رادوشویچ: رسانه‌های اروپایی تصویری اشتباه از ایران ارائه داده‌اند

گلر کروات تیم فوتبال پرسپولیس گفت: من به ترافیک اینجا عادت نکرده‌ام. من در قراردادم شرط کردم راننده داشته باشم. اینجا هرکس قوی‌تر باشد اول می‌رود، اما هیچ تصادفی نیز صورت نمی‌گیرد!

رادوشویچ: رسانه‌های اروپایی تصویری اشتباه از ایران ارائه داده‌اندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بوژیدار رادوشویچ، دروازه‌بان دوم و کروات پرسپولیس در جدیدترین مصاحبه خود درباره تأخیر در بازگشتش به ایران در کرواسی، حرف‌های جالبی زد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

قبل از هر چیز بگو چرا نتوانستی به موقع خودت را به تهران برسانی؟
سه‌شنبه گذشته من از اشپلیت به فرانکفورت رفتم. چهارشنبه از آنجا به تهران پرواز داشتم. بعد از سقوط هواپیمای اوکراینی پروازم به تأخیر افتاد. روز بعدش عازم تهران شدم، اما خلبان بعد از دو و نیم ساعت پرواز بنا به مسائل سیاسی مجبور شد به رومانی برگردد. افرادی که در هواپیما بودند به خاطر آن خبر تلخ شروع به گریه کردند.

واکنش باشگاه تو و ایرانی‌ها چه بود؟
آن‌ها از من سؤال کردند از طریق دیگری می‌خواهی به تهران بروی؟ من اعلام کردم به اشپلیت برمی‌گردم. از باشگاه با من تماس گرفته و اعلام شد مشکلی برای حضور در تهران وجود ندارد. در آن لحظه ترسی نداشتم، اما، چون خانواده‌ام همراهم بود، وضعیت فرق می‌کرد. اگر تنها بودم راحت‌تر می‌توانستم تصمیم‌گیری کنم. اکنون قصد دارم سه‌شنبه از طریق زاگرب به دوحه بروم و از آنجا عازم تهران شوم.

حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی روی عملکرد پرسپولیسی‌ها تأثیری نمی‌گذارد؟
باشگاه به طور عادی فعالیت خود را انجام می‌دهد. اگرچه گابریل کالدرون، سرمربی آرژانتینی بعد از دوران استراحت به ایران برنمی‌گردد. البته این را بگویم این موضوع به وضعیت سیاسی ربطی ندارد بلکه مشکل او مالی بود.

کالدرون کسی بود که تو را در حضور گلر شماره یک ایران، فیکس بازی داد. حالا او رفته است. نظری نداری؟
او به من اعتماد کرد و من نیز با حداکثر قوا کار کردم. امیدوارم این روند ادامه پیدا کند و در ترکیب اصلی باشم. باید ببینیم اوضاع در آینده چگونه پیش می‌رود. من در اشپلیت با دو مربی تمرین می‌کردم. مطمئناً از رفتن کالدرون از پرسپولیس کمی ناراحت هستم. مسابقات لیگ برتر از تاریخ ۲۶ ژانویه آغاز می‌شود و هدفم این است که در سریع‌ترین زمان ممکن به آنجا بروم و درگیر کار شوم. در نیم‌فصل دوم به دنبال قرار گرفتن در ترکیب اصلی هستم.

علیرضا بیرانوند نامزد مرد سال آسیا هم بود. درست است؟
بله، علیرضا دروازه‌بان تیم ملی ایران است. او کسی است که در جام جهانی ۲۰۱۸ پنالتی رونالدو را گرفت. او جزو ۳ بازیکن برتر سال ۲۰۱۹ آسیا بود. وقتی رقیب چنین قدری داشته باشید، فشار روی شما زیاد می‌شود، اما من به خودم و خانواده‌ام در سال گذشته افتخار می‌کنم. در چند بازی گذشته این تلاش‌هایم به واقعیت پیوست و از این فرصت نهایت استفاده را کردم. اگرچه در ابتدا بسیاری از هواداران درباره قرار گرفتن من در چهارچوب دروازه پرسپولیس به عنوان گلر یک بدبین بودند، اما با گذشت زمان همه آن‌ها مرا پذیرفتند. در ابتدا درباره من اختلاف نظر بود، ولی همه چیز با گذشت زمان حل شد و هواداران مثل بیرانوند عاشق من شدند. علیرضا یک ایرانی و سنگربان تیم ملی این کشور است. بسیاری از موفقیت‌های ما مدیون عملکرد اوست. من یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم. پرسپولیس یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین تیم‌های آسیاست.

آیا درست است که پرسپولیس پرطرفدارترین تیم ایران است؟
ما به صورت میانگین در هر بازی خانگی ۴۰ هزار هوادار داریم. در بازی‌های حساسی مثل دیدار با استقلال و سپاهان این رقم به ۸۰ تا ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد. تجربه حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا برای من بسیار ارزشمند بود. ما یک موفقیت بزرگ در آسیا کسب کردیم، چون با بازیکنان داخلی موفق شدیم به این مرحله برسیم درحالی که رقبای ما بازیکنان خارجی در سطح اول داشتند. ما برای رسیدن به فینال، السد قطر را که ژاوی هرناندز را در ترکیب خود داشت، حذف کردیم و همچنین الدحیل را شکست دادیم که اخیراً ماریو مانژوکیچ را به خدمت گرفته است.

شایعه شده بود ایران را ترک می‌کنی.
درک رسانه‌های اروپایی از ایران اشتباه است. آن‌ها تصویر اشتباهی از ایران نشان می‌دهند. درست است اینجا فقیر نیز وجود دارد، ولی ثروتمندان بسیاری نیز حضور دارند. تهران به عنوان یک شهر خوب نزدیک به ۱۸ میلیون نفر جمعیت دارد. شما هرچه دلتان می‌خواهد در اینجا دارید. مراکز خرید‌هایی در تهران وجود دارد که ۳ برابر بزرگ‌تر از مراکز خرید اشپلیت و زاگرب هستند. فقط من به ترافیک اینجا عادت نکرده‌ام. من در قراردادم شرط کردم راننده داشته باشم. اینجا هرکس قوی‌تر باشد اول می‌رود، اما هیچ تصادفی نیز صورت نمی‌گیرد.

پرسپولیس سه سال گذشته را با قهرمانی پشت سر گذاشت. امسال اوضاع شما چطور است؟
ما در ۳ سال گذشته قهرمان لیگ ایران بودیم. فقط امسال وضعیت‌مان بدتر شد، چون مربی جدید آمده بود. به تراکتور و سپاهان باختیم و یک شکست خانگی دیگر آوردیم، اما باز هم صدرنشین لیگ ایران شدیم و ۳ امتیاز بیشتر از سپاهان داریم. دو شهرآورد پیش رو داریم و باید خودمان را آماده کنیم. بزرگ‌ترین قدرت ما این است که سال‌ها کنار هم بازی کردیم و هماهنگی خوبی داریم.

تعداد فالوورهایت در اینستاگرام به ۶۱۸ هزار نفر می‌رسد و این نشان می‌دهد بازیکن محبوبی در ایران هستی. توضیحی می‌دهی؟
اگر نام خانوادگی‌ام آسان بود تعداد بیشتری دنبال‌کننده داشتم. به خاطر سختی اسمم نمی‌توانند در گوگل خوب جست‌وجو کنند. واقعاً در جایی باشم و بتوانم راحت باشم سخت است. حتی من در حین سالاد خوردن نیز از سوی هواداران محاصره می‌شوم و از من عکس سلفی می‌گیرند. این بسیار شگفت‌انگیز است که هواداران چقدر بازیکنانشان را دوست دارند. این یک عشق بزرگ است. آن‌ها حتی در زمان‌های باخت تیم نیز ما را حمایت می‌کنند تا تیم به جلو پیش برود.

منبع: خبرورزشی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار