برگزاری مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی با حضور اعضا دانشگاه‌های امیرکبیر، شریف، خواجه نصیر، خوارزمی، تهران، تربیت مدرس، شهید بهشتی و علامه طباطبایی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم  با حضور زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین میراحمدی نماینده ولی فقیه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و اساتید دانشگاه‌های تهران برگزار شد.

در این نشست تحولاتی که ناشی از رشادت‌های این بزرگ مرد تاریخ کشور در صحنه منطقه و بین الملل رخ داد بیان شد از جمله اینکه یکی از مهمترین دستاورد‌های شهادت ایشان ایجاد مدیریت و نظم جدیدی در جهان و منطقه است.

در ادامه این نشست بیان شد که وحدت اجتماعی و ملی که با حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر پاک سردار به وجود آمد و موجبات حمایت ملت‌ها و گروه‌های مقاومت جهان، از مسیر شهید سلیمانی و اهدافی که ایشان دنبال می‌کردند رافراهم آورد، و به دنبال آن انتقامی که با موشک باران کردن پایگاه تروریستی آمریکا در عین الاسد توسط نیرو‌های سپاه برای اولین بار در جهان رخ داد، شجاعت و شهامت دیگر نیرو‌های مقاومت در جهان را برانگیخت که می‌توانند در مقابل ظلم و جنایت آمریکا محکم بایستند و پاسخی قاطع و راسخ به زیاده خواهی‌های آنها بدهند.


بیشتر بخوانید: پاسخ کوبنده دانشجویان امیرکبیر به هنجارشکنان شب گذشته + فیلم


متاسفانه به علت تهدید‌ها و ناامنی‌هایی که در اثر حضور آمریکا در منطقه به وجود آمده و همچنین به منظور گرفتن انتقام خون حیات بخش سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، نیرو‌های پدافندی کشور در حالت جنگی و آماده باش صددرصد قرار داشتند که متاسفانه هواپیمای مسافربری اوکراینی به طور غیرعمد مورد اصابت قرار گرفت و موجب سقوط و شهادت جمعی از هم وطنان و عده‌ای از اتباع خارجی شد.

در پایان اقبال شاکری عضو هیأت علمی دانشگاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هموطن یادآور شد: تا زمانی که آمریکا در منطقه حضور دارد این ناامنی‌ها در سراسر منطقه وجود خواهد داشت.

وی تاکید کرد: اساتید دانشگاه‌های تهران خواستار بیرون راندن نیرو‌های تروریستی آمریکا از منطقه شدند و با توجه به حضور سفیر انگلستان در آشوب‌های اطراف دانشگاه صنعتی امیرکبیر خواستار اخراج این عنصر نامطلوب از کشور شدند.

دانشگاهیان یک بار دیگر ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های معظم شهدای سقوط هواپیمای اوکراینی مخصوصا خانواده‌های داغدیده شهدای دانشجوی این سانحه، حمایت خود را از نیرو‌های مخلص و فداکار، به‌ویژه سردار حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام داشته و خواستار بررسی دقیق حادثه موجود به دور از هرگونه فتنه گری و سواستفاده از عواطف عمومی در حادثه اخیر شدند.

وی افزود:دانشگاهیان ابراز امیدواری کردند که به برکت خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی این حاشیه‌ها و حوادث با تدبیر و اقدام به موقع مسئولین امر کنار زده و موجبات ترقی و رشد و ارتقاء کشور و نظام را فراهم آورند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.