مسئول طرح تحول اجتماعی سازمان تبلیعات اسلامی کشور خبر داد؛

فعالیت پایگاه‌های فرهنگی در مناطق حاشیه نشین کشور

پایگاه‌های فرهنگی در مناطق حاشیه نشین ۱۸ استان کشور فعال است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام مهدی روحی مسئول طرح تحول اجتماعی سازمان تبلیعات اسلامی کشور در حاشیه کارگاه آموزشی مدیران فرهنگی اجتماعی استان‌های شمالی کشور در نکا با اشاره به اینکه ۱۸ استان کشور، دارای پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی هستند گفت: تلاش برای کاهش آسیب‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی از اهداف مهم این طرح است.

او افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، یک هزار پایگاه فرهنگی در مناطق حاشیه نشین کشور برای کاهش آسیب‌های اجتماعی فعال می‌شود و اکنون این پایگاه‌ها در ۱۸ استان کشور فعال است.

حجت الاسلام روحی گفت: در کنار دوره آموزش مجازی، دوره‌های کارگاه‌های حضوری و منطقه‌ای؛ برای نخستین بار طلاب از سطح استان‌ها به استان مازندران دعوت شدند تا دوره آموزشی را بصورت عملی با حضور در مناطق کم برخوردار از رفاه اجتماعی تجربه کنند تا بعد از پایان دوره با خانواده در آن مناطق ساکن شوند.

مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در ادامه گفت: تا پایان امسال ۱۱۱ پایگاه اجتماعی فرهنگی دیگر در مابقی استان‌ها راه اندازی خواهد شد.

او افزود: در این پایگاه‌ها انواع دوره‌های مهارت آموزی زندگی اعتقادی فرهنگی که با مردم مرتبط باشد برگزار می‌شود.

حجت الاسلام روحی گفت: این طرح تلاش دارد تا با بهره مندی از روحانیون مستقر در مناطق آسیب پذیر با کمک مردم برای رفع مشکلات اقدام و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را کاهش دهد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار