کشف بیش از ۱۰۰ میلیارد کالای قاچاق در فارس/شناسایی مزاحم اینستاگرامی در فسا

مهم‌ترین حوادث امروز ۲۵ دی ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث امروز ۲۵ دی ماه سال ۹۸

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۲۵ دی ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید. 

۴۴۰ میلیون برداشت غیرمجاز به حساب صاحبش برگشت

با تلاش ماموران پلیس فتا مرودشت فردی که ۴۴۰ میلیون ریال از طریق اینترنتی و به صورت غیر مجاز از حسابش برداشت شده بود، به پولش رسید.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت اظهار کرد: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد، مبلغ ۴۴۰ میلیون ریال از طریق اینترنت و به صورت غیر مجاز از حساب وی برداشت شده است.

او ادامه داد: رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت و آن‌ها با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی مقصد واریزی این وجه شدند.

سرهنگ زراعتیان افزود: در بررسی‌های بعدی ماموران پلیس فتا متوجه شدند، فرد کلاهبردار این مبلغ را برای خرید به حساب یک شرکت واریز کرده است که با هماهنگی مراجع قضایی حساب بانکی مسدود و وجه مورد نظر به حساب مالباخته عودت داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: تحقیقات تکمیلی پلیس برای دستگیری فرد کلاهبردار ادامه دارد.

شناسایی مزاحم اینستاگرامی در فسا

با تلاش مأموران پلیس فتا شهرستان فسا، دختر نوجوان به اتهام ایجاد مزاحمت سایبری و انتشار تصاویر شخصی شاکی در اینستاگرام شناسایی شد.

سرهنگ فرج رستمی فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: با ارجاع پرونده قضایی با موضوع ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت خانمی جوان با انتشار تصاویر شخصی اش در فضای مجازی، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: کارشناسان سایبری با انجام اقدامات فنی، متهم که دختری نوجوان بود شناسایی، و با دستور قضایی به پلیس فتا احضار کردند که او انگیزه خود را انتقام جویی از شاکی بیان کرد.

سرهنگ رستمی به کاربران هشدار داد: افرادی که با تصور پنهان ماندن هویت خود دست به اقدام مجرمانه می‌زنند، آگاه باشند فضای مجازی با حضور کارشناسان سایبری برای آن‌ها محیط امنی نخواهد بود.

کشف بیش از ۱۰۰ میلیارد کالای قاچاق در فارس

فرمانده انتظامی فارس از کشف ۱۰۸ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال کالای قاچاق طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: ماموران انتظامی استان با تلاش شبانه روزی و اجرای طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده و اشرافیت اطلاعاتی کامل بر محور‌های مواصلاتی طی ۴۸ ساعت گذشته، ۷۲ دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

او افزود: در بازرسی مأموران انتظامی از این خودروها، ۳ هزار و ۵۷۰ عدد لوازم یدکی، یک هزار و ۳۷۴ عدد لوازم آرایشی، ۴ هزار و ۹۲۰ عدد مواد خوراکی، ۹۹۲ دستگاه تجهیزات الکترونیکی، ۳ هزار و ۵۵۲ ثوب لباس، ۳۱ هزار و ۹۹۰ لیتر سوخت و فرآورده‌های نفتی، ۷۴۸ دستگاه لوازم خانگی، ۳۳۲ رأس دام و ۲۸ هزار و ۵۴۳ عدد سایر اقلام قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش کالا‌های قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ۱۰۸ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، اظهار داشت: در این خصوص ۸۶ متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سردار حبیبی گفت: در این مدت، ۸۳ فقره پرونده کالای قاچاق تشکیل شده است که از این تعداد ۴ پرونده بالای ۵۰۰ میلیون تومان، ۷ پرونده بالای ۱۰۰ میلیون تومان و ۷۲ پرونده زیر ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

او تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه اخبار و اطلاعات پیرامون فعالیت افراد قاچاقچی با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

نصب غیر اصولی دودکش بخاری، مرد جوان را تا آستانه مرگ پیش برد

یکی از ساکنان یک منزل مسکونی که به دلیل نصب غیراصولی دودکش بخاری گازسوز در معرض گازگرفتگی و خطر مرگ قرار گرفته بود، از این حادثه جان سالم به در برد.

علیرضا عدلو سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز، اظهار کرد: حادثه گازگرفتگی در طبقه همکف ساختمان مسکونی شهرک کوثر در سلطان آباد، اتفاق افتاد و یکی از ساکنان این منزل دچار گازگرفتگی و مسمومیت شدید شد.

او، در مورد چگونگی وقوع این حادثه بیان کرد: با کاهش دما در این روزها، مالک این واحد مسکونی اقدام به نصب بخاری گازی در منزلش کرد، ولی بی آنکه متوجه نصب غیراصولی دودکش و جدا شدن کامل لوله بخاری از آن شود، بخاری را روشن کرد که به مرور گاز منو کسید کربن حاصل از روشن بودن این وسیله حرارتی در محیط خانه انتشار یافت.

عدلو افزود: خانواده این مرد جوان بی خبر از این حادثه و به منظور سرکشی در این منزل حضور یافتند، اما وقتی که او پاسخی نداد سراسیمه به موضوع مشکوک شده و طی تماس با سامانه ۱۲۵ از آتش نشانی تقاضای کمک فوری کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز تصریح کرد: آتش نشانان به محض حضور در محل بلافاصله بعد از قطع گاز و برق، در منزل را با تجهیزات هیدرولیکی باز کرده و با مشاهده مرد بیهوش، شخص را از محیط آلوده به فضای باز بیرون از منزل منتقل کردند و تا قبل از رسیدن عوامل اورژانس، اقدامات اولیه تنفسی و احیای قلبی (CPR) را روی شخص انجام دادند که این اقدامات تا حدودی موثر واقع شد.

او ادامه داد: با حضور عوامل اورژانس در محل حادثه و انجام معاینات پزشکی، این مرد جوان رفته رفته هوشیاری خود را به دست آورده و از چنگال مرگ رهایی یافت.

عدلو در مورد این حادثه گفت: ساکنان این منزل کار خطرناکی انجام داده و با نصب نادرست دود کش بخاری، خانواده و قطعا هر فردی که در این منزل حضور داشته باشد را در معرض گازگرفتگی و مرگ قرار داده اند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز به شهروندان توصیه کرد: به هنگام نصب بخاری و لوازم گازسوز در محیط سر بسته و مسقف، چه در فصل سرما و یا در فصول دیگر نکات ایمنی را رعایت کرده و حتما پس از نصب دودکش‌ها ونیز اتصالات مناسب آن از نشت نکردن گاز اطمینان پیدا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۵:۱۱ ۲۵ دی ۱۳۹۸
در شهرستان فسا چ خبره؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۵۶ ۲۷ دی ۱۳۹۸
هیچی، همون خبری که همه جا است این اتفاق ها در هر جایی ممکنه پیش بیاد دوست عزیز فقط مختص فسا که نیست.