دشمن با نقاب هنر در پی نفاق و جدایی هنرمندان از مردم است

رئیس حوزه هنری استان یزد گفت: هنرمندان اجازه ندهند فتنه‌گران و فرصت‌طلبان از این موقعیت با نام هنرمندان، فضای فرهنگی و هنری کشور را متشنج و به اهداف خاص خود برسند.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد صادق کوچک زاده رئیس حوزه هنری یزد با اشاره به انصراف تعدادی از هنرمندان عرصه‌های هنری و برخی داوران حوزه‌های مختلف از حضور در سی و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فجر، گفت: هرچند این افراد دلیل کناره‌گیری خود را همدردی با خانواده‌های داغدار حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی اعلام کرده‌اند، ولی آیا این حرکت کمکی به کاهش آلام و درد خانواده‌های داغدار خواهد کرد؟

او با بیان این که همه اقشار در غم از دست دادن هموطنان‌مان در این حادثه‌ی اندوه‌بار و غیرعمد، ناراحت و غمگین هستند، افزود: بی شک خانواده‌های جانباختگان این حادثه نیز با انصراف هنرمندان از جشنواره و هر اقدامی که موجب خوشحالی دشمنان اسلام و ایران شود، موافق نیستند چراکه مردم و جامعه به هنرمند و آثار هنری نیاز دارند.

رئیس حوزه هنری استان یزد هنر را مرتبط با ذات و فطرت انسان و هنرمندان را سرمایه‌های کشور دانست و افزود: این سرمایه‌های ملی با استفاده از امکانات و سرمایه همین کشور رشد کرده‌اند و با حمایت مردم مطرح و شناخته شده اند.

او تصریح کرد: هرچند باید به حرف‌ها، انتقاد‌ها و مطالبات این قشر تلاشگر رسیدگی و توجه شود، ولی در شرایط امروز که دشمنان تبلیغات و هجمه‌های زیادی علیه کشورمان راه انداخته‌اند و سعی دارند نقشه‌های شوم خود را این‌ بار به وسیله هنرمندان عملی کنند باید بیش از پیش مراقب باشیم که آب به آسیاب دشمن نریزیم.

کوچک‌زاده  افزود: دشمن با شهادت فرمانده شجاع جبهه مقاومت و مدافع امنیت حاج قاسم سلیمانی که خاری در چشم استکبار بود، بار دیگر خصومت و دشمنی خود را با ملت ایران، اهلبیت (ع) و اسلام ناب محمدی (ص) نشان داد، بنابراین هنرمندان باید با رویکرد همدلانه و آگاهانه از اسلام و ایران عزیز دفاع کنند.

 رئیس حوزه هنری یزد  با بیان این که جشنواره بین‌المللی فجر، برندی برای ایران محسوب می‌شود، گفت: این رویداد فرصتی برای ارائه و عرضه آثار هنرمندان رشته‌های مختلف است.

او ادامه داد: هنرمندان و گروه‌های هنری در فعالیت یا عدم فعالیت خود آزاد و صاحب اختیار هستند، اما یادمان باشد که یک فرد، گروه یا جریان نمی‌تواند جلو رشد و ارتقای هنر یا اندیشه متعالی را بگیرد و به یقین عرصه هنر ایران زمین هیچ‌گاه خالی از چهره‌های برجسته و تأثیرگذار نخواهد ماند. هنرمندان دلسوز، مردمی و متعهد همیشه در بزنگاه‌ها به کمک مردمشان شتافته‌اند و برای بالندگی میهنشان از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند.

این فعال فرهنگی و هنری اظهار داشت: هنرمندان باید با طرد چهره‌های ناموجه و غیرمتعهد اجازه ندهند که فتنه‌گران و فرصت‌طلبان از این موقعیت با نام هنرمندان، فضای فرهنگی و هنری کشور را متشنج و ملتهب کنند و به اهداف خاص خود برسند.

رئیس حوزه هنری استان با بیان این که هنر انقلاب اسلامی به همت هنرمندان متعهد و انقلابی به راه پرفروغ خود ادامه می‌دهد، گفت: با توجه به ظرفیت و قابلیت‌های هنرمندان متعهد و انقلابی، می‌توان از این ظرفیت عظیم برای راهبری، اجرا و برگزاری جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره بین‌المللی فجر استفاده کرد.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار