شروع موج دوم آنفولانزا در گلستان/ شدت بیماری خفیف‌تر از موج نخست است

رییس مرکز بهداشت گلستان گفت: موج دوم آنفولانزا در استان از هفته گذشته آغاز شده است، اما به شدت موج اول نیست.

سراج الدین عارف نیا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان و رییس مرکز بهداشت استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   گفت: موج دوم بیماری آنفولانزا از هفته گذشته در گلستان شروع شده است و روزانه حدود ۳۰ نفر به علت ابتلا به این بیماری در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند.

او افزود: خوشبختانه بررسی‌ها و آزمایشات نشان می‌دهد موج دوم ابتلا به آنفولانزا نسبت به موج اول خفیف‌تر بوده و طی این مدت گزارش فوتی از این بیماری نداشته ایم.

عارف نیا بیان کرد: در ایام پیک موج نخست این بیماری بین ۳۰۰ تا ۳۶۰ نفر در طول هفته در بیمارستان‌های استان بررسی می‌شدند و از این تعداد ۲۲ نفر فوت شدند، اما با کاهش موج نخست تعداد افرادی که در بیمارستان‌ها بستری می‌شدند به ۴۰ الی ۵۰ نفر در هفته رسید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: آموزش‌های ما در حوزه اطلاع رسانی در رابطه با این موضوع همچنان ادامه دارد و از ظرفیت صدا و سیما، دیگر رسانه ها و همچنین فضای مجازی برای اطلاع رسانی بهتر بهره می‌بریم.

عارف نیا گفت: از مردم خواهش می‌کنیم در مکان‌هایی که تجمع افراد زیاد است حضور نداشته باشند و مدام بهداشت فردی را رعایت کنند.

او ادامه داد: با هماهنگی‌هایی که با مراکز بهداشت و آموزش پرورش شده است این اختیار به مدیران مدرسه داده شده تا چنانچه تعداد دانش آموزان مبتلا به آنفولانزا در یک کلاس زیاد شد مدرسه آن کلاس درس را تعطیل کند.
 
انتهای پیام/ق/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.