وکیلی در نشست شفافیت و فسادستیزی در فضای مجازی:

سیستم فساد زا نیست/ رابطه متقابل شفافیت با عدالت

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: به لحاظ کارکردی و ساختاری در مبارزه با فساد مشکل نداریم. فساد در سیستم و ساختار فراوان است، اما سیستم فساد زا نیست.

//////////////////////به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی وکیلی فعال سیاسی اصلاح طلب امروز چهارشنبه در نشست شفافیت و فسادستیزی در فضای مجازی, گفت: رابطه متقابلی بین فساد و عدالت وجود دارد. هر چه بر فساد بکوبیم احساس امنیت پایین می‌آید. ما بر بخش تبلیغاتی مبارزه با فساد تاکید کردیم. هم به لحاظ کارکردی و ساختاری در مبارزه با فساد مشکل نداریم. فساد در سیستم و ساختار فراوان است، اما سیستم فساد زا نیست.


این نماینده مجلس در رابطه با اعتراضات گفت: در این ٤٠سال راه مبارزه با فساد را اشتباه رفتیم و به جای اینکه به شفافیت تن بدهیم، جای فساد و فاید را عوض مردیم و به جای اصلاح سیستم و مبارزه با علت با معلول مبارزه کردیم، زندان‌ها از دانه درشت‌های مبارزه با فساد پر شده است، اما از عمق آن کاسته نمی شود.


وکیلی در مورد ادامه افزود: شفافیت روی دیگر سکه پاسخگویی است. من با مخالفان فکم در مورد شفافیت در مجلس داریم در اینکه اگر در پاسخگویی به قدرت پاسخگو باشیم شفافیت رخ می‌دهد. مردم حق دارند که بدانند چگونه تصمیم گرفته می شود. ٤٠ نفر از نمایندگان از ترس رد صلاحیت و اینکه بهشان اعلام کردند در صورت ثبت نام رد صلاحیت می شوید ثبت نام نکردند. مگر می شود نیمی از یک مجلس فاسد باشد.

او با اشاره به حضور مردم در تشییع پیکر سردار سلیمانی گفت:  اما ناگهان با اقدام عجیب و عزیب ملت را از فرش می‌آورند نشان می‌دهد این ملت از لحاظ ذهنی مشکلی دارند.

 ادامه وکیلی در رابطه با نحوه برخورد با فساد، بیان کرد: با این موضوعات نباید به صورت شعاری برخورد کرد. در برخورد با فساد‌ها ابزار‌های پیشرفته کنیم، مدیر بانک به اندازه‌ای اختیار دارد که اگر خلاف نکند باعث تعجب است، لذا بحث امضا‌های طلایی بسیار جدی است. اختیارات باید متناسب با وظایف باشد. اگر در زندگی اشخاص تجسس کنم به خاطر مجرم کردن افراد، خلاف شرع است.


او با بیان اینکه کیفرخواست تنها یک ادعاست، گفت: کیفر خواست علیه یک نفر را از تلویزیون پخش می کنند، اما دفاع فرد را پخش نمی‌کنند و این خلاف شرع است. برای مبارزه با فساد نباید گرفتار خق الناس شویم و هم اکنون حق الناس را زیرپا گذاشتیم که به این وضعیت گرفتار شدیم، به عنوان مثال به من گفتند چند وقت پیش به صورت پیامکی جوکی را ارسال کردی که من تعجب کردم، این تجسس‌ها خلاف شرع است.


وکیلی با اشاره به مصونیت خبرنگار تصریح کرد: خبرنگاری در کشور به روابط عمومی تنزل پیدا کرده است و در مورد راستی آزمایی اخبار باید تحقیق کرد. منکر اوضاع بد کشور نیستم، اما در مورد چرایی وضع می‌گویم که مسیر را کج می‌رویم و باید به مسیر هوشمند سازی و شفافیت قدم بگذاریم.


او در خصوص شفافیت در عملکرد حکومت گفت: به عنوان مثال در قضیه بنزین همه زیر حرف خود زدند و در حال حاضر مشخص نیست در آن جلسه رای و نظر واقعی افراد چه بوده است، در واقع اختیار به افراد دادیم و آن‌ها هم فساد میکنند.

وکیلی در رابطه با حساسیت مسئولان نسبت به فضای مجازی گفت: اگر کسی برآمده رای مردم باشد پاسخگویی برای وی مهم است، به جهت اینکه لوازم فضای مجازی در کشور فراهم نیست راست و دروغ در شبکه‌های اجتماعی مخلوط شده است.


او در ادامه افزود؛ من از روزی که نماینده شدم به دلیل نان حلالی که خوردم ریالی خود را مدیون مردم نکردم. وزیری از وقتی روی کار آمد از نظر من فاقد صلاحیت است، چرا که وی سابقه امنیتی داشته و کارش پرونده سازی بوده است. صبح استیضاح ایشان به فراکسیون امید آمد و از ایشان سوالی کردم که آیا من از شما درخواستی داشتم و این وزیر گفت شما هیچ مطالبه‌ای از من نداشتی و حاضر نشدی با من صحبت کنی کما اینکه ده‌ها واسطه فرستادم، اما نیامدی، در حال حاضر ادعا‌های این وزیر در پرونده ردصلاحیتم است.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: وکیلی ، اصلاح طلبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار