زنگی آباد پایلوت کار مشارکتی در حوزه ورزش

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: با توجه به کار‌های مشارکتی انجام شده در زنگی آباد، می‌توان آن را به عنوان یک شهر پایلوت کار مشارکتی در حوزه ورزشِ این استان معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در جلسه هماهنگی پنجمین همایش فرهنگی ـ ورزشی ناشنوایان به مناسبت دهه مبارک فجر در زنگی آباد که با حضور مولا رئیس هیئت ناشنوایان استان کرمان و اعضای شورای شهر زنگی آباد در محل این اداره کل برگزار شد، ضمن عرض سلام و درود به روح شهدای استان کرمان و زنگی آباد، به ویژه شهید "حاج یونس زنگی آبادی" و روح بلند و مطهر سپهبد شهید "حاج قاسم سلیمانی"، بیان داشت: اعتقاد به ورزش در زنگی آباد از نسل‌های قبل وجود داشته و حسب این اعتقاد، کار‌های مشارکتی بسیار خوبی انجام شده است، بر این اساس، زنگی آباد را می‌توان به عنوان یک شهر پایلوت کار مشارکتی در حوزه ورزش در استان کرمان معرفی کرد.

 

او ابراز امیدواری کرد: این اتفاق تسری پیدا کند و در سایر شهرها، بخش‌ها و شهرستان‌های استان نیز شاهد این مشارکت‌ها باشیم.

پاریزی با اعلام اینکه مردم، به ویژه خانواده‌های شهدا در شهر زنگی آباد مشارکت بسیار خوب و بسیار نزدیکی دارند، گفت: در اطراف زنگی آباد نیز شاهد این مشارکت بودیم و سالنی ورزشی که با حضور سلطانی فر ورزش و جوانان افتتاح کردیم با مشارکت مردم که تعدادی از آن‌ها خانواده‌ی شهدا بودند، ساخته شده بود.

او این کار را عمل بسیار پسندیده‌ای دانست و افزود: واقعا امکانات بسیار خوبی به صورت مجتمع در زنگی آباد فراهم شده است.

 

پاریزی به احداث سالن شهید کهنوجی در زنگی آباد اشاره و تصریح کرد: در باره‌ی سالن احداث شده‌ی شهید کهنوجی که ۵۰ درصد است، پیرو بازدید وزیر ورزش، مکاتباتی انجام شده تا بتوانیم در اعتبارات سال ۹۹، از سر جمع اعتباراتمان در بحث ۲۷ صدم درصد در حوزه‌ی تملک دارایی‌ها بتوانیم برای تکمیلش اعتباری را بگذاریم.

او بیان داشت: در بحث خوابگاه هم که مطرح می‌شود، در بحث مشارکت، اگر پروژه شروع شود و مالکیت زمین هم ورزش و جوانان باشد، فکر می‌کنیم برای تکمیلش بتوانیم پیگیری کنیم تا ساخته شود و بدین ترتیب علاوه بر کامل شدن امکانات آنها، می‌توان شاهد بود، تجمیع امکانات نیز این امکان را برای برگزاری سایر همایش ها، مسابقات و جشنواره‌ها در مناسبت‌های مختلف چه به لحاظ مکانی و چه زمانی بتواند فراهم کند.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به برگزاری پنجمین جشنواره فرهنگی ـ ورزشی ناشنوایان در زنگی آباد نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد:این جشنواره با رفع ایرادات پیشین، با شکوه‌تر از گذشته همچنان با صلابت، با نشاط، با تعامل همه جانبه و مشارکت همه به ویژه دوستان شهر زنگی آباد در یک سطح گسترده و حضور قوی رسانه‌ها برگزار شود.

پاریزی افزود: حتی اگر پخش تلویزیونی و ارتباط با شبکه ورزش هم صورت گیرد، کار پسندیده‌ای است، اما این امر مشروط به اینست که ما بتوانیم یک کار هماهنگ و مناسب ارائه دهیم.

 

او به مسئولان شهر زنگی آباد قول مساعد داد: هر نوع جشنواره یا همایشی را در شهر زنگی آباد پیش بینی کنید، ما در بحث برگزاریش مشارکت می‌کنیم.

پاریزی با بیان اینکه کار کردن با حوزه ورزشی آن هم با بخشی از جامعه معلول، کار بسیار سخت و دشواریست و در واقع کار دل است، تصریح کرد: محمدحسین مولا، رئیس هیئت ناشنوایان استان طی سال‌هایی که مسئولیت داشتند، برای مجموعه ناشنوایان استان پدری کرده اند و بدین ترتیب بسیاری از مشکلات و مسائل این بچه‌ها مرتفع شده است.

 

او از خدمات وی طی این سال‌ها قدردانی کرد و بیان داشت: بُعد برگزاری رقابت‌ها و مسابقات برای معلولین وحله دوم کار است، این در حالیست که بیشتر در کنار هم بودن بچه ها، ایجاد انگیزه، نشاط و امید به زندگی به واسطه‌ی برگزاری این رقابت‌ها و تشویق آن‌ها با این دید که اهمیت دارند و دیده می‌شوند، مهم است.

پاریزی ابراز امیدواری کرد: با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان، شهرستان کرمان و هیئت‌های ورزشی مرتبط با رشته‌های این جشنواره و پوشش رسانه‌ای مناسب بتوانیم شاهد برگزاری جشنواره‌ای در شأن این عزیزان باشیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار