کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پیش بینی کاهش دما برای سواحل دریای خزر/ آسمان تهران بارانی می‌شود

گودرزی گفت: با توجه به نفوذ جریانات شمالی از امشب دما در سواحل دریای خزر ۴ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد.

هواشناسیفریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه ظهر امروز بارش باران در جنوب سیستان و بلوچستان قطع شد اظهار کرد: بنابر نقشه‌های هواشناسی از امشب به سبب نفوذ جریانات شمالی دمای هوا در سواحل دریای خزر ۴ تا ۶ درجه کاهش می‌یا‌بد ضمن آنکه برای سواحل غربی و مرکزی کاهش باران و ارتفاعات این مناطق و برخی نقاط اردبیل بارش برف پیش بینی می‌شود.
 
این کارشناس سازمان هواشناسی دریای خزر را طی امشب و فردا مواج اعلام کرد و گفت: امشب جنوب شرق و شرق وزش باد‌های شدید خواهند داشت و سواحل خلیج فارس و دریای عمان مواج است.
 
گودرزی با اشاره به اینکه سایر مناطق مرزی فردا از جوی آرام برخوردار خواهند بود بیان کرد: در شهر‌های صنعتی و پر تردد شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها خواهیم بود.
 
این کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: از اواخر وقت ۵ شنبه با ورود سامانه بارشی از سمت غرب و شمال غرب شاهد بارش برف و باران در این مناطق هستیم که روز جمعه علاوه بر این مناطق بارش‌ها به دامنه‌های زاگرس مرکزی، برخی نقاط جنوب غرب و به تدریج دامنه‌های البرز مرکزی می‌رسد و روز شنبه فعالیت این سامانه در این مناطق تقویت می‌شود.
 
او ادامه داد: با ورود سامانه جدید بارشی در سواحل دریای خزر بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور و همچنین استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و برخی مناطق شمال شرق شاهد بارندگی خواهیم بود.
 

 آسمان پایتخت از اواخر وقت جمعه بارانی می‌شود

 
این کارشناس سازمان هواشناسی آسمان امشب تهران را غبار آلود اعلام کرد و افزود: با توجه به وضعیت جوی فردا هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است و شرایط از اواخر وقت جمعه برای بارندگی در پایتخت مهیا می‌شود.
 
گودرزی در پایان دمای صبح امروز تهران را صفر درجه و بیشینه را ۹ درجه سانتی گراد اعلام کرد و افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی دمای هوا در تهران از فردا سرد‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار