نجار :

وزارت نیرو حجم زمان و کنترل دبی ورودی و خروجی آب سدها را مدیریت کند

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: طی مکاتبه با وزارت نیرو بر اندازه گیری دقیق ورودی و خروجی مخازن سدها و همچنین رودخانه ها تاکید شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره آب در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان فروکش کرده، گفت: بر اساس تجربه سیل فروردین ۹۸ و مشکلات عدیده بوجود آمده در مدیریت حجم زمان و کنترل دبی ورودی و خروجی آب سد‌ها و با در نظر داشتن این فرصت که هم اکنون برخلاف گذشته انواع رده‌های پیش بینی و ابزار‌های پیشرفته برای مدیریت، پایش و کنترل حجم آب سد‌ها وجود دارد می‌تواند در تصمیمات مدیریت بحران سیلاب در کشور مفید واقع شود.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر ضروری دانستن نظارت جامع برای مدیریت مستمر حجم آب و دبی ورودی به سد‌ها و رودخانه‌ها افزود: کاهش حجم و اجرای سایر روش‌های مدیریت بهینه در سطح کشور در زمان محدود امکان پذیر است ، اما تاکید ما انجام و هماهنگی لازم با مسئولان اجرایی استان‌ها با نگاه مقابله برای هرگونه بحران احتمالی خواهد بود.

نجار تصریح کرد: سازه‌های بزرگ و حساس همچون سدها، نیروگاه‌ها، برج‌ها و گودبرداری سازه نگهبان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در کشور‌های پیشرفته تقریبا هیچ سازه بزرگی را نمی‌توان یافت که فاقد مشاهدات پایش پایداری باشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور  گفت:طی مکاتبه با وزارت نیرو بر اندازه گیری دقیق ورودی و خروجی مخازن سدها و همچنین رودخانه ها تاکید شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار