کاهش جرائم سایبری با ارتقای سواد رسانه‌ای جامعه

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: جرائم سایبری با ارتقاء سواد رسانه‌ای جامعه کاهش می‌یابد.

کاهش جرائم سایبری با ارتقاء سواد رسانه‌ای جامعهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سرهنگ امین یادگارنژاد، رییس پلیس فتا استان کرمان گفت: امروز فضای مجازی همانند فضای واقعی شده است به نحوی که اکثر جرائمی که ما در فضای واقعی جامعه داریم در فضای مجازی نیز شاهد آن هستیم و یا سر منشا جرائم در این فضا است.

او افزود:جرائمی که در فضای مجازی رخ می‌دهد بخشی در مسائل مالی و اقتصادی و بخشی ار آن هم در حوزه مسائل اخلاقی و معیشتی مردم است و متاسفانه قشر آسیب پذیر و قربانیان جرم هم معمولا از جوانان ما هستند که به دلیل عدم آگاهی کامل در این فضا متاسفانه مرتکب جرم یا آسیب می‌شوند.

یادگار نژاد گفت: در دنیای کنونی، فضای مجازی پناهگاهی پردردسر برای نوجوان و جوانان است و این در حالیست که با ورود به آن و نشان دادن روی خوش به آنان هزاران تهدید را در بر دارد.

او با تاکید بر ارتقاء سطح آگاهی و دانش جوانان و خانواده‌ها در حوزه فضای مجازی افزود:خدمات پلیس فتا به مردم عزیز از فرامین مقام معظم رهبری و با تدبیر فرمانده ناجا و برگرفته است و امیدواریم با همراهی مردم دراین حوزه گام‌های موثری در حوزه امنیت در فضای مجازی برداشته شود.

او عنوان کرد: فضای مجازی که می‌تواند با برنامه ریزی به بستری آموزشی و مفید تبدیل شود، با توجه به ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند زمینه ساز خطراتی در تمامی سطوح و ابعاد زندگی باشد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان تصریح کرد: فضای مجازی و اینترنت به رغم تمام کاربرد‌ها و کارکرد‌های مفید خود، آسیب‌های اجتماعی خاصی نیز دارد که نمی‌توان نسبت به آن بی تفاوت بود، زیرا تاثیر این آسیب‌ها به ویژه در نسل در حال رشد کشور حساس‌تر بوده و دقت بیشتری را می‌طلبد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار