متناسب با نیازهای روز می‌شود که در شرایط تحریم می‌توان از آن‌ها بهره‌گیری کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل بر ضرورت احیای موقوفات تاکید کرد و گفت: با برنامه‌ریزی در حوزه‌های ثبتی و اجاره‌ها به‌دنبال احیای موقوفات استان هستیم.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.