صدور بیش از ۳ میلیون کارت هوشمند ملی در فارس

مدیرکل محترم ثبت احوال فارس گفت: تاکنون بیش از سه میلیون و ۴۳۸ هزار کارت ملی هوشمند در استان فارس صادر شده است.

صدور بیش از ۳ میلیون کارت هوشمند ملی در استان فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل محترم ثبت احوال فارس با نماینده محترم مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری و تولیت معظم آستان احمدی و محمدی دیدار کردند.

آیت اله سیدعلی اصغر دستغیب نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری و تولیت معظم آستان احمدی و محمدی ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی به بیان سجایای اخلاقی ایشان پرداخت و افزود: واژه سردار دل‌ها و تأثیر در وجود سایر انسان‌ها و تسخیر دل‌های آن‌ها بیانگر اهمیت وجود ذی وجود این شهید پرافتخار و بزرگوار است.

او افزود: قطعاً راه پر افتخار شهیدان به‌ویژه این شهید والا مقام با عزمی راسخ و اراده‌ای پولادین توسط غیور مردان این مرز و بوم با عزت و اقتدار ادامه خواهد یافت.

دستغیب در ادامه به بیان اهمیت اداره ثبت احوال و وظایف خطیر آن پرداخت و اداره ثبت احوال را یکی از مهمترین ادارات در بین دستگاه‌های اجرائی عنوان کرد.

او اظهار کرد: تعیین هویت به عنوا ن یک مؤلفه اساسی در مسائل اجتماعی مطرح است که با شکل گیری نظام هویتی و همچنین صدور کارت هوشمند ملی برای آحاد جامعه گامی اساسی برای نیل به این مهم آغاز شده که می‌تواند ضمن بهره گیری از خدمات اجتماعی برای هر شهروند باعث احراز دقیق هویت افراد و نهایتاً ارتقاء سلامت و امنیت اجتماعی در جامعه شود.

دستغیب به بیان ثبت وقایع چهارگانه اعم از ولادت، وفات، ازدواج و طلاق بعنوان یکی از وظایف سازمان ثبت احوال برشمرد که باتوجه به ارتقاء ثبت وقایع مذکور در مهلت قانونی توسط اداره کل ثبت احوال فارس مبنائی برای برنامه ریز بهای کلان در سطح ملی بوده که از این رهگذر می‌توان زمینه شکل گیری نظام جامع و نوین ثبت احوال را در افقی روشن ترسیم کرد.

او بیان کرد: ازدواج به عنوان یک سنت در اسلام مطرح است که می‌بایست همه مسئولین با بهره گیری از امکانات، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود زمینه ازدواج جوانان را مهیا کرده چرا که این امر می‌تواند ضمن تعالی بقاء ودوام جامعه، زمینه دوری از معصیت و گناه را فراهم کرده و نهایتاً خیر و برکت را در جامعه و زندگی جوانان رقم بزند.

مدیرکل محترم ثبت احوال استان هم به ارتقاء آمار پوشش وقایع حیاتی ولادت و وفات تا سقف ۹۳/۹۹ در ولادت ۷۸/۹۹ در فوت اشاره کرد که این امر و اقدامات صورت گرفته در حوزه اهداف و راهبرد‌ها در سطح کلان و ملی این اداره کل را به عنوان دستگاه برتر در سطح ملی و استانی در جشنواره شهید رجائی مبدل کرده است.

علیرضا انصاری به بیان اهمیت کارت هوشمند ملی و مدیریت هویت در فضای مجازی با امضاء دیجیتال پرداخت و اظهار کرد: با استفاده و بهره گیری از این کارت زمینه جعل، غصب و تخلفات احتمالی به حداقل ممکن رسیده و نهایتاً مباحث مربوط به احراز هویت و شناسائی ایرانیان که یکی از مهمترین دغدغه مسئولین  است مرتفع خواهد شد.

او بیان کرد: تاکنون تعداد ۳ میلیون و ۴۳۸ هزار و ۴۳۸ فقره کارت هوشمند ملی در استان صادر شده که اداره کل ثبت احوال فارس در این عرصه ۲/۹۰ درصد از جمعیت بالای ۱۵ سال را پوشش داده است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار