۱۲ درصد رواناب‌ها با اجرای عملیات آبخیزداری کنترل شد

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، از کنترل حدود ۱۲ درصد رواناب‌ها با اجرای عملیات آبخیزداری در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی محمد محمدی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای اجرای فعالیت های آبخیزداری، دو هزار و ۵۰۰ سازه سنگی ملاتی با حجم عملیات ۲۳۰ هزار مترمکعب و حجم مخزن ۷۰۰ هزار مترمکعب در استان ایجاد گردید.

او اضافه کرد: همچنین تعداد یکصد بندخاکی با حجم عملیات سه میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب و حجم مخزن ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب در استان احداث شد.

محمدی خاطرنشان کرد: با احداث سازه‌های سنگی ملاتی و بند‌های خاکی ذکرشده، حدود ۱۲ درصد رواناب‌ها در استان کنترل و ۱۳ میلیون مترمکعب آب در لایه‌های زمین نفوذ و ذخیره گردید.

او تصریح کرد: اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری در راستای تغذیه آبخوان، کنترل سیل، افزایش پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک در چهارمحال و بختیاری به اجرا درآمد.

به گقته محمدی؛ امسال عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در ۴۵ حوزه آبخیز با بیش از ۴۲۲ هزار هکتار مساحت، در استان اجرا شده است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.