حجم آب ذخیره شده در پشت سد‌های استان اردبیل مناسب است

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: به‌رغم کاهش قابل توجه بارندگی‌ها حجم آب ذخیره شده در پشت سد‌ها در شرایط کنونی مناسب است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نبی الله پاسبان، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل امروز در جلسه شورای حفاظت آب شهرستان اردبیل گفت: با توصیه به مدیریت بهینه مصرف و جلوگیری از اتلاف آب میزان بارندگی‌های استان از ابتدای سال آبی ۹۹-۹۸ تاکنون به مرز ۶۰ میلی‌متر رسیده و به‌رغم کاهش قابل توجه بارندگی‌ها، حجم آب ذخیره شده در پشت سد‌ها در شرایط کنونی مناسب است.

او افزود: حجم آب موجود در سد‌های در دست بهره برداری بسیار نزدیک به حجم آب ذخیره سال قبل بوده که امید است در ادامه سال با نزول بارش مناسب و افزایش رواناب‌ها در ورودی مخازن سدها، ذخیره فعلی آب در سد‌های در حال بهره برداری استان اردبیل بهبود یابد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل بیان کرد: میزان بارندگی در استان اردبیل نسبت به مشابه سال قبل ۳۲ درصد و نسبت به بلندمدت ۴۵ درصد کاهش داشته است و ورودی به سد‌های استان نیز با کاهش ۲۷ درصدی روبه‌رو و به میزان ۴۰ میلیون مترمکعب رسیده، ولی خروجی آب در این سد‌ها و ذخیره آب آن‌ها از اواخر سال آبی گذشته مدیریت شده و حجم آب سد‌های استان حدود ۸ درصد کمتر از سال قبل می‌باشد.

پاسبان تصریح کرد: با این روند می‌توان همانند سال قبل نسبت به تامین مصارف شرب و کشاورزی اراضی پایاب سد‌ها عمل کرد.

او با توصیه برای کشاورزان پایین دست سد‌های استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به وضعیت منابع آبی همچنان انتظار داریم علاوه بر مدیریت بهینه مصرف و جلوگیری از اتلاف آب در فصل آبیاری، از کشت هرگونه محصول پر مصرف بهاره در پایین دست سد‌ها و کشت برنج در حاشیه رودخانه دره رود جدا خودداری شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: آب ، سد ، بارندگی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.