ماجدی: فرصت سوزی عامل حذف تیم ملی فوتبال امید بود

مربی سابق تیم ملی فوتبال امید ایران گفت: فرصت سوزی اصلی‌ترین عامل حذف تیم ملی امید از رقابت‌های انتخابی المپیک بود.

فرشاد ماجدی مربی سابق تیم ملی فوتبال امید ایران در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حذف تیم ملی فوتبال امید ایران از رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو با وجود برتری یک بر صفر مقابل چین بیان کرد: تیم چین با توجه به باخت در ۲ بازی اول مقابل کره جنوبی و ازبکستان و قطعی بودن حذفش بدون امتیاز و بی انگیزه مقابل ایران بازی کرد، اما تیم ما با توجه به کسب یک امتیاز از دیدار با ازبکستان، برای صعود به مرحله بعدی امیدوار بود.

او افزود: برد کره جنوبی مقابل ازبکستان سبب شد راه ما برای صعود هموار شود، اما متاسفانه بازیکنان ایران قدر فرصت‌ها را ندانسته و با این برتری خفیف شانس صعود به المپیک را از دست دادند. در این دیدار با سیستم ۳-۳-۴ بازی و کار پرسینگ را از یک سوم دفاعی حریف شروع کردیم.

ماجدی افزود: بیشتر کار تاکتیکی ما ارسال از جناحین و استفاده از فضای پشت سر دفاع چپ و راست چین بود. ارسال‌های خوبی هم انجام دادیم، اما مهاجمان ما نتوانستند از فرصت‌ها استفاده کنند.

مربی سابق تیم ملی امید تصریح کرد: ذات فوتبال همین است که اگر از فرصت های استفاده نکنید شانسی برای پیروزی ندارید. متاسفانه تیم ملی امید ایران در هر سه بازی با وجود موقعیت‌های زیادی که روی دروازه حریفان ایجاد کرد، نتوانست ضربات نهایی را به شکل درستی بزند و همین ضعف بزرگ سبب حذف این تیم شد.

ماجدی تصریح کرد: بازیکنان ایران در سه بازی انجام شده مقابل ازبکستان، کره جنوبی و چین شایستگی‌های خود را از لحاظ فنی ثابت کردند و نباید اجازه بدهیم اکنون که این تیم تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به قهرمان دوره قبلی رقابت‌ها حذف شده است رها شود. بازیکنان فعلی تیم امید برای سال‌های آتی پشتوانه قوی‌ای برای تیم ملی بزرگسالان هستند و نباید با رها کردن آن‌ها این پشتوانه را از بین برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار